Permalänk
Medlem

Desperat mod..

Måste bara dela med mig om kvällens upplevelser..
Hade beställt en hel del delar från DB och oneshop:

Abit MAX3
p4 2.8
Hercules 9800Pro
Geil 3700 2x512 GD
Antec 480W
2st Seagate diskar
Vapochill Pe
m.m.

Sen fick jag en orderbekräftelse från DB där dom bekräftade att alla saker hade kommit så dom skulle skicka allt i onsdag.

Satt snällt och väntade på paketet tidigare idag och när jag väl fick fara och hämta det så visade det sig att Vapochillen var restnoterad! Fast dom redan hade bekräftat till mig att den var skickad?!?
Ond i sinnet så ringer jag till DB där jag får bekräftat att dom hade "lagerstatusfel" eller vad dom nu kallade det så det hade inte funnits inne några vapos alls, sen kunde dom inte bekräfta när den skulle komma men dom trodde på någon vecka..

Eftersom jag sitter på en bärbar 1.6GHz och en stationär 1GHz och hade en massa fina delar liggandes så var jag tvungen att göra något åt saken..
Ringer runt till alla och kollar om någon har ett chassi att låna ut, ringer runt till alla butiker och kollar om någon kan sälja ett billigt chassi som man kan skrota när vapon kommer men fick endast tag på ett för 750kr inkl psu så det kändes inte aktuellt.

Började snegla på min stationära från Gateway.. dock medveten om att det är en "märkesdator" där allt är gjort så jobbigt som möjligt för privatpersoner att byta något.
5 min senare så ligger alla gamla delar i kartong och ska starta att lasta in dom nya delarna då jag upptäcker att mitt chassi saknar löstagbart bakstycke för kontakterna på moderkortet.
Där den ska vara är det bara hål för kontakterna direkt i chassiplåten.
Eftersom MAX3:an har en lite annorlunda layout av portar och OTES fläkten så insåg jag att det var tvungen att göras några smärre ingrepp..

30 min senare, med hårt arbete med en plåtsax och en hel del filande + lite blodspillan så gapade det ett nytt fint hål på baksidan av chassit

Har tagit bilder på det hela , ska lägga upp dom här sen så får ni se hur fint(läs: skevt som fan) det hela blev.

Sitter och installerar WinXp nu så man kommer igång någon gång.. Fast är lite bittert att man inte kommer att kunna klocka så mycket innan man har fått Vapon.. Grr..

Jaja.. lite lång läsning, kanske inte så intressant men det var så tråkigt att sitta och se på när den formaterar en 160Gb hdd så jag var tvungen att skriva av mig lite.

/Henrik

Permalänk
Medlem

har bara en sak å säga:
BILD

Visa signatur

Min datamaskin: amd 2400+ @ 2005mhz. 2x 120gb disk.

Permalänk

Håller helt med wignello!

Visa signatur

MacGyver

Permalänk
Medlem

Fattar inte mycket av vad där stod, men det blir nog bra

Permalänk
Medlem

Jag är grymt trött nu.. har varit vaken sen 5 så det är därför det var lite osammanhängande text.. kanske inte så lätt att förstå.
Ska lägga upp bilder sen så blir det lättare att förstå.

Permalänk

Upp me bilderna då!

Permalänk

bild, bild, bild!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

BILDER FÖ FAN!
Gl hf med dom nya delarna!

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)