DuckDuckGo prioriterar ner ryska träffar kopplade till disinformation

Permalänk

DuckDuckGo prioriterar ner ryska träffar kopplade till disinformation

Vill bara informera er som också använder DuckDuckGo att de nu börjat filtrera bort vissa sökresultat på grund av den ryska invasionen av Ukraina.

DuckDuckGo CEO Gabriel Weinberg:
Like so many others I am sickened by Russia’s invasion of Ukraine and the gigantic humanitarian crisis it continues to create. #StandWithUkraine️
At DuckDuckGo, we've been rolling out search updates that down-rank sites associated with Russian disinformation.

https://archive.ph/cKqbK

Bytte precis till Brave men om någon har ett ännu bättre alternativ så dela gärna med er.

Rubrik förtydligad /Vzano, Moderator
Permalänk
Medlem

Jag bytte till DuckDuckGo för att slippa sånt här. Tji fick jag!

Permalänk
Medlem

Vafan, jag behöver ingen barnvakt. Kan nån hälsa DDG det?

Permalänk
Skrivet av Zipparn:

Jag bytte till DuckDuckGo för att slippa sånt här. Tji fick jag!

Varför vill ni ha irrelevanta sökträffar, alla sökmotorer prioriterar sökträffarna annars skulle de vara helt oanvändbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Vafan, jag behöver ingen barnvakt. Kan nån hälsa DDG det?

DDG är det nya DDR

Permalänk
Medlem

Vem bestämmer att något är desinformation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Vem bestämmer att något är desinformation?

USA

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Det är tragiskt att beskåda hur många medborgare som både accepterar och till och med hejar på det faktum att vi nu har en rad "ministry of truth"-grupper som ska styra över vad majoritetsbefolkningen ska se, läsa och höra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mangee75:

= Kommersiella intressen än mer

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av Irregular Programming:

Varför vill ni ha irrelevanta sökträffar, alla sökmotorer prioriterar sökträffarna annars skulle de vara helt oanvändbara.

Det handlar inte om att de anser att det är irrelevanta sökträffar och att de vill hjälpa människor att lättare hitta det man faktiskt söker, det handlar om att många av oss inte vill ha några "ministry of truth"-grupper som ska bestämma vilka politiska åsikter som ska prioriteras i diverse sökmotorers träffar. Ingen sann demokrat är för att censurera det fria ordet, eller att manipulera möjligheten för människor att få ta del av alla sidors perspektiv och åsikter. Demokrati utan åsiktsfrihet och yttrandefrihet är ingenting att sträva efter.

Permalänk
Medlem

Det är väl nödvändigt eftersom internet kryllar av nyttiga idioter som tror på rysk propaganda bara för att de hatar USA eller någon annan icke rationell anledning.

Permalänk
Skrivet av Mordekai:

Det är väl nödvändigt eftersom internet kryllar av nyttiga idioter som tror på rysk propaganda bara för att de hatar USA eller någon annan icke rationell anledning.

Och vem ska bestämma vad som är "propaganda" som ska censureras och vad som i motsats till detta är helt saklig, sann och objektiv information som jag antar då inte ska kategoriseras som "propaganda" i det nya dystopiska 1984-samhället? Stater? Privata företag?

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar som att det är många här som ogillar att sökmotorer rankar ner desinformation. Tyvärr är det ett nödvändigt försvar när vi befinner oss i informationskrig.

Den som vill söka på webben och garanterat ändå inte ha rysk information censurerad kan med fördel använda en rysk sökmotor, som t.ex. Yandex.

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Det verkar som att det är många här som ogillar att sökmotorer rankar ner desinformation. Tyvärr är det ett nödvändigt försvar när vi befinner oss i informationskrig.

Den som vill söka på webben och garanterat ändå inte ha rysk information censurerad kan med fördel använda en rysk sökmotor, som t.ex. Yandex.

Och vem ska bestämma vad som är desinformation och därefter få bestämma att medborgarna inte ska få ta del av denna information? Staten? Privata företag? Azov-bataljonen? Zelensky? Putin? Joe Biden? Magdalena Andersson? Mark Zuckerberg? Jag vill inte ha åsiktsförtryck och censur, jag vill ha demokrati och inte förvägra medborgare med rösträtt att få ta del av allas perspektiv, information och åsikter. Jag vet att man i Ukraina, EU, Ryssland och USA har förbjudit medier och i Ukraina även politisk opposition, men jag vill inte ha det så, jag vill ha yttrandefrihet och åsiktsfrihet och jag vill definitivt inte att någon politisk opposition ska förbjudas. Utan dessa friheter så finns det ingen demokrati kvar att kämpa för och man har redan förstört det man påstår sig kämpa för. Att Magdalena Andersson, Ulf Kristersson, Jimmy Åkesson eller Nooshi Dadgostar ska ha inflytande över vilka åsikter och vilken information jag får ta del av anser jag vara en vedervärdig tanke. Att skrämmas med en fiende för att ta bort de egna medborgarnas rättigheter är en välkänd metod som genom historien många gånger använts, tyvärr finns det trots detta många nyttiga idioter som inte lär sig av historien utan frivilligt låter deras grundläggande demokratiska rättigheter och friheter begränsas. Ibland finns det till och med så extremt nyttiga idioter i befolkningen så att de hejar på den antidemokratiska idiotin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenzhendev:

Och vem ska bestämma vad som är desinformation och därefter få bestämma att medborgarna inte ska få ta del av denna information? Staten? Privata företag? Azov-bataljonen? Zelensky? Putin? Joe Biden? Magdalena Andersson? Mark Zuckerberg? Jag vill inte ha åsiktsförtryck och censur, jag vill ha demokrati och inte förvägra medborgare med rösträtt att få ta del av allas perspektiv, information och åsikter. Jag vet att man i Ukraina, EU, Ryssland och USA har förbjudit medier och i Ukraina även politisk opposition, men jag vill inte ha det så, jag vill ha yttrandefrihet och åsiktsfrihet och jag vill definitivt inte att någon politisk opposition ska förbjudas. Utan dessa friheter så finns det ingen demokrati kvar att kämpa för och man har redan förstört det man påstår sig kämpa för. Att Magdalena Andersson, Ulf Kristersson, Jimmy Åkesson eller Nooshi Dadgostar ska ha inflytande över vilka åsikter och vilken information jag får ta del av anser jag vara en vedervärdig tanke.

Det absolut största problemet med obegränsad, ocensurerad information är hur fruktansvärt dåraktiga vi kan bli.
Råttan i pizzan, aids sprutan på tankmunstycket osv visar bara hur folk tror på precis vad som helst och sprider detta friskt över medier som absoluta sanningar med varningar om att man skall akta sig.
När det är krig är effekten ännu värre.

I de bästa av världar kan vi människor granska kritiskt all information som vi ser och visas...men tyvärr, det är en utopi.
Vi är inte så smarta helt enkelt och om det är något riktigt chockerande verkar det finnas en vilja att tro på allt.

Putins taktik med desinformation funkade på 40 talet då vi inte hade satelitkameror eller informationsflöde med realtime kameror osv. Vi kan relativt ögonblickligen se själva vad han gör, och har gjort. Vi har dessutom oberoende källor som kritiskt gör faktakoll på materialet. Desinformation är ett av Rysslands och före detta Sovjetunionens starkaste vapen för att slå ned moralen i fiendeland samt höja moralen i sitt eget land.
Vi har släktingar, vänner, internationella stjärnor i Ukraina som själva filmar och kan visa vad som händer. De har knappast blivit styrda av USA att lura västvärlden? Det hoppas jag du inte tror.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av shenzhendev:

Och vem ska bestämma vad som är desinformation och därefter få bestämma att medborgarna inte ska få ta del av denna information? Staten? Privata företag? Azov-bataljonen? Zelensky? Putin? Joe Biden? Magdalena Andersson? Mark Zuckerberg? Jag vill inte ha åsiktsförtryck och censur, jag vill ha demokrati och inte förvägra medborgare med rösträtt att få ta del av allas perspektiv, information och åsikter. Jag vet att man i Ukraina, EU, Ryssland och USA har förbjudit medier och i Ukraina även politisk opposition, men jag vill inte ha det så, jag vill ha yttrandefrihet och åsiktsfrihet och jag vill definitivt inte att någon politisk opposition ska förbjudas. Utan dessa friheter så finns det ingen demokrati kvar att kämpa för och man har redan förstört det man påstår sig kämpa för. Att Magdalena Andersson, Ulf Kristersson, Jimmy Åkesson eller Nooshi Dadgostar ska ha inflytande över vilka åsikter och vilken information jag får ta del av anser jag vara en vedervärdig tanke. Att skrämmas med en fiende för att ta bort de egna medborgarnas rättigheter är en välkänd metod som genom historien många gånger använts, tyvärr finns det trots detta många nyttiga idioter som inte lär sig av historien utan frivilligt låter deras grundläggande demokratiska rättigheter och friheter begränsas. Ibland finns det till och med så extremt nyttiga idioter i befolkningen så att de hejar på den antidemokratiska idiotin.

Men suck, ingen "bestämmer" vad som är fakta, det finns fakta och så finns det lögner.

I det här fallet finns uppenbar rysk desinformation. Finns ingen anledning att hjälpa Ryssland i ett propagandakrig med Europa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det absolut största problemet med obegränsad, ocensurerad information är hur fruktansvärt dåraktiga vi kan bli.
Råttan i pizzan, aids sprutan på tankmunstycket osv visar bara hur folk tror på precis vad som helst och sprider detta friskt över medier som absoluta sanningar med varningar om att man skall akta sig.
När det är krig är effekten ännu värre.

I de bästa av världar kan vi människor granska kritiskt all information som vi ser och visas...men tyvärr, det är en utopi.
Vi är inte så smarta helt enkelt och om det är något riktigt chockerande verkar det finnas en vilja att tro på allt.

Putins taktik med desinformation funkade på 40 talet då vi inte hade satelitkameror eller informationsflöde med realtime kameror osv. Vi kan relativt ögonblickligen se själva vad han gör, och har gjort. Vi har dessutom oberoende källor som kritiskt gör faktakoll på materialet. Desinformation är ett av Rysslands och före detta Sovjetunionens starkaste vapen för att slå ned moralen i fiendeland samt höja moralen i sitt eget land.
Vi har släktingar, vänner, internationella stjärnor i Ukraina som själva filmar och kan visa vad som händer. De har knappast blivit styrda av USA att lura västvärlden? Det hoppas jag du inte tror.

Vi har mycket att se fram emot gällande desinformation från Ryssland...

Citat:

One video pushed by pro-Russian sources on social media made a big show of dunking on footage of a huge explosion in an urban area — claiming that while Ukrainian propagandists had tried to present it as a recent missile strike in Kharkiv, it was actually an unrelated explosion from 2017, according to an analysis by the investigative news outlet ProPublica.

The unspoken message? Don’t believe all these reports you’re seeing of Russian missile strikes in Ukraine! The catch? This supposed fact-check was a pure straw man: ProPublica’s analysis found virtually no evidence that the above-mentioned explosion footage was being trafficked on social media at all, let alone by Ukrainian propagandists presenting it as something it’s not.

This is some twisted stuff: actual lies spread by what looks like the debunking of lies.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Zipparn:

Jag bytte till DuckDuckGo för att slippa sånt här. Tji fick jag!

Samtliga existerande sökmotorer rankar sidor, det DDG inte gör är att ranka sidor baserat på dina historiska sökningar utan ger istället samma resultat oberoende av den sökandes preferenser.

Då en ordinär sökning rimligtvis resulterar i miljontals träffar måste dessa sorteras för att användaren skall ha någon som helst nytta av resultatet. Sidor som då (av varierande anledning) anses mindre relevanta kommer presenteras längre "ner" på listan, medan sidor som anses vara mer relevanta hamnar högre upp. Sidor som då med hög frekvens presenterar sådant som rent objektivt sett är lögner eller felaktigheter bör rimligtvis också hamna längre ner.

Vill jag läsa om de ryska bakslagen är inte RT en vettig källa så jag har inga problem med att den inte dyker upp tidigt, vill jag däremot läsa just den bild RT presenterar kan jag väldigt enkelt hitta detta via DDG - resultaten är, trots den felaktiga rubriksättningen på denna tråd, inte alls filtrerade utan finns fullt tillgängliga.

Redan trådtiteln här kan för övrigt ses som ett försök till propaganda.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förstår inte hur folk kan bli irriterade av att desinformation filtreras bort, förutom om dessa nu vill leva i en alternativ värld.

Ser man inte skillnaden mellan "krig" och vänlig aktivitet, eller "invasion" och räddningsinsats, då kan jag kanske förstå irritationen.

Uppriktigt ett bra initiativ av DuckDuckGo, för vem vill få en uppsjö med skräp i sökningen.

Edit: Jag skrev medvetet "desinformation filtreras bort", helt enkelt för att trigga.
Man ska uppriktigt inte tro allt man läser, vet om folk som påstår sig vara smarta, men faller gång på gång på målsnöret.
Dom riktigt smarta är dom som verkligen kan filtrera i informationen på rätt sätt, helt enkelt en fråga om medvetenhet och vilja.
TS visar på en icke fungerande filtrering av information, som ex. Varvid detta faller under desinformation.

Sorry! Det är en frågan om lev och lär

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Det är något som är väldigt svenskt med att tycka att det är en rättighet att ha tillgång till fiendens propagandakanaler.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av shenzhendev:

Och vem ska bestämma vad som är desinformation och därefter få bestämma att medborgarna inte ska få ta del av denna information? Staten? Privata företag? Azov-bataljonen? Zelensky? Putin? Joe Biden? Magdalena Andersson? Mark Zuckerberg? Jag vill inte ha åsiktsförtryck och censur, jag vill ha demokrati och inte förvägra medborgare med rösträtt att få ta del av allas perspektiv, information och åsikter. Jag vet att man i Ukraina, EU, Ryssland och USA har förbjudit medier och i Ukraina även politisk opposition, men jag vill inte ha det så, jag vill ha yttrandefrihet och åsiktsfrihet och jag vill definitivt inte att någon politisk opposition ska förbjudas. Utan dessa friheter så finns det ingen demokrati kvar att kämpa för och man har redan förstört det man påstår sig kämpa för. Att Magdalena Andersson, Ulf Kristersson, Jimmy Åkesson eller Nooshi Dadgostar ska ha inflytande över vilka åsikter och vilken information jag får ta del av anser jag vara en vedervärdig tanke. Att skrämmas med en fiende för att ta bort de egna medborgarnas rättigheter är en välkänd metod som genom historien många gånger använts, tyvärr finns det trots detta många nyttiga idioter som inte lär sig av historien utan frivilligt låter deras grundläggande demokratiska rättigheter och friheter begränsas. Ibland finns det till och med så extremt nyttiga idioter i befolkningen så att de hejar på den antidemokratiska idiotin.

I det här fallet så är det sökmotorerna som bestämmer det. Om du inte gillar det får du byta sökmotor. Bor du i Sverige är det ingen som kommer sätta dig i fängelse för att du använder någon annan sökmotor.

Yttrandefrihet är inte alls samma sak som en skyldighet för sökmotorer att publicera och lyfta upp vem som helsts smörja. Tvärtom är det yttrandefrihet att en sökmotor får ranka sina resultat enligt exakt vilka premisser de själva vill ranka dem.

Det är upp till oss användare att välja de sökmotorer vi själva vill enligt våra egna preferenser och vårt eget omdöme. Om du inte gillar hur DDG rankar sina sökningar finns det många andra att välja på. *Det* är yttrandefrihet och informationsfrihet.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av shenzhendev:

Det handlar inte om att de anser att det är irrelevanta sökträffar och att de vill hjälpa människor att lättare hitta det man faktiskt söker, det handlar om att många av oss inte vill ha några "ministry of truth"-grupper som ska bestämma vilka politiska åsikter som ska prioriteras i diverse sökmotorers träffar. Ingen sann demokrat är för att censurera det fria ordet, eller att manipulera möjligheten för människor att få ta del av alla sidors perspektiv och åsikter. Demokrati utan åsiktsfrihet och yttrandefrihet är ingenting att sträva efter.

Du bygger ett fluffigt fantasislott och fyller det med hittepå. Det är inte åsikten som är basis för hur en sida rankas av de stora sökmotorerna, och det sitter inte någon samling med människor och bestämmer vad som är "rätt" åsikt idag och vad som därmed är fel.
Jämför med verkliga livet, om du är en person som ofta far med osanning kommer människor runt omkring dig fästa mindre vikt vid allt du säger. Inte bara sådant som kan klassas in som sant eller falskt utan även dina åsikter blir mindre relevanta för andra. På samma sätt fungerar det med exempelvis nyhetssidor. En sida som frekvent presenterar osanning kommer rankas lägre och som en konsekvens blir även de åsikter sidan presenterar rankade lägre - inte på grund av åsikten i sig utan på grund av att sidan i övrigt inte går att lita på.

Detta handlar inte heller på något sätt om censur, åsiktsfrihet eller yttrandefrihet, det är bara fina ord du tar till för att försöka ge dina åsikter mer tyngd. Inga resultat filtreras bort, de finns där att tillgå för den som vill komma åt dem. Däremot rankas de lägre då sidornas sanningshalt är lägre än andra träffar.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av twit:

Detta handlar inte heller på något sätt om censur, åsiktsfrihet eller yttrandefrihet, det är bara fina ord du tar till för att försöka ge dina åsikter mer tyngd. Inga resultat filtreras bort, de finns där att tillgå för den som vill komma åt dem. Däremot rankas de lägre då sidornas sanningshalt är lägre än andra träffar.

Även om det vore så att resultaten helt filtrerades bort hade det fortfarande inte varit censur, eller ett brott mot åsiktsfriheten eller yttrandefriheten. Sökmotorer är inte statliga, och har inget tvång att publicera eller indexera någon information över huvud taget.

Inte konstigare än att t.ex. filtrera bort sökresultat med malware.

Permalänk
Medlem

Snacka om att ta död sig själv shit alltså!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Jag har fått några citationer som i princip frågar varför jag vill se ryska fejk news. Och det vill jag nödvändigtvis inte. Och ingen har med det att göra heller om så var fallet!

Jag vill bara ha en sökmotor som inte manuellt går in och skugg-bannar eller bannlyser mediekanaler av politiska skäl, vilket tweetsen med motiveringen gör väldigt tydligt. Det var tråkigt att se eftersom jag trodde DuckDuckGo existerade för att inte lägga sig i, så att säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenzhendev:

Och vem ska bestämma vad som är "propaganda" som ska censureras och vad som i motsats till detta är helt saklig, sann och objektiv information som jag antar då inte ska kategoriseras som "propaganda" i det nya dystopiska 1984-samhället? Stater? Privata företag?

Fakta är fakta, det finns inte alternativa fakta. När någon framställer något som om det vore fakta som är falskt måste man stävja spridning av lögnen eftersom så många idag resonerar som du här, som om det fanns alternativa fakta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenzhendev:

Jag vill inte ha åsiktsförtryck och censur, jag vill ha demokrati och inte förvägra medborgare med rösträtt att få ta del av allas perspektiv, information och åsikter.

Då är det ju bra om all rysk media filtreras bort eftersom den är bunden vid lag att ljuga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Fakta är fakta, det finns inte alternativa fakta. När någon framställer något som om det vore fakta som är falskt måste man stävja spridning av lögnen eftersom så många idag resonerar som du här, som om det fanns alternativa fakta.

Bara att se hur det var när det gällde corona. Alla som kritiserade vaccin, munskydd och restriktioner oavsett om de hade rätt eller fel blev klassade som desinformatörer. Det finns lögner som av media och de styrande klassas som fakta. Och det finns fakta som klassas som desinformation om det inte passar agendan.

Det handlar mer om vilken agenda som ska basuneras ut och mindre om sanningen. Der blir därför upp till var och en att ta reda på all information för att kunna dra en slutsats. Om viss information filtreras bort på grund av filter så blir det en skev bild som kommer fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Bara att se hur det var när det gällde corona. Alla som kritiserade vaccin, munskydd och restriktioner oavsett om de hade rätt eller fel blev klassade som desinformatörer. Det finns lögner som av media och de styrande klassas som fakta. Och det finns fakta som klassas som desinformation om det inte passar agendan.

Det handlar mer om vilken agenda som ska basuneras ut och mindre om sanningen. Der blir därför upp till var och en att ta reda på all information för att kunna dra en slutsats. Om viss information filtreras bort på grund av filter så blir det en skev bild som kommer fram.

Den här missuppfattningen är just den som eroderar ut vår demokrati, vad som tusentals amerikaner att försöka begå en statskupp. Människor som är lekmän ifrågasätter de med livslång erfarenhet och utbildning i specialområden. Samma sak med miljön, folk vägrar erkänna att deras privata konsumption och framförallt bilism är en bidragande orsak, så man vill hitta alternativ fakta, styra bort fokus (skylla på Kina/USA/Ryssland etc).

Vi svenskar tror vi är så jävla mycket bättre än alla andra, det är sjukt pinsamt. Vi ser alla andras fel på deras självbild men är komplett blinda för vår egen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Men suck, ingen "bestämmer" vad som är fakta, det finns fakta och så finns det lögner.

I det här fallet finns uppenbar rysk desinformation. Finns ingen anledning att hjälpa Ryssland i ett propagandakrig med Europa.

Okej, är covid farligt för mig som ung och frisk idag? Av mainstreammedia att döma verkar det jättefarligt - med tanke på det enorma mediala utrymmet ämnet har fått. För att inte tala censuren som pågår kring ämnet, förminska sjukdomen får man ju för allt i världen inte göra.

Idag ser jag funktionärer i skidtävling i Falun på tv som har munskydd på sig när dom står ensamma utomhus bredvid skidspåren i skogen. Är det verkligen så farligt?

Publiken som trängs på läktaren i stadion har ju inga munskydd och statschefer som Macron etc. kramar varanda i tv nu utan munskydd. Alldeles nyss var det ju armbågshälsningar så fort kameran var närvarande. Är inte det konstigt? Får man ifrågasätta något av det här?

Men om jag förstår dig rätt så är det bra att kanaler, användare, osv stängs av från medieplattformar ifall dom sprider så kallade lögner, eller? Finns ju bara fakta och lögn i det här ämnet, och många andra.

Btw du tycker det var rätt av Twitter att stänga av Zerohedge när dom (som första större tidning) tidigt 2020 påstod att viruset kunde komma från ett kinesiskt lab? Lögner måste väl stoppas?

https://www.theverge.com/2020/6/13/21290118/twitter-reinstate...

Men när alla andra msm, tex. SVT påstår detsamma 2021 så blir dom inte bannade på Twitter. Är inte det konstigt?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/who-labblacka-bakom-corona...