Permalänk
Medlem

hur mycket dyrare skulle det bli om det inte blir 20st som vill ha????

Visa signatur

Its nice to be important but its more important to be nice!!!! Respect to the man in the icecream van - HP (Scooter)

Permalänk
Medlem

jag kan tyvärr inte besvara den frågan (fråga slo'bed), tänkte bara säga att det e 13 stycken nu... 7 kvar

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

Slo'Bed: hur mycket dyrare skulle det bli om det inte blir 20st som vill ha????

Visa signatur

Its nice to be important but its more important to be nice!!!! Respect to the man in the icecream van - HP (Scooter)

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt... Vi satte 20 som gräns för att det inte skulle bli nåt tjat på att vi ska beställa... Men det mesta folket är tyvärr på semester nu... Så jag vet inte riktigt hur det kommer bli

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk

men dra igång projektet igen lite senare i höst kanske? Då har alla sommarjobbare fått pengar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

asså nu e det 14 personer bara 6 stycken kvar detta är bara en intresseanmälan! jag tror "folket" kommer flygande tillbaka när som helst!

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk

Vi får smyg spamma lite trådar så att folk ser våran sign

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

Vadå smygspamma?

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Skulle man kanske kunna göra såhär för att fästa och ta loss 5.25 luckor ?

(ber om ursäkt för att detaljer inte syns så bra men paint är inte så jävla smidigt att jobba i)

Modellen med två honor är nog att föredra då det borde vara tämligen mycket lättare att skära ut. Man måste ju även göra "skåror" i sprinten som stämmer överens med 5.25 luckornas "skåror"

Jag säger inte att detta är lätt att genomföra men jag tycker att det verkar vara ett smidigt sätt. Man ska ju bara hitta nått litet lås till sprinten med men det löser ni nog

Permalänk
Medlem

Hum, du menar alltså att det ska fräsas ett spår på insidan av... Ja, jag tror jag förstår dig... Men jag är inte säker på att det går att genomföra, och om det nu går så kommer det inte bli billigt

Hum, det var bannemej en smart lösning, får spinna vidare lite på den och se om det leder till nåt smart. Tackar

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Nu har jag i.o.f.s. druckit ett par bira. Men, måste man inte dela upp de där sprinten på nåt sätt. Om man vill ha en 5,25" enhet monteradtar inte den i sprinten då?

Visa signatur

MSI P45 Platinum, E8500, Corsair XMS2 4GB, Gainward HD4870, 36GB raptor, Zalman GT1000
Konverterat tillbaka till intel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lallare
Nu har jag i.o.f.s. druckit ett par bira. Men, måste man inte dela upp de där sprinten på nåt sätt. Om man vill ha en 5,25" enhet monteradtar inte den i sprinten då?

Sant... Men det går nog att lösa, även om det kommer se fult ut när man har en enhet i...

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

nu är jag kanske totaldum, men en gummilist? ganska stilrent och inga onödiga hål

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

Berätta gärna mer hur du hade tänkt lösa det med en list... Även om det är fult som stryk

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

15 intresserade 5 to go

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

Slo'Bed : Man kan ju göra luckorna i två steg. Man skär först ut en fyrkant i fronten och sen fräser man till så att det blir "hanar" där. Luckorna kan man ju göra på en separat skiva plast där man bara fräser en "hona"
Likadant med sprinten.

Lallare: Man kan ju se till så att mellanrummet mellan den "vänstra" sidan och sprinten är lika bred som en 5.25 enhet. Luckorna kan ju vara lite längre.

Permalänk
Medlem

Den ser precis ut som vilken låda som helst, kan ni inte göra något annorlunda? Typ servermontering av moderkortet (upp-och-ner) på andra sidan? 5,25"-hålen i taket så man kan ha den på golvet och köra med toppmatad slot-in-dvd? luta ena sidan 45 grader som en halv pyramid?

Fördelen med att montera moderkortet uppåner är juh att pci- och agp-kort blir rättvända och man därmed ser alla fina kylflänsar/fläktar och små kretsar på dem - istället för de fula undersidorna - det var juh ett plexichassi det handlade om

Något roligare och snyggare måste väl gå att komma på än den gamla tråkiga ATX-standarden?

.wey

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weyland
Den ser precis ut som vilken låda som helst, kan ni inte göra något annorlunda? Typ servermontering av moderkortet (upp-och-ner) på andra sidan? 5,25"-hålen i taket så man kan ha den på golvet och köra med toppmatad slot-in-dvd? luta ena sidan 45 grader som en halv pyramid?

Fördelen med att montera moderkortet uppåner är juh att pci- och agp-kort blir rättvända och man därmed ser alla fina kylflänsar/fläktar och små kretsar på dem - istället för de fula undersidorna - det var juh ett plexichassi det handlade om

Något roligare och snyggare måste väl gå att komma på än den gamla tråkiga ATX-standarden?

.wey

Visst, ge mej en ny cadritning så ska jag fundera på det.

Edit: Men nu är det såhär att sätter man moderkortet som det ska sitta så får man vissa fördelar. Dels så värmer inte processorns luft upp hela lådan, bara den översta delen som den sitter i.
Dessutom så blir det jobbigare för mig, bla, att pilla i lådan. Vet inte om jag är ensam men jag har min låda jämte skärmen, med öppningsbara sidan mot mig. Eftersom det är jag som designat så har jag gått efter mina tankar och funderingar.
Anledningen till att man inte har 5,25" enheterna där nere är för att det är bättre att ta in kall luft där, till tex hdd's, eftersom man generellt sett brukar ha fläktar som suger ut luft där uppe.

Men ge mej en ny cad så ska jag fundera på det

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Om jag inte misstar mig så strider väl detta mot forumreglerna? (§9)

Visa signatur

Varför blev min sign. redared? Var det någon annan som hade samma citat som mig? Min var 2 rader, 1 färg, storlek 1?!?!

Permalänk
Medlem

vi säljer väll inget? vi tar bara reda på om folket är intresserat av det!

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

så du är en sån där bygga-chassi-kille? jobba som det sen? man lär tjäna feta stålar på alla datanördar å idiotiska småbarn som ger vafan som helst för att få ett balt chassi nuför tiden.. medans vi andra meckar med våra chassin som om det vore våran älskade bil, typ en gammal Mustang från 69 =D

frstn: bara göra ett? så det blir ett original? eller skaru göra flera av samma?

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

Bra fråga... Eftersom vi inte får sälja saker här, hade glömt av den regeln (shame on me!) så kan jag inte säga nåt. Men blir det nåt så kommer info på andra sätt senare. Detta är för att kolla om det finns något intresse i att tillverka ett chassi i plexiglas

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Men kanske några glömt vad detta tråd handlar om?..

Dom lådor som finns att köpa färdiga från div. datorbutiker har för det första BARA 80mm fläkthål, vissa lådor är av pisskvalitet och över det pris man vill ge.. altså 3 saker som säger emot för mig att köpa en som redan finns..

Mina önskemål är, 120mm fläkthål, normalt pris och såklart bra kvalitet.. vilken färdig produkt klarar av mina krav?

Och ni som kommer och klagar på regelbrott kan dra, här säljs inget!

Rubriken "Intresse för plexichassi?" betyder säkert att man kollar intresset för plexichassi inte att "köp plexichassi av oss" eller har jag fattat fel igen?

just ja, den här lådan finns inte i 100.000 exemplar heler... vill ni vara en av många eller en av få?.. en moddares dröm är väl att vara en av få?

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silent Assassin
Men kanske några glömt vad detta tråd handlar om?..

Dom lådor som finns att köpa färdiga från div. datorbutiker har för det första BARA 80mm fläkthål, vissa lådor är av pisskvalitet och över det pris man vill ge.. altså 3 saker som säger emot för mig att köpa en som redan finns..

Mina önskemål är, 120mm fläkthål, normalt pris och såklart bra kvalitet.. vilken färdig produkt klarar av mina krav?

Och ni som kommer och klagar på regelbrott kan dra, här säljs inget!

Rubriken "Intresse för plexichassi?" betyder säkert att man kollar intresset för plexichassi inte att "köp plexichassi av oss" eller har jag fattat fel igen?

just ja, den här lådan finns inte i 100.000 exemplar heler... vill ni vara en av många eller en av få?.. en moddares dröm är väl att vara en av få?

Hähä, med tanke på att den är väldigt lik sunbeams så...

Men annars, tack för stödet!

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slo'Bed
Hähä, med tanke på att den är väldigt lik sunbeams så...

Men annars, tack för stödet!

Jodå, men sunbeams har 2st 80mm i sidan.

Kan bli lite svår att såga ut dom så att det blir en 120mm

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

blir det något av erat chassi eller??? är i väldigt behov av ett nytt chassi!!!!

Visa signatur

Its nice to be important but its more important to be nice!!!! Respect to the man in the icecream van - HP (Scooter)

Permalänk
Medlem

> Men ge mej en ny cad så ska jag fundera på det

Ok ge mig en vecka så ska jag fixa åtminstone en realistisk rendering innan jag gör något cad'ande

Skulle det vara en stor nackdel att rotera moderkortet 90 grader i pitch? (så att det inte längre går att använda zalmans heatpipe-macka för grafikkortet pga vinkeln?)

Vidare, är det bara jag som tycker man inte ska ha alla kontakter på utsidan av lådan, utan en bit in? Så man kan samla upp kablarna och ta ut dem genom ett och samma hål? (och därmed enkelt bunta ihop dem snyggt, kanske med en slang)

Åså, någon för eller emot konceptet att måla delar av insidan av lådan för att dölja tråkiga delar typ cd-enheter och nätagg?

.wey

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weyland
> Men ge mej en ny cad så ska jag fundera på det

Ok ge mig en vecka så ska jag fixa åtminstone en realistisk rendering innan jag gör något cad'ande

Skulle det vara en stor nackdel att rotera moderkortet 90 grader i pitch? (så att det inte längre går att använda zalmans heatpipe-macka för grafikkortet pga vinkeln?)

Vidare, är det bara jag som tycker man inte ska ha alla kontakter på utsidan av lådan, utan en bit in? Så man kan samla upp kablarna och ta ut dem genom ett och samma hål? (och därmed enkelt bunta ihop dem snyggt, kanske med en slang)

Åså, någon för eller emot konceptet att måla delar av insidan av lådan för att dölja tråkiga delar typ cd-enheter och nätagg?

.wey

Kanske göra så att man har tvådelad låda, en under som har cd-rom och HDD och annat fult medans överdelen har moderkort med tillhörande saker...

Men då skulle lådan vara en desktop låda

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weyland
> Men ge mej en ny cad så ska jag fundera på det

Ok ge mig en vecka så ska jag fixa åtminstone en realistisk rendering innan jag gör något cad'ande

Skulle det vara en stor nackdel att rotera moderkortet 90 grader i pitch? (så att det inte längre går att använda zalmans heatpipe-macka för grafikkortet pga vinkeln?)

Vidare, är det bara jag som tycker man inte ska ha alla kontakter på utsidan av lådan, utan en bit in? Så man kan samla upp kablarna och ta ut dem genom ett och samma hål? (och därmed enkelt bunta ihop dem snyggt, kanske med en slang)

Åså, någon för eller emot konceptet att måla delar av insidan av lådan för att dölja tråkiga delar typ cd-enheter och nätagg?

.wey

Hmm, gör som du vill... Men det är inte alls säkert att det blir nåt av det för vi får antagligen betala ställkostnader och programmeringskostnader... Det betyder 1500-2000 kr innan maskinen ens har börjat gå... Så som det verkar nu så ska vi, tyvärr, lägga ner... Men om annat händer så återkommer jag. Detta var trots allt bara en intressekoll

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?