Permalänk
Medlem

vi tar nog fram ritningen och sånt först, och en prototyp kanske skall skapas innan.

här kommer tre bilder från ritningen.

EDIT: Förslag på förbättring är välkommna

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk

Lösning för MB tray:en då?

Jag har absolut inga problem med att skruva fast moderkortet i plexit med små distanser, för jag tycker att en plåt skulle förstöra skönheten.

Dock I/O plåten kommer man inte ifrån...

Lite svårigheter är det kvar

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

tänkte inta ha någon plåt alls var menat att sätta den på en plexi som bygger på samma princip som mobotray i metal.

men hade det i förslag också att sätta dem men vanliga distanser sånna som man använder för att skruva fast mobot på plåttrey´en för de är ju typ 2 cm långa och det räcker mer än väl med luft bakom mobot också

vad menar du med I/O plåten ?

Visa signatur

[ If It Ain´t Broken Don´t Fix It ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr-Pille
tänkte inta ha någon plåt alls var menat att sätta den på en plexi som bygger på samma princip som mobotray i metal.

men hade det i förslag också att sätta dem men vanliga distanser sånna som man använder för att skruva fast mobot på plåttrey´en för de är ju typ 2 cm långa och det räcker mer än väl med luft bakom mobot också

vad menar du med I/O plåten ?

Plåten för PS2, USB, AGP/PCI mm. typ "bak" plåt.

Den svåraste biten också är jag rädd för =/

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

får la såga ut den i plexit på bak sidan

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZkruW
får la såga ut den i plexit på bak sidan

Snyggast så

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk

ehm... de små distanser man har för att skruva fast mobot på trayen är normalt 6mm höga.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

vi skall sätta fast distanser på väggen

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

En idé är ju att försöka fixa en prototyp och sen skicka in den till sweclockers crew så dem kan recensera den
Den måste bli recenserad av någon opartisk person om den ska vara trovärdig

Permalänk
Medlem

ja det kanske e en ide, men annars e det väll upp till var och en om dom vill ha en eller inte?

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

Kan ju vara bra att veta det som är bra/dåligt med chassit innan man köper om man är osäker?

Permalänk
Medlem

ja kan det ju vara men du kan ju höra med dem som köpt dem

Tänk på att det bara är en intresseanmälan

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

Bara det finns bra med bilder och beskrivningar av lådan så är det nog inga problem.

Visa signatur

Per molestias eruditio oderint dum metuant

Permalänk
Medlem

ja det kommer det nog finnas hoppas bara på att det blir tillräckligt måna intresserade

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

Ok, nu är jag här igen efter en helg utan internet

Såhär ligger det till, moderkortet kommer fästas med vanliga distanser på en separat platta som är 504mm hög och den ska skjutas in i två spår á 2mm som är gjorda i botten och i toppen. På så sätt kan man öppna båda sidorna utan att få ett moderkort i näven. Det kan man inte på tex sunbeams

I/O plåten kan jag tyvärr inte göra nåt åt, då vissa moderkort, bla mitt eget, vill ha icke-standardplacering på kontakterna...

Mycket möjligt att Edin & c:o får ett recensionsexemplar, men det beror på priser osv... Det ligger ju i vårat intresse att den får bra betyg

Så, det är en rätt bra sammanställning på de flesta frågor som har kommit upp under min frånvaro. Jag ska pilla lite med caddarna när jag har snackat med ZkruW eller mr-pille som har dom, lite saker jag vill förändra...

Har några frågor till er, vilken sorts knappar vill ni ha för resett/power? Lysdioderna är spikat att det blir röda/gröna eller i en färg, det kan ni, i mån av antal kvar, få välja

Slutligen, imorgon blir det till att maila företaget, kommer fråga hur mycket det kostar att beställa 20 st, om vi inte har 20 intresseanmälningar snart så är det stor risk att det inte blir något alls av det eller så blir det dyrare. Men som sagt, ska inte spekulera i priser.

Nu behöver jag sova, tack och hej

Edit: Kikade igenom intresseanmälningarna, 9 är dom till antalet.

Svarar lite på övriga önskemålen: Lådan kommer bli ungefär 500mm, kan diffa någon mm...
ITX-låda blir det inte, kanske senare, när vi har fått igång kommande webshop [OBS, det där var en sneak-peak på vad som komma skall ;)]
Radiator går säkert att få in om man vill ha det, är ju gott om plats och stora fläktar. Jag ska själv försöka se om det går att göra så att min går in framför diskarna.
LAN-vänlig kommer den bli, väger inte speciellt mycket... Det är väl det som är mest lan-vänligt enligt mig.
Vi ska kolla upp fraktpriser och betalningssett, förhoppningsvis kommer vi kunna lösa det med postförskott, platt paket och monteringsanvisningar
Som sagt tidigare, det är bara 120mm fläkthål, 4st.

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

äntligen e du tillbaka det verkar som du sover fortfarande

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk

Tänkte en sak på ritningen, den rätta höjden på utsidan kommer ju att bli 500mm + tjocklek på plexi x 2. Och bredden på insidan av chassit kommer att bli 250mm - tjocklek på plexi x 2. Kan ju vara bra att tänka på

Fästena till 5,25" platserna tycker jag även ska vara 1 lr 2 st ovala hål ist för två runda hål, så att man kan justera bra tänkte jag.

Visa signatur

|Amd Athlon XP 2000+ |Soltek SL-75DRV-4 | 256mb pc2100 | IBM Deskstar 120gxp 120gb | 3com 10/100 | Gf4 MX440 | Hercules Prophetview 720 15" TFT | 22mbits trådlöst nätverk|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Independent
Tänkte en sak på ritningen, den rätta höjden på utsidan kommer ju att bli 500mm + tjocklek på plexi x 2. Och bredden på insidan av chassit kommer att bli 250mm - tjocklek på plexi x 2. Kan ju vara bra att tänka på

Fästena till 5,25" platserna tycker jag även ska vara 1 lr 2 st ovala hål ist för två runda hål, så att man kan justera bra tänkte jag.

Nja, det är ju inte nödvändigt... Det beror ju på hur vi gör när vi skruvar ihop det... Antagligen blir det exakt 500mm högt och 260mm djupt

Fästena till 5,25 ska ändras tillsammans med lite annat småfix. Slänger nog upp ritningar senare idag

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

som det ser ut nu blir det inget plexi chassi...

Anledningen: För få som har anmält sig

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

Jahapp, då får jag väl göra ett till bara mig då

Nä seriöst, det lönar sig inte att göra, som det är nu, 10 chassin tror jag...

Men vi väntar tills nästa måndag. Happy anmälning eller nåt

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk

Äsh, vi behöver bättre "marketing" Kan inte någom mod klistra denna i några forum, bara för den goda sakens skull

Permalänk

ni måste ju göra bättre reklam för den. Försöka få det att se lite mer seriöst ut lr nåt. Tror inte så många "vågar" satsa på en låda när de inte vet hur den kommer se ut.

Jonas, fixa ett chassi åt dig själv, ta bilder på det och lägg sedan upp det här. Då ska du nog se att du får fler intresserade

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det blir lyte dyrt att bara göra ett chassi

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZkruW
det blir lyte dyrt att bara göra ett chassi

Det beror på... Ska nog gå att ordna på ett sätt eller annat... Då kan swec få det som recensionsex eller nåt

Men jag måste fortfarande ha hjälp med några saker,

-Vad ska det vara för knappar?
-Hur ska 5,25" luckorna fästas när det inte sitter några enheter där?

Kom igen nu, jag vet att någon vet detta

Edit: Jag vet, kan inte alla som vill ha ett skriva något liknande min och ZkruW's signatur

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slo'Bed
Det beror på... Ska nog gå att ordna på ett sätt eller annat... Då kan swec få det som recensionsex eller nåt

Men jag måste fortfarande ha hjälp med några saker,

-Vad ska det vara för knappar?
-Hur ska 5,25" luckorna fästas när det inte sitter några enheter där?

Kom igen nu, jag vet att någon vet detta

Edit: Jag vet, kan inte alla som vill ha ett skriva något liknande min och ZkruW's signatur

Yep, lite reklam gör man väl...

Ni som vill ha en låda kan ladda ner .txt filen och lägga in det i sign:en... jag skrev den så slipper alla göra det själva

Och spara er gamla så slipper jag få gäng spö för det

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

Silent Assassin: Det e bra fortsätt så! Men jag vill inte vara som alla andra så jag har en egen

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

Wee, det är ju en kopia av min

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

jag med ju

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk

Just ja, jag kopierade sign och inte "skrev"

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

Just nu i skrivandets stund så är det elva (11) stycken som har anmält sig.
Minst tjugo (20) intresseanmälningar hade vi tänkt oss.

Det börjar arta sig

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."