Permalänk

Skadad skärm ASUS TUF 24"

Hej jag har en skadad skärm som endast ger ljud, jag får fram lite ljus men sen dör den och det försvinner igen efter uppstart. Kom hem en dag efter jobbet och den vägrade ge mig bild men ljud kommer.

Har testad HDMI med olika kablar/portar och DisplayPort men samma resultat. Går det att reparera eller ska jag bara kasta den? Den är ca 2 år gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffing123:

Hej jag har en skadad skärm som endast ger ljud, jag får fram lite ljus men sen dör den och det försvinner igen efter uppstart. Kom hem en dag efter jobbet och den vägrade ge mig bild men ljud kommer.

Har testad HDMI med olika kablar/portar och DisplayPort men samma resultat. Går det att reparera eller ska jag bara kasta den? Den är ca 2 år gammal.

Kassera ifall du själv inte kan öppna och felsöka så är det nästan aldrig värt att reparera en bildskärm

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tuffing123:

Hej jag har en skadad skärm som endast ger ljud, jag får fram lite ljus men sen dör den och det försvinner igen efter uppstart. Kom hem en dag efter jobbet och den vägrade ge mig bild men ljud kommer.

Har testad HDMI med olika kablar/portar och DisplayPort men samma resultat. Går det att reparera eller ska jag bara kasta den? Den är ca 2 år gammal.

Har du kvitto och köpt den själv så reklamera.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Har du kvitto så reklamera.

Det får nog bli så! Uppskattar svaren iallafall 😊👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffing123:

Det får nog bli så! Uppskattar svaren iallafall 😊👍

Lycka till missade att den bara var 2 år gammal

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Skrivet av Anders9110:

Lycka till missade att den bara var 2 år gammal

Tack så mycket! Ja det känns som den skulle kunna orkat något år till faktiskt! 😅

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av tuffing123:

Hej jag har en skadad skärm som endast ger ljud, jag får fram lite ljus men sen dör den och det försvinner igen efter uppstart. Kom hem en dag efter jobbet och den vägrade ge mig bild men ljud kommer.

Har testad HDMI med olika kablar/portar och DisplayPort men samma resultat. Går det att reparera eller ska jag bara kasta den? Den är ca 2 år gammal.

Det du beskriver är typiska symptom på en nätdel som gett upp, vilket är vanligare med skärmar som har externa trafos. Oavsett med 2 år är du fortfarande inom reklamationsrätt och bör kunna få bättre svar via butiken eller Asus support direkt.