Vart kan man köpa ESD påsar?

Permalänk

Vart kan man köpa ESD påsar?

Hej,

Jag behöver skicka ett grafikkort men har inga antistatiska påsar kvar.
Jag har kollat runt men hittar bara konstiga onlinebutiker där jag antingen måste köpa 100 påsar eller där påsen frakten kostar typ 20 gånger priset på påsen.

Är det någon som har några tips?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

EDIT: missförtod att du bara ville ha 1 påse

Om du bor nära en datorbutik som bygger datorer åt kunder kanske du kan gå dit och tigga en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GlennStefani:

Hej,

Jag behöver skicka ett grafikkort men har inga antistatiska påsar kvar.
Jag har kollat runt men hittar bara konstiga onlinebutiker där jag antingen måste köpa 100 påsar eller där påsen frakten kostar typ 20 gånger priset på påsen.

Är det någon som har några tips?

Tack på förhand.

Jag köpte dessa när jag skulle sälja lite prylar förra året och de fungerade klockrent. Ett 20-pack tyckte jag ändå var okej, då har man så det räcker några år.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem
Skrivet av GlennStefani:

Hej,

Jag behöver skicka ett grafikkort men har inga antistatiska påsar kvar.
Jag har kollat runt men hittar bara konstiga onlinebutiker där jag antingen måste köpa 100 påsar eller där påsen frakten kostar typ 20 gånger priset på påsen.

Är det någon som har några tips?

Tack på förhand.

Bor du i Göteborg kan du få en stor av mig (för tusen år fyra år sedan sålde Kjell ESD-påsar modell större i... 25-pack)

Annars kan jag nog tyvärr inte hjälpa dig...

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GlennStefani:

Hej,

Jag behöver skicka ett grafikkort men har inga antistatiska påsar kvar.
Jag har kollat runt men hittar bara konstiga onlinebutiker där jag antingen måste köpa 100 påsar eller där påsen frakten kostar typ 20 gånger priset på påsen.

Är det någon som har några tips?

Tack på förhand.

Gå till närmaste datorbutik så hjälper dom dig säg att du vill köpa så får du säkert en gratis.
MVH!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Se efter här om det finns i bra storlek. Vettig kostnad för frakt i alla fall

https://www.electrokit.com/forvaring/

Permalänk
Medlem

KBNIAN 20pcs Anti-static Pouch 30x40cm Large Format ESD Screen Bag with Anti-static Warning Seal Stickers Non-Static Plastic Cover Material for Hard Drives Motherboard PC Electronic Component https://amzn.eu/d/dc0KqGj

Edit, too slow!

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.