Geforce RTX 4070 12GB OC uppnår inte dess standard.

Permalänk
Medlem

Det låter extremt osannolikt, speciellt eftersom du har samma temperatur som tidigare.
Kanske dum fråga, men har du kollat i aktivitetshanteraren så du inte har nåt som ligger å tar cpukraft i bakgrunden?

Permalänk

Ja, har fixat allting med aktivitetshanteraren och sånt, men problemet är att det bildas små stutters i olika program och spel. T ex att tangentinput låser sig och ljud spelas om och om igen snabbt på ett lopp av några sekunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eugen1337:

Ja, har fixat allting med aktivitetshanteraren och sånt, men problemet är att det bildas små stutters i olika program och spel. T ex att tangentinput låser sig och ljud spelas om och om igen snabbt på ett lopp av några sekunder.

Att ljud och tangentinput "glitchar" kan bero på minnet, du hade nyligen installerat mer?
Haft det symptomet på min förra burk, när jag gick från 16->32gb ram. Visade sig att då pallade de nya ramet inte köra på spec:ad hastighet. När jag sänkte mHz så försvann glitcharna.

Permalänk

Aha, har skaffat SSD men inte nytt ram. Har dock haft det i x antal år. Kan tänka mig att problemet kan ligga där men är inte riktigt säker