HJÄLP Bluetooth headset till Xbox Series x

Permalänk
Medlem

HJÄLP Bluetooth headset till Xbox Series x

Någon som vet om jag kan koppla in mina Bluetooth hörlurar (Sennheiser gsp370) som jag ej tror är kompatibla till Xbox? Bäst hörlurarna jag haft till dator och vill verkligen ha dom till mitt Xbox också. Tacksam för svar. Mvh

Dålig rubrik
Permalänk
Medlem
Skrivet av johio93:

Någon som vet om jag kan koppla in mina Bluetooth hörlurar (Sennheiser gsp370) som jag ej tror är kompatibla till Xbox? Bäst hörlurarna jag haft till dator och vill verkligen ha dom till mitt Xbox också. Tacksam för svar. Mvh

Xbox har ej bluetooth.
Möjligen om det fanns en Xbox-kompatibel BT-Audio-dongel, har dock ej hört talas om någon sådan.

Xbox har dessvärre inte heller USB-Headset-stöd utan kräver en proprietär USB-Headset-hårdvara för att fungera över USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johio93:

Någon som vet om jag kan koppla in mina Bluetooth hörlurar (Sennheiser gsp370) som jag ej tror är kompatibla till Xbox? Bäst hörlurarna jag haft till dator och vill verkligen ha dom till mitt Xbox också. Tacksam för svar. Mvh

Glömde;
Har dina sennheiser 3,5mm audio med 4 ledare (dvs höger, vänster, mic,jord) så kan de kopplas in i handkontrollen, där stöds standardlurar, detta jack var 2,5mm fram tills för några år sedan men idag är det ett standard 3,5mm.

[edit]
Ok, det är inte ett bluetooth headset och de har ingen möjlighet att användas med kabel. Så då kan jag säga definitivt inte på din fråga.

Permalänk
Medlem

De enda headsets som kan köras trådlöst direkt mot en Xbox är de som är officiellt licensierade.

Vill du köra ett generiskt blåtandsheadset får du köra via en adapter som kopplas in i 3,5 mm uttaget i botten av kontrollen. Till exempel denna:

https://skullnco.com/products/audiobox-for-xbox-controllers?v...

(Tolka det inte som en rekommendation dock för jag har inte använt någon själv.)

Visa signatur

Mostly Harmless