Chrome till Android får låsbart inkognitoläge

Permalänk
Melding Plague

Chrome till Android får låsbart inkognitoläge

Efter att ha börjat testas under 2022 kan nu Android-användare låsa inkognitoflikar med biometrisk säkerhet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det inte:
- Webbplatser man besöker
- Arbetsgivaren eller skolan
- Internetleverantören
Som är dom man helst inte vill ska ha aktivitetsloggarna.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Vad är poängen? Dölja en kink från någon som lånar telefonen? Ser ingen poäng personligen

Permalänk
Medlem

Perfekt för att dölja porrflikarna ✌️

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vad är poängen? Dölja en kink från någon som lånar telefonen? Ser ingen poäng personligen

Dölja flikar för föräldrar som inte respekterar yngres privatliv känns som ett vettigt användningsområde.
Flikar med potentiella födelsedagspresenter till respektive när man använder varandras telefoner titt som tätt?

Och ja, kinks haha

Edit: Om man ser en låst flik: 100% - Va fn är du inne på nu för kinky stuff?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Dölja flikar för föräldrar som inte respekterar yngres privatliv känns som ett vettigt användningsområde.
Flikar med potentiella födelsedagspresenter till respektive när man använder varandras telefoner titt som tätt?

Och ja, kinks haha

Edit: Om man ser en låst flik: 100% - Va fn är du inne på nu för kinky stuff?

Känns som om man har problem att visa sånt så har man nog djupare problem i en relation. Om jag lånade en telefon och såg en låst flik skulle det bara leda till försämrat förtroende och dåliga antaganden tror jag

Permalänk
Medlem

Jag använder personligen inkognito till att... ehh... utforska internet utan det syns i sökhistoriken

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Känns som om man har problem att visa sånt så har man nog djupare problem i en relation. Om jag lånade en telefon och såg en låst flik skulle det bara leda till försämrat förtroende och dåliga antaganden tror jag

Well att visa en födelsedagspresent som ska vara en överraskning tycker väl de flesta är en dålig ide?
"Låst flik, wtf??!"
"Du får väl hia dig tills du fyller år!?!"

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Well att visa en födelsedagspresent som ska vara en överraskning tycker väl de flesta är en dålig ide?
"Låst flik, wtf??!"
"Du får väl hia dig tills du fyller år!?!"

Min son vägrar öppna paket om han inte vet på förhand vad det är, alla är så olika

Är överraskningar verkligen så viktiga?

Permalänk
Medlem

Haha, så jag ska med biometri tydliggöra vem jag är för en funktion som ska bevara min integritet? Jo tjena

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrkhaglund:

Perfekt för att dölja porrflikarna ✌️

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Haha, så jag ska med biometri tydliggöra vem jag är för en funktion som ska bevara min integritet? Jo tjena

Det skeppet har seglat sedan länge när vi pratar mobila enheter då man redan är inloggad på ett konto och alla har sin egen telefon så ingenting ändras i praktiken. Jag är nog mer frågande till hur många som faktiskt har andra som springer och snokar i ens mobil utan att man aktivt lånar ut den för ett specifikt ändamål.

Permalänk
Hedersmedlem

Finns redan att aktivera på Drive, om någon missat det. Vettig funktion som gärna fler appar får använda.

Hindrar kanske nån snokpelle från att distrahera dig när du sitter på bibblan, greppa telefonen och sänka hela din handelsplats på darknet. Som dom ju gör.

Skrivet av ratbongo:

Det skeppet har seglat sedan länge när vi pratar mobila enheter då man redan är inloggad på ett konto och alla har sin egen telefon så ingenting ändras i praktiken. Jag är nog mer frågande till hur många som faktiskt har andra som springer och snokar i ens mobil utan att man aktivt lånar ut den för ett specifikt ändamål.

En del är väldigt duktiga på att ändamålsglida.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Min son vägrar öppna paket om han inte vet på förhand vad det är, alla är så olika

Är överraskningar verkligen så viktiga?

För mig: ja. Det är roligt att se någon glatt överraskad när de får något som de verkligen vill ha och inte har någon aning om det på förhand.
Vet jag det innan för att någon försagt sig så är det inte speciellt kul.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Jag använder personligen inkognito till att... ehh... utforska internet utan det syns i sökhistoriken

FAP, For Academic Purposes

Permalänk
Avstängd

Är det inte smartare att surfa som gäst ändå det brukar jag göra och sedan när man avslutar gäst läget så är ingenting sparat eller möjligt att återhämta.

Kanske finns någon minimal skillnad som jag inte har koll på men skall jag spela in videos m.m så använder jag alltid gäst läget för då finns inte bokmärken m.m i webläsaren som det gör på Incognito läget och allting blir "rent" med gäst läget. När jag provar Incognito nu så finns ju tidigare söknings historiken kvar på vad man sökt på så jag tycker gäst läget är mycket bättre för att vara "anonym" eller "clean" eller vad skall säga i den öppna webläsaren för tillfället man inte vill spara historik.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Så man kan skydda sina porrflikar från de som inte skall se, vare de sig vara partner eller kompisar eller vad som 😂

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Så man kan skydda sina porrflikar från de som inte skall se, vare de sig vara partner eller kompisar eller vad som 😂

Det är väl typ vad 99,9% av inkognitoflikar används till.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4