Permalänk

Död switch

Tjena

Jag har bestämt mig för att göra mig av med mitt gamla nintendo jag haft sen 2017. La upp den på tradera, samla ihop alla grejer och gjorde en fabriksåterställning. Sen död. Den ville uppdatera innan återställningen så det gjordes. Vid ca95% av återställningen blev skärmen svart. Aa den är klar tänkte jag och skulle bara kolla så den verkligen va ren. Ingenting. Kan set va så att den dog under uppdatering/återställing och sabbade något i programvaran? Testat allt jag hittat på nintendos support. Nu återstår bara att skicka in den och det slipper jag helst. Någon som har någon idé?

Tack på förhand

Visa signatur

If he dies, he dies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nulli Secundus:

Tjena

Jag har bestämt mig för att göra mig av med mitt gamla nintendo jag haft sen 2017. La upp den på tradera, samla ihop alla grejer och gjorde en fabriksåterställning. Sen död. Den ville uppdatera innan återställningen så det gjordes. Vid ca95% av återställningen blev skärmen svart. Aa den är klar tänkte jag och skulle bara kolla så den verkligen va ren. Ingenting. Kan set va så att den dog under uppdatering/återställing och sabbade något i programvaran? Testat allt jag hittat på nintendos support. Nu återstår bara att skicka in den och det slipper jag helst. Någon som har någon idé?

Tack på förhand

hade liknande fel en gång.. samma modell av switch.
jag gjorde en hård reset när man håller inne + - och power knappen samtidigt.

har du någonsin plockat isär den så kan du göra de igen och avlägsna batterikabeln och sedan trycker du på power 2 - 3 gånger.
plugga sedan in de igen och sätt ihop den.
prova sedan starta den igen.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

Får ta mig en titt på insidan. Tack för svar

Visa signatur

If he dies, he dies