Hej allihopa.
En gång i tiden kunde jag bygga min egen dator, men tiden flög iväg och nu har jag tappat helt vad för komponenter som finns på marknaden. Av ren dumhet ville jag inte uppdatera till windows 10 när det kom, och nu sitter jag pinsamt nog i sitsen att steam slutar funka om 56 dagar, som är lite som en mardröm. Jag har vetat om det här i över 300 dagar redan men jag har såklart inte gjort något åt det.
Nu till problemet. Jag måste såklart uppdatera till windows 11, då windows 10 inte går att få tag på längre (vad jag hittar), och mitt moderkort klarar inte av windows 11. Eftersom jag har nada koll på vad som funkar med vad nu för tiden så tänkte jag kolla om det finns någon vänlig själ här som kanske kan ge mig nått tips på ett moderkort som funkar med resterande komponenter jag har.
Då jag är student och egentligen inte har råd att byta nått, och vill helst byta så lite som möjligt, men att den inte blir sämre. Jag kommer förmodligen köpa en ny dator när jag börjat jobba igen, men det är några år bort.
Moderkort: ASRock 277 Professional- M
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 670
Processor: Inter(R) Core(TM) i7-2600K CUP @3-40 GHz, 4 cores, 8 logical processons
Ramminne: corsair 2x8gb
Nätagg: Crosair GS600
Om det är något jag glömt bort att ni behöver veta så säg till!
Tack tack tack på förhand om någon orkar ta sig tid!
//Petra