Samsung S25 Edge mecenatrabatt diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Samsung S25 Edge mecenatrabatt diskussionstråd

Skapar en separat tråd gällande rabatten nedan så vi inte spammar dagens fynd tråden.

Skrivet av Danieleet:

S25 EDGE!

Produkt: Samsung Galaxy S25 Edge
Länk: -
Kategori: Mobiler
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14540462
Pris: 3493-6192 kronor

Nu när min egna beställning har påbörjat sin leverans kan jag sluta gatekeep:a denna absurda deal 😂 förvänta er inte att den går igenom nu när den får lite mer uppmärksamhet via Sweclockers:

För dig med framförallt Mecenat (men även Benify där modellerna är ca 1500 kr dyrare än på Mecenat) så kan man köpa Galaxy S25 Edge för följande priser:

Mecenat:
256 GB: 3493 kronor
512 GB: 4543 kronor

Benify:
256 GB: 4992 kronor
512 GB: 6192 kronor

Även en 25W laddare samt ett gratis skal (S25 Edge clear case) ingår

Det tillkommer även en kostnad på 20 kronor då dealen kräver att man lägger till ett abonnemang som kostar 20 kronor per månad första månaderna (utan bindningstid, säg upp det första månaden om du endast vill betala 20 kronor). Det är här du sparar in de stora pengarna, det står att man ska få 2000 kronor prisavdrag men man får 7000 kr rabatt när man lägger till abonnemanget.

För att hitta dealen: gå in på Mecenat(även Alumni) eller Benify, klicka dig vidare till Samsungs hemsida och sök upp S25 Edge.

När jag köpte så fanns bara 512 GB modellen i lager så jag lade en beställning på den för att inte riskera att gå miste om dealen, men nu verkar även 256 GB finnas i lager. (EDIT: 256 GB slut i lager just nu)

Edit: har hittat anledningen till det billiga priset; Samsung kör en deal via deras ordinarie hemsida där man får 5000 kronor rabatt vid köp av abonnemang, 25w laddare samt skalet, när man köper S25 Edge.

Av någon anledning så har denna deal slagits ihop med det billigare priset samt dealen på 2000 kr när man tecknar abonnemang, på Benify/mecenat-portalerna.

Vilket blir:
Ordinarie pris: 14 990
-4497 rabatt på Mecenat
-5000 abonnemangsdeal
-2000 ytterligare abonnemangsdeal

+ gratis 3 månader Samsung care+
+ gratis skal (om den finns i lager vid köpestillfället)
+ gratis laddare (om den finns i lager vid köpestillfället)

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

För de som är intresserade finns infon i spoilern

EDIT: Alla färger/modeller är slut i lager för tillfället, men Samsung brukar uppdatera lagerstatusen med jämna mellanrum, så fortsätt hålla utkik då och då om du är sugen på att köpa.

Permalänk
Medlem

Igår beställde jag en med 512 gb, idag fanns 256 gb igen och då beställde jag igen då jag inte behöver så mycket. Om nu båda skulle skickas, går det att sälja den andra utan problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Igår beställde jag en med 512 gb, idag fanns 256 gb igen och då beställde jag igen då jag inte behöver så mycket. Om nu båda skulle skickas, går det att sälja den andra utan problem?

I värsta fall har du 14 dagars ångerrätt och får pengarna tillbaka. I bästa fall lyckas du sälja den på typ Blocket för lite mer än vad du köpte den för.

Permalänk
Medlem

Vill passa på att tacka för tipset @Danieleet.

Köpte precis S25 Ultra med erbjudandet från Elgiganten och är nöjd med den affären men S25 Edge för 3.5k är ju löjligt prisvärt.

Fick bli att beställa en S25 Edge till en vän som tidigare pratat om att det snart är dags att byta telefon då hans telefon är äldre och börjat uppvisa en del problem.
Bästa av två världar. Min vän får en bra mobil till ett extremt fördelaktigt pris och jag blir glad för att ha kunnat hjälpa min vän med det.

Får hoppas att ordern inte annuleras 😅

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Administrativ avgift

2st 256GB beställda, priset verkar fixat för min del nu. Syster o Sambon blir glada om det nu skickas

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk

Beställde precis en 256GB i den ej supervackra färgen icyblue! FOMO så det sjunger om det, men mobilen jag har nu är på väg ut och känner ej för att lägga 20k på en ny iphone i september.

Hursomhelst - jag lyckades inte få till gratis 25W laddare och case, gissar att de har "patchat" det? Jag la till båda i kundvagnen men i kassan så stod det att det kostade pengar. Fick en hel del NaN och nulls i kassan, är alla sweclockare inne och stressar hemsidan kanske?

Permalänk
Medlem

Beställde precis en Galaxy S25 Edge Titanium Icyblue 256 GB med Vimlaabonnemang för 3493kr! Det var enda färgen för 256GB som det gick att få igenom en beställning på! Fick ingen laddare eller annat med men kan leva med det ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Vill passa på att tacka för tipset @Danieleet.

Köpte precis S25 Ultra med erbjudandet från Elgiganten och är nöjd med den affären men S25 Edge för 3.5k är ju löjligt prisvärt.

Fick bli att beställa en S25 Edge till en vän som tidigare pratat om att det snart är dags att byta telefon då hans telefon är äldre och börjat uppvisa en del problem.
Bästa av två världar. Min vän får en bra mobil till ett extremt fördelaktigt pris och jag blir glad för att ha kunnat hjälpa min vän med det.

Får hoppas att ordern inte annuleras 😅

Inga problem! Även min beställning är till en vän då han frågat efter hjälp med att hitta en ny lur, sitter själv på en Pixel 9 pro XL som jag är nöjd med och har inget behov av att uppgradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompo:

Jag går in via Benify och får inte ned priset under 9990 för 256 GB tillsammans med abonnemang. Missar jag något?

Dubbelkolla att din URL innehåller "multistore/benifyse/". Ibland när man går fram och tillbaka för mycket så skickas man tillbaka till normala Samsunghemsidan.

Testa att rensa cache/historik/cookies osv. senaste timmen och börja om från början med att logga in på Benify eller Mecenat och gå sedan till Samsungs hemsida på nytt därifrån.

Permalänk
Medlem

Beställde 1st 256Gb.

La en gammal iphone som inbyte.. såg sen att den "nollades" så får 0kr rabatt men ska ändå skicka in den. Får prata med dem om jag bara kan skita i att skicka in den. om jag ändå inte får rabatt. Avdraget krediteras ändå i efterhand så borde inte spela någon roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ethaan:

Beställde 1st 256Gb.

La en gammal iphone som inbyte.. såg sen att den "nollades" så får 0kr rabatt men ska ändå skicka in den. Får prata med dem om jag bara kan skita i att skicka in den. om jag ändå inte får rabatt. Avdraget krediteras ändå i efterhand så borde inte spela någon roll.

Du kan, precis som du skriver, helt enkelt bara skita i att skicka in din telefon

Permalänk
Medlem

Verkar som att de stängt ner det tillfälligt? Eller slut på enheter ?

Permalänk
Medlem

Står att Iceblue finns i lager, men får "Begklagar, ett fel inträffade" när jag trycker på "köp nu", så kommer inte ens vidare och kan se priset. Är jag för sen på bollen kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salkinn:

<Uppladdad bildlänk>

Jag lyckades få igenom en order 10.44. Kanske var jag droppen som fick bägaren att rinna över.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salkinn:

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av m4gnify:

Står att Iceblue finns i lager, men får "Begklagar, ett fel inträffade" när jag trycker på "köp nu", så kommer inte ens vidare och kan se priset. Är jag för sen på bollen kanske

Troligtvis är de slut för nu. Men som sagt, de brukar uppdatera lagersaldot upp till några gånger per dag så håll utkik under dagen så har ni troligtvis en stor sannolikhet att kunna köpa en.

Permalänk
Medlem

Uppdatera gärna om de kommer in igen

Permalänk
Medlem

Ja annulerar min order Titanium Silver 512gb så snart borde en dyka upp för köp. Ångrar lite efter att ha läst hur batteritiden är.

Visa signatur

CPU>> 9950X3D
Moderboard>> MSI MPG X870E Carbon WiFi
MINNE>> 64GB 6000Mhz CL 30.
NÄT>> NZXT C1200W 3.1
Hårddisk>> 4 Gb NVME Samsung

Permalänk
Medlem

Jag beställde hyfsat sent igår och fick en beräknad leverans den 15e, den blev precis skickad.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem

fått mina beställningar på 5st 512GB skickade, föräldrar och syskon uppgraderar från S23.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem

Beställde en 256GB på morgonen och den skickades nu!

Permalänk
Medlem

Blocket börjar fyllas på med lurar. Misstänker att nästan alla kommer från detta.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Blocket börjar fyllas på med lurar. Misstänker att nästan alla kommer från detta.

väntat

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA

Permalänk
Medlem

S25 Edge verkar vara borttagen från Samsungs hemsida. Är den helt slut, eller tror ni den kan dyka upp igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petyr:

S25 Edge verkar vara borttagen från Samsungs hemsida. Är den helt slut, eller tror ni den kan dyka upp igen?

Jag hittar den fortfarande på hemsidan, dock är de slut i lager. Hände igår med, men morse så fanns de i lager igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Jag vill minnas att Samsung körde någon kampanj för typ en vecka sedan där om man köpte s25 edge så får man Samsung the frame TV. Många köpte telefonen för att få tv och nu ligger det massa ute på blocket

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Gilgamesh:

fått mina beställningar på 5st 512GB skickade, föräldrar och syskon uppgraderar från S23.

Oj jävlar! godkände dom alla abonnemang bara sådär? Trodde man bara kunde ta 1 per operatör så bara 2

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Oj jävlar! godkände dom alla abonnemang bara sådär? Trodde man bara kunde ta 1 per operatör så bara 2

har fått 3 bekräftelser hittils, hade hoppats på de skulle ignorera det likt när man beställde S23 sist.

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk
Medlem

Verkar inte kunna få den under 8500kr. Är det pga att det inte finns i lager eller gör jag något fel?

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Abdu:

Verkar inte kunna få den under 8500kr. Är det pga att det inte finns i lager eller gör jag något fel?

Slut i lager så dom har nog fixat det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om någon har en 256:a och hellre behöver en 512 så kan jag byta mot mellanskillnad. Bara skicka pm. 🙂
Sonen har inte behov av den större som är beställd.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz