Permalänk
Medlem

> Kanske göra så att man har tvådelad låda, en under som har cd-rom och
>HDD och annat fult medans överdelen har moderkort med tillhörande
>saker...

Jo det är väl första ideskissen, fast i form av en kapad bigtower - typ 65 hög, 33 djup å 20 bred.. med övre halvan klar innehållandes moderkort åsån't stående med kontakterna neråt och undre halvan mörklackerad innehållandes diskar, nätagg och kabeluppsamling..

Jaja, det var en kul idé - ska fortsätta på den själv tror jag... återkommer ev.
Varsågod, en enkel quickshade-rendering på första iden: http://kali.dnsalias.com/case/case_next.jpg

.wey

Permalänk

Yep, det var en intressekoll...

Och börjar bli tveksamt då några kommer med idiotiska förslag.

Grund idén var väl att det skulle se ut som SunBeam plexi låda fast bätre och med 120mm fläktplatser, såklart billigare är en baktanke..

Sen ser man en väldigt oseriöst förslag som att göra en kub på 60x60x60cm för under 1000Kr... fy fan vad skrattretande, för att det ska någorlunda gå runt får material kostnaden inte vara mycket mer än 500kr och att alla ska ha samma konstruktion.

Sen är det lite svårt att få en konstruktion att vara billigt också då det gäller 20st lådor, ställtid kostar massor när det gäller lego tillverkning (lego = småserie)

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silent Assassin
Yep, det var en intressekoll...

Och börjar bli tveksamt då några kommer med idiotiska förslag.

Grund idén var väl att det skulle se ut som SunBeam plexi låda fast bätre och med 120mm fläktplatser, såklart billigare är en baktanke..

Sen ser man en väldigt oseriöst förslag som att göra en kub på 60x60x60cm för under 1000Kr... fy fan vad skrattretande, för att det ska någorlunda gå runt får material kostnaden inte vara mycket mer än 500kr och att alla ska ha samma konstruktion.

Sen är det lite svårt att få en konstruktion att vara billigt också då det gäller 20st lådor, ställtid kostar massor när det gäller lego tillverkning (lego = småserie)

Grundidén var att det skulle se ut som ett vanligt miditower... Den idéen verkade ju många nappa på. Synd att det aldrig kom in några förslag på det jag hade problem med. Det, delvis, fick mig att lägga ner projektet. Dessutom att det blev för dyrt... Polykarbonat kostar runt 1000kr/kvm och till varje chassi skulle det gå åt 2,5kvm ungefär. Slutsats: SunBeams är i akryl

Ställkostnaden var det som var andra boven... Synd, men så är det... Vi får se hur det blir med fläktgallrena, jobbar på att få fram ritningar, men det är ingen brådska och vi har personer som gör det

Edit: stava...

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

det var synd som faan att det inte blev nått chassi!!! hade väldigt gärna köpt ett!!

Visa signatur

Its nice to be important but its more important to be nice!!!! Respect to the man in the icecream van - HP (Scooter)

Permalänk
Medlem

det är ju 23st anmälda nu... då kan ni väll fixa chassina...

blir det nått med fläktgallren???

Visa signatur

Its nice to be important but its more important to be nice!!!! Respect to the man in the icecream van - HP (Scooter)

Permalänk

kostar extrema summor pengar för bara 23 st tyvärr kostnade för material är 2500kr och sedan är ställkostnaderna runt 5000-10000kr som 23 pers måste dela på, plus annat krimskrams.. men visst det blir till drygt 3000kr per chassie

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)