Byte till Edge, ett par frågor.

Permalänk
Medlem

Byte till Edge, ett par frågor.

Hej,

Har kört Chrome ett bra tag och tydligen är det så ute nu Så nu har jag kört Edge någon vecka och det finns ett par saker som står ut :

- När man startar ny tab så visas en nyhetssida med bing sök, kan man bli av med denna på något vis? Jag vill fortfarande att adressfältet ska fokuseras vilket det inte gör om man kör extension för homepage.

- Har märkt av flertal gånger att CTRL+C inte alltid fungerar? Ibland klipper den in någon gammalt istället. Aldrig varit med om detta i Chrome?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Så du har bytt pest mot kolera, cool

Skulle bli förvånad om du inte kan sätta startsidan i inställningar, leta där. Eller googla på typ "change edge start page"

Copy paste kan jag inte svara på, låter märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

- När man startar ny tab så visas en nyhetssida med bing sök, kan man bli av med denna på något vis? Jag vill fortfarande att adressfältet ska fokuseras vilket det inte gör om man kör extension för homepage.

vet inte om direktlänken funkar, edge://settings/startHomeNTP
annars är det inställningar -> start, hem och nya flikar

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Lego Master

@Neon
This i inställningarna på Edge:

Sök på "sökning" om du har Edge på svenska, annars "search" gissar jag.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield