WineX - Half-Life - Counter-Strike

Permalänk
Medlem

WineX - Half-Life - Counter-Strike

Hallå, detta felmeddelande får jag i terminalen efter att CS stänger av sig när jag försöker connecta till en server.

fixme:winsock:_get_sock_fd handle 0 is not a socket (GLE 6)
wine: Unhandled exception, starting debugger...
err:seh:start_debugger Couldn't start debugger ("debugger/winedbg 134663544 264") (2)
Read the Wine Developers Guide on how to set up winedbg or another debugger

Kör WineX 3.1 inte cvs.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Testa följande kommando först:

winex hl.exe –console –toconsole –game cstrike +connect X.X.X.X

Byt ut X.X.X.X mot serverns IP-address.

Är det servrar med VAC som du försöker spela på? Vad jag förstått går det inte att spela på dem ännu p.g.a. någon uppdatering utav VAC.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, nu funkar det bra att connecta och jag kan spela och allt sånt fint fint. Men det är inget ljud, men. Iaf det är en bra bit på vägen!

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

prova med att skriva följande som root.

chmod 666 /dev/dsp
chmod 666 /dev/mixer

Fast lättast är helt klart att sluta spela skit som cs ;D

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte cs, utan ville bara testa WineX och med lite spel, det kan vara bra att ha lite spel att spel några tråkiga regninga dagar

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
Jag spelar inte cs, utan ville bara testa WineX och med lite spel, det kan vara bra att ha lite spel att spel några tråkiga regninga dagar

Det brukar heta så ja...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Prova med Q3 istället, det brukar fungera mycket bättre än CS.

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk
Medlem

Att köra Q3 i wine är väl rätt onödigt ändå Decamber?

Permalänk
Medlem

Väldigt

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem

Hehe, preics. Q3 går ju att köra fint fint utan Winex, nej jag vill bara testa Winex så att några spel funkade. Och nej evil penguin: jag spelar inte CS.

Och angående ljudet, det funkar bra nu.

Visa signatur

must!