Rackmonterad ups - vilket varumärke föredrar du? Och varför?

Permalänk
Medlem

Rackmonterad ups - vilket varumärke föredrar du? Och varför?

Vad föredrar du för varumärke på rackmonterad ups, och varför?

Tänkte köpa ny ups och hade varit intressant med lite åsikter kring de olika märkena.

Själv har jag bara kört eaton tidigare och är väl inte superimponerad av varken deras UI (m2 nätverkskort) eller deras programvara. Upsen i sig har väl fungerat ok även om jag fått reklamera en då den inte höll laddning av någon anledning.

Men osäker på om det finns något bättre. Till en kostnad som inte är astronomisk.

En av mina tidigare arbetsplatser körde APC och minns att jag nog var ännu mer missnöjd med deras programvara än Eatons. Men upsen som fungerade ok den också.

Så är det egentligen någon större skillnad på upser för prosumers? Bortsett från deras programvaror med mera?

Massa stavfel
Permalänk
Medlem

Har använt mig oerhört mycket av APC i professionella miljöer, och de har fungerat utmärkt.

Sen är ju batterier en slitage vara, oftast så ska man ha service avtal på större UPS:er, och serva dem regelbundet för att säkra sin drift

Men har aldrig haft problem med APC UPS:er, de gör sitt jobb, smidigt interface, hyfsat smidiga att övervaka, etc..

Men för hemma användning eller mindre applikation så finns det även APC modeller som gör vad de ska, om det är det du är ute efter.

Visa signatur

- Chassi: NZXT 510 Elite, CPU: INTEL I7 6950X @ 4Ghz RAM: 64 GB DDR4 3000 mhz, MB: ASUS X99 DELUX II , GPU: RTX 3090 HOF Nätagg: 1200 watt plat, CPU Kylare: NZXT X53 , HDD: 2 x 2 TB 7200 RPM, 512 Gb SSD, 1 Tb Samsung 970 EVO M2 OS: Win10 Pro 64-Bit.