Hjälp! Jag är en taboholic.

Permalänk
Medlem

Borde finnas en knapp i browsern där man kan trycka om man tycker att innehållet är intressant, kanske t.o.m. ranka hur intressant, sedan tar någon AI och försöker katalogisera sidan med taggar och bygga ett sökbart träd. Visst kan man använda inbyggda bookmarks, men det är inte lätt att hitta en bra struktur och framför allt är det närmast omöjligt att hitta rätt länk igen eftersom man bara söker på länken och möjligen titeln.

Permalänk
Medlem

Internet är sökbart. Man behöver inte ha allt i flikar för att hitta tillbaka.

Bokmärken om det är något viktigt.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Damn, 1800 var imponernade! Jag brukar ibland i slutet av en arbetsvecka ha kanske 100-200 totalt öppna, men även då är det sällan jag går tillbaka till någon för man kan ju inte riktigt hitta dem när man bara ser faviconen.
Behöver jag gå tillbaka till något brukar jag gå till historiken och söka där bara.

YouTube filmer jag vill fortsätta kolla brukar jag dra ut till nytt fönster och minimera.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem

5055... Firefox hanterar det ganska bra. Enda problemet är att om datorn crashar/förlorar strömmen så tar det 10 minuter för den att få ordning på sina databaser, den processen är tyvärr enkeltrådad.

Om det fanns något inbyggt (ej tillägg) som sparade alla flik-urler till en fil så skulle jag utan tvekan radera allt. Förmodligen har jag många dubletter och ett stort antal startsidor gömda bland dessa femtusen.

Och ja, stänger alltid en flik när jag läst färdigt! Men som t.ex. igår kväll så blev det ett dussin nya Oak Island flikar som verkar kul... man vill ju inte slänga bort det man lagt tid på att selektera ut, även om man för stunden inte hinner läsa.