Permalänk
Medlem

Blir utskickad från internet

Hej, har nyligen skaffat fiber men blir konstant utskickad från nätverket? Går så fort att det knappt märks men hinner bli disconnectad från spel & streamingtjänster osv börjar lagga.. Sker ofta, bara några minuter emellan, är det en router inställning eller vad kan jag göra för åtgärd?

Permalänk
Medlem

Om du varit inne och pillat på din router så prova att nollställa den bara och kör. Kan du köra en ipconfig /all när det fungerar och när det inte fungerar? Har du andra enheter inkopplade samtidigt? Wifi? Är din dator inkopplad på wifi eller kabel?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Om du varit inne och pillat på din router så prova att nollställa den bara och kör. Kan du köra en ipconfig /all när det fungerar och när det inte fungerar? Har du andra enheter inkopplade samtidigt? Wifi? Är din dator inkopplad på wifi eller kabel?

Det går så fort när jag disconnectas att jag inte hinner kolla innan jag har anslutning igen.. Provat reseta med knappen på routern 3 gånger igår utan någon bättring.. Har enbart datorn och min mobiltelefon uppkopplade, samma problem på bägge. Datorn är på wifi just nu.

Permalänk
Medlem

Prova köra med kabel är väl nästa steg bara för att uteslute wifit.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Vad har du för router?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Provat att köra datorn med kabel direkt i fiberdosan? För att utesluta fiberuppkopplingen. Alltså då ser du om det är din router eller fel hos operatören.

Sen är ju såklart att du kör med wifi en faktor. Kör kabel.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros