Wordle på svenska - ordlig.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gargz:

Aj aj aj, det här var inte bra.

Vad spear du på för telefon och browser?

Får jag be dig att slå av mörkt läge tillfälligt och se om de ej korrekta bokstäverna färgmarkeras korrekt då?

Är ni fler som har det här problemet? Lyckas inte återskapa det personligen.

Jag har en Samsung Galaxy 20 FE. Slår jag av mörkt läge går det utmärkt att spela igen så jag ser egentligen inget problem för egen del. Browser är "Samsung internet".

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Ord jag aldrig använder kommer alltid:D

Permalänk
Ordklurare
Skrivet av ingenjören:

Jag har en Samsung Galaxy 20 FE. Slår jag av mörkt läge går det utmärkt att spela igen så jag ser egentligen inget problem för egen del. Browser är "Samsung internet".

Tack för snabbt svar.

Ska lösa det så snabbt jag kan, men finns nog tyvärr en överhängande risk att det dröjer tills ikväll. Sorry.

Permalänk
Avstängd

ordlig.se nr 54, 6/6

⬜⬜🟨⬜🟨
🟨⬜🟨⬜⬜
🟨🟨⬜⬜⬜
⬜⬜⬜🟩🟩
🟩⬜⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Bättre sent än aldrig. Skönt att slippa krysset.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Ordklurare
Skrivet av medbor:

Lite sent svar, men det funkar inte:

Man ser animationen (några frames) men sen blir det ljusgrått

Och som du ser blir vissa knappar inte färglagda i mitt sista gissade ord (efter refresh) för att de redan har en färg sedan tidigare (O och S) på tangentbordet...

—————

Edit:
Hade en annan flik öppen med söndagens pyssel öppet, då upptäckte den (när jag började mata in) att den passerat tolvslaget (nytt ord alltså). Då laddade den in mina gissningar (för måndagens ord) som jag redan påbörjat i en annan flik (enligt bilden ovan) och sen nollställde brädet, så nu har jag inga gissningar gjorda längre...

Finns en del att slipa på med dina smarta funktioner

Det där med flera öppna flikar blir eventuellt klurigt att få ordning på, men ska se vad jag kan göra. Bra hittat!

Färgproblemet bör jag kunna lösa ikväll, i väntan på det så kanske du får slå av nattläget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gargz:

Det där med flera öppna flikar blir eventuellt klurigt att få ordning på, men ska se vad jag kan göra. Bra hittat!

Färgproblemet bör jag kunna lösa ikväll, i väntan på det så kanske du får slå av nattläget

Ingen större fara, jag är så dålig på detta ändå

Sen är det ju ’bara’ ett spel, antar att du har ett ’riktigt’ jobb till vardags, så du har all rätt att ta tid på dig

Permalänk
Ordklurare
Skrivet av medbor:

Ingen större fara, jag är så dålig på detta ändå

Sen är det ju ’bara’ ett spel, antar att du har ett ’riktigt’ jobb till vardags, så du har all rätt att ta tid på dig

Japp du har rätt. Vill alltid fixa allt direkt men ibland går det inte.

Rättar andras buggar (och skriver nya) på dagarna, och sen åker jag hem och rättar mina egna (och skriver nya)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gargz:

Japp du har rätt. Vill alltid fixa allt direkt men ibland går det inte.

Rättar andras buggar (och skriver nya) på dagarna, och sen åker jag hem och rättar mina egna (och skriver nya)

Känner igen det där, är också utvecklare

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 54, 5/6

⬜⬜⬜⬜🟩
⬜⬜⬜🟨🟩
⬜🟩🟩⬜🟩
⬜🟩🟩⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Påminnelse från skatteverket att det är dags att deklarera snart?

Dold text
Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Denna gick bra
ordlig.se nr 54, 3/6

⬜⬜🟨🟨⬜
⬜🟩🟩⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

@gargz: det går att komma förbi ’streak’ räknaren genom att köra en annan flik och slå in rätt ord, ingen koll om man redan avslutat/försökt för dagen. Tänker att mycket kan lösas om scripten kollar local storage och i datan har ett datum sparat med försöken och sånt, så kan den neka om man redan gjort något

Permalänk
Medlem

Oh, den satt lååångt in 🥵

ordlig.se nr 54, 6/6

⬜⬜⬜🟩🟩
⬜⬜⬜🟩🟩
⬜⬜⬜🟩🟩
⬜⬜⬜🟩🟩
⬜⬜⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 54, 4/6

⬜⬜⬜🟩⬜
⬜⬜⬜🟩🟩
⬜🟩⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

ordlig.se nr 54, 6/6

⬜⬜⬜⬜🟩
⬜⬜⬜⬜🟩
⬜⬜🟩⬜🟩
⬜⬜🟩⬜🟩
⬜🟩🟩🟨🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Close call!

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 54, 5/6

⬜⬜⬜⬜🟩
⬜⬜⬜⬜🟩
🟨🟩⬜⬜🟩
⬜🟩⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

Gillar inte animationen…

Klarade dock dagens ord på sista försöket.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Avstängd

ordlig.se nr 55, 3/6

🟩⬜🟨⬜⬜
🟩🟨⬜⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Det gick fort idag😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Ordklurare

Hann med att rätta felet på nattläget som vissa upplevt sedan igår, men finns lite kvar att snygga till imorrn.

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 55, 4/6

⬜⬜🟨⬜🟨
🟩⬜⬜🟩🟩
🟩🟩⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Ordklurare
Skrivet av medbor:

@gargz: det går att komma förbi ’streak’ räknaren genom att köra en annan flik och slå in rätt ord, ingen koll om man redan avslutat/försökt för dagen. Tänker att mycket kan lösas om scripten kollar local storage och i datan har ett datum sparat med försöken och sånt, så kan den neka om man redan gjort något

Bra hittat igen, ska ta en närmre titt på det där

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 55, 3/6

🟩🟨⬜⬜⬜
🟩🟩⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

H-vetes Quordle 🤬

Daily Quordle #36
8️⃣4️⃣
🟥🟥
quordle.com
⬜🟨⬜⬜⬜ ⬜🟩⬜⬜⬜
⬜🟨⬜⬜⬜ 🟨🟨⬜🟩🟨
⬜🟨⬜🟩⬜ 🟨🟩🟨🟨🟨
⬜🟨⬜⬜🟨 🟩🟩🟩🟩🟩
⬜⬜⬜🟨⬜ ⬛⬛⬛⬛⬛
⬜🟩⬜⬜🟩 ⬛⬛⬛⬛⬛
⬜🟩⬜⬜🟩 ⬛⬛⬛⬛⬛
🟩🟩🟩🟩🟩 ⬛⬛⬛⬛⬛

🟨🟩⬜⬜⬜ ⬜⬜🟨⬜⬜
⬜⬜🟨⬜🟨 ⬜⬜⬜⬜⬜
⬜🟩⬜⬜🟨 ⬜⬜⬜⬜⬜
🟩🟩⬜⬜⬜ ⬜⬜⬜⬜⬜
⬜🟨⬜🟨🟨 ⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜⬜ ⬜🟩⬜⬜🟩
⬜⬜⬜⬜⬜ ⬜🟩⬜⬜🟩
⬜⬜🟨⬜⬜ ⬜🟩⬜⬜🟩
⬜⬜🟨⬜⬜ ⬜🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

Hurra, en till tvåa
ordlig.se nr 55, 2/6

⬜⬜🟩⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Har rolig fördelning på rätta gissningar nu, som en hand som gör f*ck you (absolut mest 4or, fler 2or än 3or).

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

ordlig.se nr 55, 5/6

🟨⬜⬜⬜🟨
🟨⬜⬜⬜🟩
🟩⬜⬜🟩🟩
🟩⬜⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Spelburken: ASUS TUF Z690-PLUS | INTEL I7-12700k | 32GB@3600MHz | MSI RTX 3090 GAMING X TRIO | ASUS ROG Thor 1200W | Samsung G7 32" 240Hz (main) | ASUS TUF VG27AQ 27" 165Hz (secondary)

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 55, 4/6

⬜⬜⬜⬜🟩
🟩⬜⬜⬜🟩
🟩🟩⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 55, 2/6

🟨⬜🟨🟨🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 55, 5/6

⬜🟩🟩⬜🟩
🟩🟩🟩⬜🟩
🟩🟩🟩⬜🟩
🟩🟩🟩⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Lätt, men ändå så svårt.

Permalänk

ordlig.se nr 55, 5/6

⬜⬜⬜⬜🟩
⬜⬜🟨⬜⬜
⬜⬜⬜🟨🟩
🟨⬜🟨🟨🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

"Jack of all trades, master of none."

Permalänk
Medlem

Det är ju farligt kul de här ^^
ordlig.se nr 55, 5/6

🟩⬜🟨⬜🟨
🟩🟨🟨⬜⬜
🟩⬜⬜🟩🟩
🟩🟩⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 55, 3/6

⬜⬜⬜🟨🟩
🟩🟩🟩⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Ack så nära att få 2/6.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 55, 3/6

🟩⬜🟨⬜🟨
🟩🟨🟩⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Denna hade jag tur med