Permalänk

Skärmbyte Macbook Pro 2020 A2338

Har fått en spricka i min Mac display och efter att ha fått ett pris av macforum på 9500kr för reparation så överväger jag starkt att byta den själv.

Någon som har tips på legit ställen man kan köpa originaldisplay?

Permalänk
Medlem

Rätt säker på att Apple bara säljer kompletta skärmkit inklusive skalet, så ska det vara Apple originaldelar får du räkna med att det kommer vara tokdyrt. Även kitet från iFixit där skalet verkar vara begagnat kostar massvis. Vill du behålla befintligt skal och endast byta själva displayen lär det nog vara en väldigt involverad operation och svårt att få tag i delar som ej är av tveksamt ursprung.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Kolla med dina försäkringar, kanske finns det nått där som hjälper dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av efalgannic:

Har fått en spricka i min Mac display och efter att ha fått ett pris av macforum på 9500kr för reparation så överväger jag starkt att byta den själv.

Någon som har tips på legit ställen man kan köpa originaldisplay?

Hemförsäkringens självrisk ligger väl inte på mer än 1500kr. Jag tvivlar på att du lyckas hitta en likvärdig skärm som orginal som du byter själv för under 1500kr. Jag hade inte gjort det själv för 1000kr ens, då det lätt hade varit värt att betala det lilla extra för att få den utbytt av Macforum.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Man kan också kolla priset direkt hos Apple:
https://support.apple.com/sv-se/self-service-repair

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB