Permalänk
Medlem

Minnen till Abit Ic7-g och p4 2.4ghz

Vilka minnen ska jag köpa? Tänkte mig två 512:er...
Minst pc3200... men vilket märke klockar bäst?
Nästa steg i min uppgradering innebär inköp av ny prolle... Vill att minnena ska duga även til lden och klara lite OC.

Tack på förhand!

Visa signatur

Abit IC7-G, p4 2,6C ghz @ ~ 3,2ghz. Geforce TI4200 128 mb @ 310/550), 2*512 Twinmos Orginal PC3200, SB Audigy Live, 17" TFT*2.
"Love is the delusion that one woman differs from another."

Permalänk
Medlem

Försök hitta Mushkin minnen, de verkar vara abnormalt bra

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk

Som Hentai-san sa, leta efter mushkin minnen, hittar du inga sånna så kan du ju alltid köpa TwinMos Winbond PC3700

Permalänk
Medlem

Mushkin... fanns på nån dansk sida. Ska se vad dom tror att dom ska få för dom minnena.

Tack!

Visa signatur

Abit IC7-G, p4 2,6C ghz @ ~ 3,2ghz. Geforce TI4200 128 mb @ 310/550), 2*512 Twinmos Orginal PC3200, SB Audigy Live, 17" TFT*2.
"Love is the delusion that one woman differs from another."

Permalänk

mushkin verkar inte abnormalt bra men de verkar ha en bra pris/prestanda ratio. de är lite dyrare än twinmos men kommer förmodligen prestera bättre oxo. testet som alla snackar om visar att de kommer upp i 480Mhz vilket börjar bli vanligt bla nyare DDR minnen. tom winbond BH-5 kan hänga med upp till nästan 500Mhz med lite högre spänning och lite tur.
men som sagt de verkar bra i förhållandet till priset.
att tilläggas skall att jag bara sett en enda recension av mushkin minnet så det är lite svårt att uttala sig i frågan.

mushkin 3500 använder sig av winbond chips. precis som twinmos
-
http://www.hexus.net/review.php?review=534&page=5

mushkins DDR minnen har varit rätt kassa fram till deras senaste.
de totalregerade SDRAM scenen men har aldrig riktigt klarat av DDR på samma sätt. vi får hoppas att deras nya minnen ändrar den saken.

OCZ EL DDR PC-3700 / 466mhz / Gold Edition - 256mb
glo lite på dessa innan du bestämmer dig. de verkar klara riktigt höga FSB's

http://www.bleedinedge.com/reviews/ocz3700gold/ocz3700gold_pg...

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos