Wordle på svenska - ordlig.se

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 52, 4/6

⬜⬜⬜⬜🟨⬜
🟨⬜🟨⬜🟨🟨
⬜⬜🟨⬜⬜🟪
🟪🟪🟪🟪🟪🟪

Permalänk

ordlig.se WEEKEND nr 53, 4/6

🟨🟨⬜⬜⬜⬜
🟩🟨⬜⬜⬜⬜
🟩⬜⬜⬜🟨🟨
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Spelburken: ASUS TUF Z690-PLUS | INTEL I7-12700k | 32GB@3600MHz | MSI RTX 3090 GAMING X TRIO | ASUS ROG Thor 1200W | Samsung G7 32" 240Hz (main) | ASUS TUF VG27AQ 27" 165Hz (secondary)

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 53, 5/6

⬜⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜🟩⬜
🟨⬜🟩⬜🟩⬜
⬜⬜🟩⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

@Gargz Är dagens ord verkligen i sin grundform?

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreyWilk:

@Gargz Är dagens ord verkligen i sin grundform?

Undrar också det måste jag säga.

ordlig.se WEEKEND nr 53, 6/6

⬜🟨⬜🟨⬜⬜
🟨🟨⬜⬜⬜⬜
⬜⬜🟩🟨⬜⬜
⬜⬜🟩⬜🟩⬜
⬜🟩🟩🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Satt oerhört långt inne idag.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

🤬

ordlig.se WEEKEND nr 53, 6/6

⬜🟨🟨⬜⬜⬜
⬜⬜🟨🟩🟨🟨
🟨🟨⬜🟩⬜⬜
⬜⬜🟩⬜🟨🟩
⬜⬜🟩⬜🟨🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Ordel #57 6/6 🥉
🟪⬛🟩⬛⬛
⬛⬛🟩🟪⬛
⬛⬛🟩⬛🟩
⬛⬛🟩🟩🟩
⬛⬛🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Daily Quordle #34
🟥🟥
3️⃣6️⃣
quordle.com
⬜🟨⬜⬜🟨 ⬜⬜⬜⬜🟩
⬜⬜⬜🟨⬜ ⬜⬜⬜⬜⬜
🟨⬜⬜⬜⬜ ⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜🟨 🟩⬜🟨⬜🟩
⬜⬜🟨⬜⬜ 🟩⬜🟨⬜⬜
⬜⬜⬜⬜⬜ 🟩⬜⬜⬜⬜
🟨🟩🟩🟩⬜ ⬜🟩⬜🟨⬜
⬜🟩🟩🟩🟩 ⬜🟩⬜🟨⬜
⬜🟩🟩🟩🟩 🟨🟩⬜⬜⬜

⬜⬜⬜🟨⬜ ⬜⬜⬜🟩⬜
🟨⬜🟩🟨🟨 ⬜🟨🟨⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩 ⬜⬜🟨⬜⬜
⬛⬛⬛⬛⬛ 🟩🟨⬜🟨⬜
⬛⬛⬛⬛⬛ 🟩🟩⬜🟩⬜
⬛⬛⬛⬛⬛ 🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Ordklurare
Skrivet av GreyWilk:

ordlig.se WEEKEND nr 53, 5/6

⬜⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜🟩⬜
🟨⬜🟩⬜🟩⬜
⬜⬜🟩⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

@Gargz Är dagens ord verkligen i sin grundform?

Hejsan!

Jadå, det är (förutom en verb-böjning) ett adjektiv som är synonymt med prydlig.

Sedan kan jag känna så här i efterhand att det var ett mindre bra ord att välja, eftersom det skapar den här typen av förvirring. Du är inte den första som frågat. Tar med mig det inför framtiden.

Dold text
Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 53, 6/6

⬜⬜🟩🟨⬜⬜
⬜⬜⬜🟨🟩⬜
⬜⬜⬜🟨⬜🟨
🟨🟩🟨🟨⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Måste erkänna att jag behövde 12 försök på denna, svårt enligt mig. Kom inte på det

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 53, 5/6

⬜⬜🟨🟩⬜⬜
⬜⬜🟨🟩🟨⬜
⬜⬜🟨🟩🟨🟨
🟨⬜⬜🟩⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Ruggigt lurig idag. Tog säkert en timme!

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gargz:

Hejsan!

Jadå, det är (förutom en verb-böjning) ett adjektiv som är synonymt med prydlig.

Sedan kan jag känna så här i efterhand att det var ett mindre bra ord att välja, eftersom det skapar den här typen av förvirring. Du är inte den första som frågat. Tar med mig det inför framtiden.

Dold text

Jag tycker det är ok så länge den står i saol. Det var en rejäl utmaning idag, perfekt för en söndag!

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Avstängd

ordlig.se WEEKEND nr 53, 5/6

⬜⬜⬜🟨⬜🟨
🟩🟨⬜⬜⬜⬜
🟩⬜⬜⬜🟩🟩
🟩⬜🟨⬜⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Idag satt det hårt inne.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Ordel kör inte strikt, va?

Ordel #58 4/6 🥈
⬛🟪🟪⬛⬛
🟪⬛⬛⬛⬛
🟩⬛🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 53, 4/6

⬜⬜⬜⬜⬜🟨
🟨⬜⬜⬜⬜🟨
🟩⬜🟩🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Ordel kör inte strikt, va?

Ordel #58 4/6 🥈
⬛🟪🟪⬛⬛
🟪⬛⬛⬛⬛
🟩⬛🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Med tanke på att gårdagens ord var APANS så nej. Inte Apan utan till och med Apans

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

Med tanke på att gårdagens ord var APANS så nej. Inte Apan utan till och med Apans

APANS? Då är man ju inte ens nära något godkänt alls... nästa ord kanske blir ROTFL 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

APANS? Då är man ju inte ens nära något godkänt alls... nästa ord kanske blir ROTFL 🤣

Jag håller med. Därför lade jag ner ordel, det var bara för dåligt 😅

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gargz:

Hejsan!

Jadå, det är (förutom en verb-böjning) ett adjektiv som är synonymt med prydlig.

Sedan kan jag känna så här i efterhand att det var ett mindre bra ord att välja, eftersom det skapar den här typen av förvirring. Du är inte den första som frågat. Tar med mig det inför framtiden.

Dold text

Ja! Jag gjorde inte associationen till rätt ord förrän långt senare. Men klart det är rätt! 😊
Lurigt för mig iaf! 👍

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Hedersmedlem

Lol, slumpmässig gissning som gick hem!

ordlig.se WEEKEND nr 53, 2/6

⬜⬜⬜🟨🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 53, 5/6

🟨⬜⬜⬜🟨⬜
⬜⬜⬜⬜⬜⬜
🟨⬜⬜🟨⬜⬜
⬜🟨🟩⬜⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 53, 3/6

🟪⬜⬜⬜⬜🟨
🟪⬜🟪🟪🟪⬜
🟪🟪🟪🟪🟪🟪

Inte mycket annat som fick plats

även fast det var ett "konstigt" ord, men det har tagits upp redan en bit upp

Dold text
Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 53, 5/6

⬜⬜⬜🟨⬜🟨
🟨🟨⬜🟩⬜⬜
⬜⬜⬜🟩🟩⬜
⬜⬜🟨🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

@gargz:

Verkar som att tangentbordet inte markerar ’brända’ bokstäver när man kommer tillbaka till sidan, men kan också vara min gamla mjukvara som spökar

Permalänk
Ordklurare
Skrivet av medbor:

@gargz:
https://i.ibb.co/c88vM61/9-B1-E3655-3189-45-D0-807-A-F251724-C848-D.png

Verkar som att tangentbordet inte markerar ’brända’ bokstäver när man kommer tillbaka till sidan, men kan också vara min gamla mjukvara som spökar

Har du lust att refresha sidan och se om problemet kvarstår? Skickade just ut en uppdatering med lite animationer etc som kanske gjort sönder något.

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 54, 5/6

⬜⬜🟨⬜🟨
🟨⬜🟨⬜⬜
⬜⬜⬜🟪🟪
🟨🟨⬜🟪🟪
🟪🟪🟪🟪🟪

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 54, 3/6
⬜⬜🟨⬜⬜
🟨🟨🟩⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Ordsnille nr 52 (3/6)
🟧🟧⬜️⬜️🟧
🟩⬜️⬜️🟩🟧
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Inte riktigt turen på min sida idag.

ordlig.se nr 54, 5/6

⬜⬜⬜⬜🟩
⬜🟩⬜🟩🟩
⬜🟩⬜🟩🟩
⬜🟩⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gargz:

Har du lust att refresha sidan och se om problemet kvarstår? Skickade just ut en uppdatering med lite animationer etc som kanske gjort sönder något.

Lite sent svar, men det funkar inte:

Man ser animationen (några frames) men sen blir det ljusgrått

Och som du ser blir vissa knappar inte färglagda i mitt sista gissade ord (efter refresh) för att de redan har en färg sedan tidigare (O och S) på tangentbordet...

—————

Edit:
Hade en annan flik öppen med söndagens pyssel öppet, då upptäckte den (när jag började mata in) att den passerat tolvslaget (nytt ord alltså). Då laddade den in mina gissningar (för måndagens ord) som jag redan påbörjat i en annan flik (enligt bilden ovan) och sen nollställde brädet, så nu har jag inga gissningar gjorda längre...

Finns en del att slipa på med dina smarta funktioner

Permalänk

ordlig.se nr 54, 5/6

🟨⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜🟩
🟨⬜⬜🟩🟩
⬜🟨⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Spelburken: ASUS TUF Z690-PLUS | INTEL I7-12700k | 32GB@3600MHz | MSI RTX 3090 GAMING X TRIO | ASUS ROG Thor 1200W | Samsung G7 32" 240Hz (main) | ASUS TUF VG27AQ 27" 165Hz (secondary)

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 54, 6/6

⬜🟨🟨⬜⬜
⬜🟨⬜⬜🟩
🟨⬜⬜⬜🟩
⬜⬜⬜🟩🟩
⬜⬜⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Kom in fel idag och fick slita!

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Lite sent svar, men det funkar inte:

Man ser animationen (några frames) men sen blir det ljusgrått

Och som du ser blir vissa knappar inte färglagda i mitt sista gissade ord (efter refresh) för att de redan har en färg sedan tidigare (O och S) på tangentbordet...

—————

Edit:
Hade en annan flik öppen med söndagens pyssel öppet, då upptäckte den (när jag började mata in) att den passerat tolvslaget (nytt ord alltså). Då laddade den in mina gissningar (för måndagens ord) som jag redan påbörjat i en annan flik (enligt bilden ovan) och sen nollställde brädet, så nu har jag inga gissningar gjorda längre...

Finns en del att slipa på med dina smarta funktioner

Jag får problem när jag kör mörkt läge på telefonen. Då ser jag inte vad jag gissat eftersom att de svarta tangenterna redan är svarta. Kan det vara mörkt läge som spökar?

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Ordklurare
Skrivet av ingenjören:

Jag får problem när jag kör mörkt läge på telefonen. Då ser jag inte vad jag gissat eftersom att de svarta tangenterna redan är svarta. Kan det vara mörkt läge som spökar?

Aj aj aj, det här var inte bra.

Vad spear du på för telefon och browser?

Får jag be dig att slå av mörkt läge tillfälligt och se om de ej korrekta bokstäverna färgmarkeras korrekt då?

Är ni fler som har det här problemet? Lyckas inte återskapa det personligen.