Komma åt Huawei P20 med trasig skärm via dator

Permalänk

Komma åt Huawei P20 med trasig skärm via dator

Finns det ett sätt att komma åt min telefon med en trasig skärm? Jag kan inte öppna telefonen med skärmen, den gör själv anslag på skärmen hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinJacobsson:

Finns det ett sätt att komma åt min telefon med en trasig skärm? Jag kan inte öppna telefonen med skärmen, den gör själv anslag på skärmen hela tiden.

Med största sannolikhet nej. Du måste kunna låsa upp telefonen för att få tillgång till telefonen plus att på de flesta telefoner måste du också säga till telefonen i Android att du vill överföra filer

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Tror de ska gå att koppla en mus och skärm via usb-c till den.

Kan du se bild på skärmen och bara touchen som är kaputt kan du skippa extern skärm.

Och har för mig att det är en kombinerad microsd plats i ena simplatsen som du kan sätta i ett sd kort att föra över filer till.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/ladda-koppla/kablar...

Skaffa en sån där och koppla in en mus så kan du styra den vägen istället

Permalänk
Medlem

Prova denna, du måste ha developer mode på sedan tidigare dock tror jag

https://github.com/Genymobile/scrcpy

Visa signatur

Ryzen 5950X | 32GB DDR4 | Sapphire RX 9070 XT | LG OLED C2 42" | Arch BTW

Permalänk

Tack för era svar. Det var BankID jag behövde, då jag saknar bankdosa. Men det löste sig på banken, jag var rädd att det kunde ta veckor att beställa hem en ny bankdosa.