Final Cut & Logic till iPad

Permalänk
Medlem

Final Cut & Logic till iPad

Då kommer både Final Cut och Logic till iPad(s) med M1-krets eller nyare.
Modellen är en prenumerationstjänst för någon femtiolapp i månaden per program.
Bra/Dåligt?

Själv kommer jag inte haka på. Jag har båda programmen på min Mac mini med M2-chip och det både räcker och blir över.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Är personligen inte intresserad av något av programmen, men bra att de satsar!
Kan vi nu få xcode till ipad också under wwdc?

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Då kommer både Final Cut och Logic till iPad(s) med M1-krets eller nyare.

Trevligt med alternativ till DaVinci Resolve/iMovie och Garageband.

Ser bara positivt på detta. Har lilla iPad Pro med M1 här

Permalänk

Det går inte på något sätt säga att det är dåligt. Det enda är att det tillkommer en extra kostnad för något som man använder så otroligt lite. För denna lilla behov så kanske man gratis kan fjärrstyra ens egen dator? Visst mer lagg i interfacet, men gratis är gratis.

Jag tycker Apple borde göra en Bundle med denna och macbook för ett pris, det kommer de säkert göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag tycker Apple borde göra en Bundle med denna och macbook för ett pris, det kommer de säkert göra.

Just Final Cut och Logic är väl de programvaror man kan välja som tillval vid köp av valfri Mac?

Synd att Apple övergav Aperture, annars hade deras bundle varit komplett!

Tycker att Apples mjukvara är trevligare än Adobes motsvarigheter.

Permalänk
Skrivet av walkir:

Just Final Cut och Logic är väl de programvaror man kan välja som tillval vid köp av valfri Mac?

Synd att Apple övergav Aperture, annars hade deras bundle varit komplett!

Tycker att Apples mjukvara är trevligare än Adobes motsvarigheter.

Jag tänkte en licens för både Macbook och iPad. Annars blir det att de som jobbar med film såklart lugnt kan köpa båda, andra får mer välja.. Där man från surfplatta vill kunna göra mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Just Final Cut och Logic är väl de programvaror man kan välja som tillval vid köp av valfri Mac?

Synd att Apple övergav Aperture, annars hade deras bundle varit komplett!

Tycker att Apples mjukvara är trevligare än Adobes motsvarigheter.

Yes, har funderat på just något Photoshop-alternativ men inte hittat något i floran ens i närheten. GIMP och allt vad de heter. Jag har verkligen försökt men inte hittat något lika bra eller bättre

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Yes, har funderat på just något Photoshop-alternativ men inte hittat något i floran ens i närheten. GIMP och allt vad de heter. Jag har verkligen försökt men inte hittat något lika bra eller bättre

Jag gillar Pixelmator, Acorn samt Affinity (Photo/Designer/Publisher) om man kör macOS. Sedan har jag CaptureOne som alternativ till Lightroom.

Just Affinity-programmen håller hög klass till både Mac & Windows.

https://affinity.serif.com/en-us/

En stor bonus att universal licensen funkar mellan iPadOS och macOS/Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Jag gillar Pixelmator, Acorn samt Affinity (Photo/Designer/Publisher) om man kör macOS. Sedan har jag CaptureOne som alternativ till Lightroom.

Just Affinity-programmen håller hög klass till både Mac & Windows.

https://affinity.serif.com/en-us/

En stor bonus att universal licensen funkar mellan iPadOS och macOS/Windows

Tax för tips. CaptureOne testade jag en trial på, med de hade inte Canon-specifik utgåva. Nikon och Sony eller all.
Däremot Affinity, den tycker jag om. Saknar dock en del från Photoshop (neural filters exempelvis) som gör att jag stannat kvar i Adobe-träsket.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det enda är att det tillkommer en extra kostnad för något som man använder så otroligt lite.

Det beror ju på hur man ser på saken: jag betalade >2000 spänn för Logic för ett tag sen. För en femtiolapp i månaden eller en femhundring om året hade jag kunnat använda programmet ”när lusten faller på” i rätt många omgångar innan jag kommit upp i den klumpsumman.

Också: det ligger en viss trygghet i att användare löpande betalar för applikationer om inte priserna per tidsperiod är för höga: Vi hade kanske haft kvar Aperture (eller en uppföljare) om programmet hade genererat en löpande inkomstström för Apple.

Permalänk
Medlem

Jag har längtat efter Final Cut till iPad för det känns som det mest logiska programmet för en 12,9" iPad Pro men när dom ska ha månadskostnad så blev det meh.
Sitter en del med Final Cut i jobbet och det skulle verkligen hjälpa mig att ha det på iPad men det är svårt att få jobbet att ta en löpande kostnad, så jag hade gärna betalat 4000:- i en engångskostnad istället och då köpt det.

Visa signatur

Blank