Streaming av netflix, youtube mm fungerar inte 1v efter dator bygge.

Permalänk
Medlem

Streaming av netflix, youtube mm fungerar inte 1v efter dator bygge.

För ungefär 1v sen byggde jag en ny dator med ryzen7 7800x3d, 32gb ram på ett asus tuf B650-plus moderkort.
Under hela min först tid hade jag inga problem med youtube eller någon annan streaming tjänst.
Men nu helt plötsligt så vill inget ladda på youtube mm. Det bara står och buffrar och kommer ingenstans.
Alla andra saker jag gör på datorn funkar utan problem. Det är bara när jag ska kolla på videos som det inte fungerar.
Har testat alla andra enheter här hemma och har inga problem med någon annan enhet.
Alla lösningar jag hittat när jag söker på liknande problem har jag testat utan resultat så tar mer än gärna emot förslag på vad som kan vara problemet och eventuella lösningar.

Permalänk
Medlem

Vilken webbläsare använder du och har du någon ad blocker installerad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av infelix:

Vilken webbläsare använder du och har du någon ad blocker installerad?

Jag använder chrome och har inte någon ad blocker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freppa91:

Jag använder chrome och har inte någon ad blocker.

Har du samma problem i andra webläsare?

Permalänk
Medlem

Är det oavsett webbläsare med?

Tänker att du kanske instalerat typ en adblok som kanske sätter sig imot?
Men det borde du nog redan testat 🤔

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Har du samma problem i andra webläsare?

aa har testat både edge och firefox och får samma problem.

Permalänk
Medlem

När du får detta problemet har du samma problem på andra enheter som är uppkopplade till samma nät? Typ laptop, annan dator eller mobilen?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

När du får detta problemet har du samma problem på andra enheter som är uppkopplade till samma nät? Typ laptop, annan dator eller mobilen?

Nä är bara på datorn har testat alla andra enheter när det händer på datorn.

Permalänk
Medlem

Youtube och så funkar just nu men nu håller ljudet på och dummar sig med att jag inte kan höja eller sänka det vrider jag upp det så blinkar ljud slidern långsamt centralt ner på skärmen och går varken upp eller ner i ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freppa91:

Youtube och så funkar just nu men nu håller ljudet på och dummar sig med att jag inte kan höja eller sänka det vrider jag upp det så blinkar ljud slidern långsamt centralt ner på skärmen och går varken upp eller ner i ljud.

Har du kollat på det lilla kugghjulet att du inte har "normaliserat ljud" på på vissa videos ? Det borde inte ge det problemet men man vet ju aldrig med dagen teknik...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.