Halmgaard MMORPG - Söker ytterligare utvecklare

Permalänk

Halmgaard MMORPG - Söker ytterligare utvecklare

Hej!

Jag har sedan 1,5 år tillbaka arbetat med ett stort passionsprojekt, nämligen mitt egna MMORPG - Halmgaard. Spelet är väldigt inspirerat utav Tibia från back in the days men har även som mål att försöka införa en släng utav PVP och combatsystem från dagens MOBA genre.

I dagsläget har spelet endast de mest grundläggande features för ett RPG:
- Levlingsystem utan någon limit
- System för att avancera i stats beroende på klass
- 3 olika klasser (mage, ranger och knight)
- spells, items med olika stats
- enemies/npc med pathfinding
- accounthantering
- server och klienthantering för open world
- chatkanaler (private, local, global)
- ranged och closed combat tillsammas med spells.
...etc

För att göra skapandet utav entiteter smidigt används ECS.

Servern är skiven i GO och klienten rullar i Godot.

I dagsläget finns det ej supermycket content i spelet. ett 30-tal items, ett par spawnpoints för mobs, en stad (Harplane Village). Allt idag är endast till för utvecklingen och frammåt så kommer det såklart finnas betydligt mer content!

Trots att jag har flertals års erfarenheter utav programmering, både i form utav spelutveckling men även inom webb och applikationsutveckling så är detta en enorm utmaning för mig att lyckas med. Jag jobbar med det så fort jag får tid till det utöver jobb och familjelivet.

Slänger på ett gäng bilder här:

Ett collage där man ser spells, caves, inventory/eq, item info, spells etc..

Generell bild fär två spelare spöar en dummy

fungerande shop hos NPC. Varje npc använder sig utav prislistor och har olika utbud

Stats, baseras på spelarens stats och eq.

Jag är nu på jakt efter ytterligare passionerad spelutvecklare som hade velat dela denna resan med mig. Jag har under lång tid haft som mål att få in fler att sammarbeta med, och känner att nu är det dags. För mig personligen tycker jag både att det är roligare att arbeta i team, samtidigt som jag blir betydligt mer produktiv och motiverad!

Om man har ett par års erfarenhet utav programmering och är intresserad så får man gärna skriva till mig så kan jag berätta mer om spelet, tekniken, visionen och allt vad det innebär.

Tills dess knackar jag vidare i min ensamhet hehe

/G