HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem

OMGOMGOMG!

Min dator är inte hemma! Nu blir det kris, måste hämta hem den från kusinen!

*ser till och sjukanmäler mig för de närmsta veckorna* *rycker ur teflonkontakten och mobil goes off* *raddar upp med flaskor under datorbordet* *14 lock Jolt beställt* *dammsuger ordentligt i rummet* *tar på mig mina hemsydda HL2 kläder* ... något mer?!

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Hallå vad är det för fel på folk. Valve gör ett av de mer avancerade spelen som har släppts och det ända folk gör är gnäller på deras uppskatade release datum. Men visst att släppa spel tex ett år för tidigt är ju verkligen lysande. Låt dem bestämma när de ger ut sitt spel och joga inte upp er på att datum flyttas, klarar ni inte av att läsa om datumen så låt bli.

/Andreas

Förmodar att det är mig du syftar på...försök läsa mitt inlägg ordentligt en gång till. Jag har aldrig påstått att man skall släppa spelet innan det är fördigt och jag tror inte det är någon annan som påstått det heller.

Vad gäller releasedatum, ge inte ut några prelininära releasedatum när du ändå inte kan hålla dom, det gör bara folk irriterande. Gör hellre som id och säg "when its done".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antan
OMGOMGOMG!

Min dator är inte hemma! Nu blir det kris, måste hämta hem den från kusinen!

*ser till och sjukanmäler mig för de närmsta veckorna* *rycker ur teflonkontakten och mobil goes off* *raddar upp med flaskor under datorbordet* *14 lock Jolt beställt* *dammsuger ordentligt i rummet* *tar på mig mina hemsydda HL2 kläder* ... något mer?!

Sugrör, då behöver inte du släppa musen när du "tankar".

Permalänk
Medlem

Finns det inte en såndär flaska som man kan göra sina behov i? Såg reklam på den inför något stort LAN

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Såg just en av de nya bink-filmerna...05_HL2-ravenholm, och gissa om jag blev förvånad när jag såg växterna. Alltså gräset, blommorna, träden. Allt verkade helt statiskt....såg hyfsat fult ut också, men helt statiskt och påverkades inte av saker som rörde sig genom dom eller av vind eller något (om jag inte missade något dvs).

Visst, ingen hade väl väntat sig att det skulle va som Far Cry, men åtminstone lite dynamisk hade ju växt-världen fått vara, det har ju varit standard ett antal år nu nästan.

I övrigt var det bland det grymmaste jag sett, fysiken är ju helt enorm. Till och med grymmare än Far Cry och Max Payne 2 ser det ut som. Helt fantastiskt
Just därför jag hakar upp mig på statiska växterna/träden....det passar liksom inte in om ni förstår.

Hyfsad grafik annars tycker jag, men fysiken är ju det som sticker ut och det man längtar efter.
Eller tja, min P3 längtar nog inte så värst mycket iochförsig

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Tror inte att jag har sett ravenholm, tankar
Det lär väl inte finnas särskilt mycket växtlighet i HL2?

Som du säger så blir det nog fysiken som utmärker sig, inte grafiken, även om den inte kommer vara ful precis

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
[B]Såg just en av de nya bink-filmerna...05_HL2-ravenholm, och gissa om jag blev förvånad när jag såg växterna. Alltså gräset, blommorna, träden. Allt verkade helt statiskt....såg hyfsat fult ut också, men helt statiskt och påverkades inte av saker som rörde sig genom dom eller av vind eller något (om jag inte missade något dvs).

Visst, ingen hade väl väntat sig att det skulle va som Far Cry, men åtminstone lite dynamisk hade ju växt-världen fått vara, det har ju varit standard ett antal år nu nästan.

I övrigt var det bland det grymmaste jag sett, fysiken är ju helt enorm. Till och med grymmare än Far Cry och Max Payne 2 ser det ut som. Helt fantastiskt
Just därför jag hakar upp mig på statiska växterna/träden....det passar liksom inte in om ni förstår.

Hyfsad grafik annars tycker jag, men fysiken är ju det som sticker ut och det man längtar efter.
Eller tja, min P3 längtar nog inte så värst mycket iochförsig [B]

Inte så konstigt att träden inte svajar då dessa bara består av torkade grenar.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Inte så konstigt att träden inte svajar då dessa bara består av torkade grenar.

Såg just ravenholm, HL2 kommer att bli bra...:) vill ha nu!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mirror till Ravenholm?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VesslaN
Mirror till Ravenholm?

Fragzone har den.
http://www.fz.se/filarkiv/?file=mov/hl2/05_HL2-Ravenholm.exe

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Första bilden på HL:S

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Avstängd

hmm jag kommer inte åt fz nu

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

hehe det är kul när bink videorna hackar fram på datorn tur att det blir en ny snart!! jävligt schysst bild

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eriiiiik
hehe det är kul när bink videorna hackar fram på datorn tur att det blir en ny snart!! jävligt schysst bild

http://www.radgametools.com/default.htm

Välj binkfilen du vill köra, välj advance, sedan väljer du Directdraw något i en list där. Nu ska det funka bättre.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Ett uttalande av gabe
"We're going gold monday... "

http://www.hl2fallout.com/forums/index.php?showtopic=4221&st=...

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk
Medlem

Skärpt som jag är så är jag inte insatt för två öre på det här med "preload" men jag tyckte mig se någonstans att det betyder att man laddar ner på hårddisken och när liret "släpps" får man en nyckel för att "låsa upp" filen för att kunna installera och köra!? Rätt??

Hur tar man del av "preloaden"? Jag antar att en del av er utnyttjar kupongen som följde med ATIkorten!? Men hur har ni andra gjort?

Det är mig det är fel på för jag hittar ingen "köpknapp" på steampowered.com!

Edit:
Typiskt! Såg andra tråden nu!! Ska läsa den och se om jag får svar på mina frågor men om någon har tid över kanske kan svara ändå så att jag vet att svaren finns någonstans!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Ja det går guld! Hurra!
Glädjetårar just nu!

Permalänk
Medlem

Äntligen! Spelet kommer finnas på hyllorna i slutet av spetember isf :).

Permalänk
Medlem

OK! Gabe är INTE fet.

Permalänk
Medlem

Nice!! heja valve!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bara det inte är fake *mailar gabe och frågar*

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Äntligen! Spelet kommer finnas på hyllorna i slutet av spetember isf :).

Usch! Tar det så lång tid?! Men jag är iaf glad. Snart är det här!

Permalänk
Medlem

Hmm...jag törs inte hoppas för mycket, det skulle göra för ont om Gabe har fel igen
Jag sparar mina glädjeskrik tills han säger att dom börjat tillverkningen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noremal
Hmm...jag törs inte hoppas för mycket, det skulle göra för ont om Gabe har fel igen
Jag sparar mina glädjeskrik tills han säger att dom börjat tillverkningen

Om det fanns en minsta lilla möjligthet till att spelet inte skulle gå guld på måndag så tror jag inte han skulle säga det, jag tror inte dom har "råd" att ljuga en gång till

(glädjetårarna rusar)

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

mmm Guld!

Då är det väl så typiskt att varenda billigt 9800pro är slut nästan överallt. Borde ha köpt tidigare. Men men...

Permalänk

så underbart

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Fake..

Nej?

Permalänk
Medlem

Eh, verkar som ingen riktig helt säkert vet om det här är sant. Både Gamespot och IGN skriver att det är guld. Det förutsätter dock att det verkligen var Gabe som postade inlägget.