Min Raspberry pi 3 vill inte boota upp med nytt minne.

Permalänk

Min Raspberry pi 3 vill inte boota upp med nytt minne.

Tjo,

Tänkte köra igång min raspberry pi 3 nytt minne och slängde in raspberry pi os. Kör igång pi:n med minneskortet i bootar upp står att den skall fixa till minnet om 5 sekunder, så blir bilden svart sedan händer inget mer.
Någon som vet vad som kan vara felet ?
Jag har provat ett annat minne men exakt samma fel.

/Force

Permalänk
Medlem

Har varit mycket problem med "black screen" på Pi med div OS ett tag nu, jag har haft problem med LibreELEC 11 Nightlys som löste sig enbart med force_turbo=1, har inte orkat kolla vidare, verkar vara nån firmware issue.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av MatteN:

Har varit mycket problem med "black screen" på Pi med div OS ett tag nu, jag har haft problem med LibreELEC 11 Nightlys som löste sig enbart med force_turbo=1, har inte orkat kolla vidare, verkar vara nån firmware issue.

Okej, Är det någon ny uppdaterad version os i raspberry pi image programmet eller ?

Permalänk
Skrivet av MatteN:

Har varit mycket problem med "black screen" på Pi med div OS ett tag nu, jag har haft problem med LibreELEC 11 Nightlys som löste sig enbart med force_turbo=1, har inte orkat kolla vidare, verkar vara nån firmware issue.

Helt rätt, det är den nya uppdateringen som gör att det blir black screen. Jag provade att installera näst senaste os och då funkar det klockrent.
Undrar när detta fixas till ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Helt rätt, det är den nya uppdateringen som gör att det blir black screen. Jag provade att installera näst senaste os och då funkar det klockrent.
Undrar när detta fixas till ?

Kolla hos https://forums.raspberrypi.com/

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

Oj vart någonstans på det forumet ?
Eller tänkte du mer allmänt ?

Permalänk
Medlem

https://forums.raspberrypi.com/viewtopic.php?p=1963638&hilit=... kanske ...

det finns sökmotorer även på RPI-forumet

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Oj vart någonstans på det forumet ?
Eller tänkte du mer allmänt ?

Mer allmänt, men sök på typ black screen after update, massor med träffar.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

Okej 👍😁