Logitech unifying reciever eller bt med mx master 3?

Permalänk
Medlem

Logitech unifying reciever eller bt med mx master 3?

Ska köpa en mx master 3 som inte kommer med någon reciever, är det något jag bör införskaffa eller duger det med blåtand?

Permalänk
Rekordmedlem

Har använt både med och utan dongel och upplever ingen direkt skillnad.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det är högre latens med blåtand och musens placering uppdateras inte lika ofta (är det det som kallas polling rate?) och jag märker tydlig skillnad. Lite som att gå från 120Hz till 60Hz fast bara för musens rörelser. Smaksak helt enkelt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Ska köpa en mx master 3 som inte kommer med någon reciever, är det något jag bör införskaffa eller duger det med blåtand?

Om den är ny så följer en med i paketet, men är den begagnad som saknar så är det en Logi Bolt mottagare du skall ha: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6035285
Vet inte om de har helt ersatt Unifying eller om det fortfarande används till mer budgetprodukter.

En annan nackdel med att använda blåtand är att de inte fungerar i BIOS ifall man vill vara där och pilla. Kanske inte lika illa med blåtandsmus, men har man ett blåtandstangentbord så bör man ju ha någon trådad backup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Om den är ny så följer en med i paketet, men är den begagnad som saknar så är det en Logi Bolt mottagare du skall ha: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6035285
Vet inte om de har helt ersatt Unifying eller om det fortfarande används till mer budgetprodukter.

En annan nackdel med att använda blåtand är att de inte fungerar i BIOS ifall man vill vara där och pilla. Kanske inte lika illa med blåtandsmus, men har man ett blåtandstangentbord så bör man ju ha någon trådad backup.

Jag har inte hämtat den än men vad jag förstår är det den första modellen av mx master 3 som använde unifying reciever och inte bolt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Jag har inte hämtat den än men vad jag förstår är det den första modellen av mx master 3 som använde unifying reciever och inte bolt

Det var nytt för mig, i så fall får du titta vad som gäller.

Finns antagligen någon logo på undersidan, min har "Bolt" logon i alla fall.

Permalänk
Medlem

Min MX Master 3 använder Unifying i alla fall, köpt mars 2022.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Om du köper en begagnad MX3 är inte ditt största problem huruvida den kommer med reciever eller ej utan om det finns kvitto/garanti kvar..

Jag har på under ett år behövt byta/reklamera min MX3 två gånger då den helt enkelt inte tar laddning från ingenstans (Dock är batteritiden oerhört bra så kan ta ett bra tag innan det märks).

För att svara på din fråga fungerar den dock finfint både med reciever och Bluetooth.

Visa signatur

-------------------------- Super Ultra Wide Hackintosh Pro --------------------------
Gigabyte Z390 Designare | Intel i9 9900k | RX6800XT 16GB | 64GB RAM
49" Samsung G9 OLED 240hz | Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric
2TB Corsair MP600 PRO med MacOS Sonoma för Videoredigering
1TB FireCuda 510 med Windows 11 för Spel & Vardagssurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Om du köper en begagnad MX3 är inte ditt största problem huruvida den kommer med reciever eller ej utan om det finns kvitto/garanti kvar..

Logitechs garanti gäller den ursprungliga köparen och kan inte överlåtas. Sen är det inte säkert att de är så hårda på det i praktiken, men köper man begagnade varor så bör man normalt anta att man inte har någon garanti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Logitechs garanti gäller den ursprungliga köparen och kan inte överlåtas. Sen är det inte säkert att de är så hårda på det i praktiken, men köper man begagnade varor så bör man normalt anta att man inte har någon garanti.

Så är det men är det en vettig säljare bör det inte vara omöjligt att be om support att hantera ärendet.

Visa signatur

-------------------------- Super Ultra Wide Hackintosh Pro --------------------------
Gigabyte Z390 Designare | Intel i9 9900k | RX6800XT 16GB | 64GB RAM
49" Samsung G9 OLED 240hz | Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric
2TB Corsair MP600 PRO med MacOS Sonoma för Videoredigering
1TB FireCuda 510 med Windows 11 för Spel & Vardagssurf