HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antan
Är det någon som vet vart HL2-kläder finns att köpa?

Skulle gärna vilja veta

Maila Valve och fråga...nej, attans dom är ju så upptagna med sitt HL2 att dom förmodligen inte hinner svara

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

julhandeln börjar ju inte i december utan produkten bör vara på marknaden i oktober för att få med oktober shopparna .. många som inte ger sig ut i julhandeln i december utan avklarar sina köp tidigare...är hl2 färdigt nu så tror jag på oktober släpp...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

mm, tror också oktober eller tidigt november (hoppas ju på 30 sep för att fira 1års jubileumet av då hl2 "skulle" komma ut ).

som pi säger om man vill satsa på julhandeln så är december försent, tar ett tag att marknadsföra osv så november är absolut sista datum för att göra en seriös satsning på julhandel ifrån valve/VU's sida.

Permalänk
Medlem

Skickar dom in den första RCn till VU den 15 September som det ryktas om så blir dom troligen klara med allt en månad därefter och kan då skicka den sista (?) delen via Steam till oss samtidigt som spelet släpps retail i USA. Svensk retailrelease tar väl två veckor till.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gen
Skickar dom in den första RCn till VU den 15 September som det ryktas om så blir dom troligen klara med allt en månad därefter och kan då skicka den sista (?) delen via Steam till oss samtidigt som spelet släpps retail i USA. Svensk retailrelease tar väl två veckor till.

som tidigare sagt det är världsrealese på hl 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
som tidigare sagt det är världsrealese på hl 2

Ur Steams synvinkel ja. Men har du inte bredband och inte bor i USA får du snällt vänta. Eller som alla som vill ha retail-paketet (jag bla)...

Visa signatur

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Det verkar som att de vill ha en världsrelease, alltså att det släpps samtidigt i (så gott som) hela världen. Vivendi alltså, eftersom de inte vill förlora massa pengar på Steam. Men vi får väl se...

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pi
julhandeln börjar ju inte i december utan produkten bör vara på marknaden i oktober för att få med oktober shopparna .. många som inte ger sig ut i julhandeln i december utan avklarar sina köp tidigare...är hl2 färdigt nu så tror jag på oktober släpp...

Om spelet släpps i Oktober, vem fan vill vänta tills Julafton för att få spela det?:D

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Hur många här kommer att importera i så fall?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Hur många här kommer att importera i så fall?

Det är väl mest en pengafråga. Att importera Doom3 lönade sig t ex inte. Man hade tjänat två-tre dagar och betalat dubbelt för spelet (fraken skulle nämligen ligga på en 3-400 kr).

Men handlar det om längre tid så ?? Personligen föredrar jag ett Svenskt köp

Visa signatur

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Såg just nu att datumet har blivit framskjutet hos www.spelbutiken.se till den första i 11.

Permalänk
Medlem

Som sagt så är ett officiellt uttalande det enda som är intressant

Visa signatur

nForce4 SLI, AMD64 939.3700+@4000+,2Gb Cosair Value,Sapphire X800GT, Tagan 580W

Permalänk
Medlem

"HL2 kanske klart nästa vecka"

Valve satsar på att få iväg en så kallad release candidate (testversion som utgivaren eventuellt godkänner) av Half-Life 2 till utgivaren Vivendi den 15 september.....

http://www.fz.se/#newsitemEpAuVyAkyVJJIkLswv

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk

Thats good...

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LLj
"HL2 kanske klart nästa vecka"

Valve satsar på att få iväg en så kallad release candidate (testversion som utgivaren eventuellt godkänner) av Half-Life 2 till utgivaren Vivendi den 15 september.....

http://www.fz.se/#newsitemEpAuVyAkyVJJIkLswv

Hoppas verkligen det stämmer

Fast ändå inte, för ifall det stämmer, så kommer mitt nyinköpta Xbox inte bli särskilt använt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Hoppas verkligen det stämmer

Fast ändå inte, för ifall det stämmer, så kommer mitt nyinköpta Xbox inte bli särskilt använt

Jorå, smaka på orden "Halo 2 kommer innan årsskiftet"
Du lär nog tröttna på Half Life 2 nån gång.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Klart att man tröttnar på Half-Life 2 någon gång, men jag lär ju tröttna på Halo 2 snabbare, eftersom jag tycker Halo är grovt tråkigt... Inte konstigt att dom skickar med det spelet gratis...

Permalänk
Citat:

Hoppas du inte blir lessen, men en vild gissning är att hl2 kommer bli större och hålla mycket längre än Halo2

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Hoppas du inte blir lessen, men en vild gissning är att hl2 kommer bli större och hålla mycket längre än Halo2

Jo det förstår jag också, men jag ville ju muntra upp killen

Visa signatur

Permalänk

Håller med. Halo var grymt överskattat. Men Dawn of war har ju gått guld och den kan man nog pilla lite på i väntan på HL2. I varje fall om man gillar RTS eller slakt. Känns som den bästa spelhösten på länge. Speciellt då jag nyss köpte FarCry.

Permalänk

Läste runt på halflife.net och ja vad kan man säga HL2 ockotber-december realese om spelets så kallade RC blir godkänd av Vivendi då går den guld sen kan det ta allt från 2veckor till 6månader inan den finns i butikerna. detta är lite av det jag läst på halflife.net forum

men 15september ska dom skicka in en RC på HL2 men det tros vara av forum folket inte ett datum och tro på heller vissa tror och ja dom flesta att HL2 kanske aldrig ser dagsljus fler spel ahr lagts ner pga att dom aldrig kunde bli klar i tid vissa företag konkar så HL2 eller inte är frågan vad vet jag lika mycke som alla andra ingenting men

som sagt från valve att 15september ska dom skicka en RC på spelet till vivendi det är vad som är det senaste men som sagt ingen tror på det .

så decmeber kanske februari innan vi får se HL2 om vi nånsin får se det

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
Läste runt på halflife.net och ja vad kan man säga HL2 ockotber-december realese om spelets så kallade RC blir godkänd av Vivendi då går den guld sen kan det ta allt från 2veckor till 6månader inan den finns i butikerna. detta är lite av det jag läst på halflife.net forum

men 15september ska dom skicka in en RC på HL2 men det tros vara av forum folket inte ett datum och tro på heller vissa tror och ja dom flesta att HL2 kanske aldrig ser dagsljus fler spel ahr lagts ner pga att dom aldrig kunde bli klar i tid vissa företag konkar så HL2 eller inte är frågan vad vet jag lika mycke som alla andra ingenting men

som sagt från valve att 15september ska dom skicka en RC på spelet till vivendi det är vad som är det senaste men som sagt ingen tror på det .

den 15 har de ju varit snack om nåra dar nu förmodligen blir de oktober november realese, om de går igenom nu är klart efter 2 veckor varför skulle dom vänta till nästa år eller ns någon månad isåfall då fansen är nog less som det är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Det kanske bara är för att min hjärna inte funkar riktigt efter en hård natts festande, men jag förstod ingenting av vad du skrivit---

Dom SKA alltså skicka en RC den 15e?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Det kanske bara är för att min hjärna inte funkar riktigt efter en hård natts festande, men jag förstod ingenting av vad du skrivit---

Dom SKA alltså skicka en RC den 15e?

Gissningar och officiella uttal säger så ja.

Visa signatur

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Citat:

En annan skön grej man kan göra är att använda sig av "," och ".". Meningarna är tokit oläsliga.
Nåt jag inte riktigt har fått kläm på är det som bl.a. står på halflife2.net. "The moment the game is made available, those who have pre-loaded and purchased Half-Life 2 via Steam will be ready to start playing right away. "
Preloadsen är ju fortfarande långt ifrån hela spelet. Resterande saker måste väl tankas ner innan. Så det där med "playing right away" låter lite konstigt. Men jag antar att det bara e jag som missuppfattar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Legopappa: Efter det går guld så tar det 2-4 veckor innan det finns i butikerna, så oktober-november, inte december-februari.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
En annan skön grej man kan göra är att använda sig av "," och ".". Meningarna är tokit oläsliga.
Nåt jag inte riktigt har fått kläm på är det som bl.a. står på halflife2.net. "The moment the game is made available, those who have pre-loaded and purchased Half-Life 2 via Steam will be ready to start playing right away. "
Preloadsen är ju fortfarande långt ifrån hela spelet. Resterande saker måste väl tankas ner innan. Så det där med "playing right away" låter lite konstigt. Men jag antar att det bara e jag som missuppfattar.

Playing right away lär ju gå när spelet är tillgängligt eftersom hela spelet kommer pre-loadas även om vi nu bara är på preload3.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gen
Det är väl mest en pengafråga. Att importera Doom3 lönade sig t ex inte. Man hade tjänat två-tre dagar och betalat dubbelt för spelet (fraken skulle nämligen ligga på en 3-400 kr).

Men handlar det om längre tid så ?? Personligen föredrar jag ett Svenskt köp

Det finns ställen som skickar ut över hela världen utan fraktkostnad..

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Bink-format av Coast-filmen finns nu att tanka hem:
http://www.3dgamers.com/games/halflife2/
Och
www.gamershell.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DWAM
Bink-format av Coast-filmen finns nu att tanka hem:
http://www.3dgamers.com/games/halflife2/
Och
www.gamershell.com

Samma gamla skit som man första gången såg för evigheter sen (scenen som avslutas med att man använder en lyftkran med magnet).

Valve borde sluta ge oss filmsnuttar och istället koncentrera sig på att ge oss det färdiga spelet.