Max Payne 2 för kort?

Permalänk
Medlem

nurfen det är ju skönt med linjärt, annars känner man sig bara borttappad

Med GTA 3/vice city som undantag då.

Jag är på slutet nu, spelade måndag + tisdag men inget sen dess...NO-prov imorn ;\

Riktigt skönt spel tycker jag, precis som ettan.
Fast ettan var väl längre? Tog 12 timmar eller nåt för mig har jag för mig, fast då spelade jag vääldigt långsamt.

Jag gillar iofs att det är kort, jag brukar tröttna på de flesta spel innan jag klarat dem...det är jobbigt.
Skönt med spel som detta och Splinter Cell som man kan klara på några kvällar.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Staffan
För oss som inte riktigt kommit så långt, vad går alla olika gamemodes ut på?

Ok, för att nämna några gamemodes då...
New York Minute - Klara banor med en viss tidsbegränsning.
Dead Man Walking - Klara dig så länge som möjligt på en "arena"(bana). Det spawnas nya gubbar hela tiden.
Dead On Arrival - Svårare svårighetsgrad bara.
Jump To Chapter - Välj själv vilken bana/chapter du vill spela.

Finns nog 1 till tror jag, men jag kommer inte ihåg vilken.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lightwave
Ljudet på mp5'an gillade jag inte alls. Sen så är det ju Max Payne. Man får ta det får vad det är. En massa bullet-time hoppande och skjutandes.

Stendiggade banorna med bruden. Älska Dragonuv...

Håller helt o hållet med dej!! Dragonuv/Mona sax - banorna va jäkligt schyssta!!

Visa signatur

Pentium 2.8Ghz (Bus 960Mhz) @3.36 Ghz, P4C800 deluxe, 2 x 512Mb Gail pc 4400 Dual, Radeon 9800 pro 128Mb. 405/350 , 3X 80 Gb Western Digital XL Caviar 8Mb cache. Maxtor SATA 200G. 6455p 3Dmark03

Permalänk
Medlem

Norbius : Hard-Boiled också.. det är nästsvåraste svårighetsgraden

På tal om detaljer : http://it01.lbs.se/it01niclash/MP2.jpg

Permalänk
Medlem

Ja, detaljerna är enorma!
Nån som har sett reklamen om Painkillers? Kommer inte ihåg vad dom heter...
Och programmet "Lords and Ladies" är klockrent! Brukar faktiskt stå och titta lite på TV:n..

Permalänk
Medlem

jag tycker verkligen att spelet var för kort...
lite synd...

men asså var det inte fyra episoder??
eller var det bara tre??

ja tänkte inte på det... jag spelade bara

Permalänk
Medlem

The darknes inside
A binary choise
och waking up from the american dream var det väl.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Ja.. står väl flera gånger i tråden redan

Permalänk
Medlem

Jag hittar det inte.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk

Aja räcker men kunnde kanske vara lite längre...
Man har i alla fall problem när följande inträffar:

Varje gång du skickat ett icq/sms meddelande trycker du F5 för att spara det.

När du skall skriva in en url så i stället för att skriva www försöker du ta 3 painkillers i stället.

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastwheeler
På tal om detaljer, är det nån som lyssnat på skurken inne på polisstationen som bortförklarar mordet på sin fru och brevbäraren? Grymt kul

Ja, så jäkla skönt
Tjejen nere i receptionen, lyssna på henne också, när honn vill anmäla sin kille.

Permalänk
Medlem

Erty: Nää ja avskyr när spel är linjära. Jag menar.. Inget tänka alls. Trist som fan.

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (sic)reaper
Ja, detaljerna är enorma!
Nån som har sett reklamen om Painkillers? Kommer inte ihåg vad dom heter...
Och programmet "Lords and Ladies" är klockrent! Brukar faktiskt stå och titta lite på TV:n..

Det är såna där detaljer som gör spelet så bra. Jag tycker det är riktigt bra att de går vidare på saker som de haft med tidigare, så att man känner igen sig.
Ni kanske inte tänkte på det, men både "Lords and Ladies" och "Adress Unknown" fanns med i förra spelet, om än bara en gång var.

Permalänk
Medlem

sköt sönder varenda tv i 2:an för jag hatar de där programet: my lady...my lord

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneman
Håller helt o hållet med dej!! Dragonuv/Mona sax - banorna va jäkligt schyssta!!

Jag tror mycket det beror på att i dessa banor så var det längre avstånd till fienderna i eldstriderna. Jag tycker det kändes mycket skönare då, inte så nära inpå. Det blev mer sitta bakom en tumma och slänga sig fram, avlossa en salva skott och rulla in bakom en annan tunna istället för Max Payne's onekliga as-close-as-it-gets combat style.

Permalänk
Medlem

hohoh

hohoho
kunde inte lata bli, men en roli anmarkning, spelet ahr la fan inte ens rellats i europa, och ni har varvat de, skulle inte va sa att ni wareza va?
jaja skamt asido, spelet var javligt kort, varvades pa typ 5 timmar.....
slutet var ju fan liknande ettan, typ, inte skjuta killen utan skjuta saker och ting runt om kring sa han far skiten i huvet...
annars valdigt bra spel.... hoppas 3an kommer oxa.....

Visa signatur

Dell XPS M1710, 2.16Ghz Dual core, Nvidia GO 7900GTX 512 mb, 2 gb DDR2 667Mhz.

Permalänk
Medlem

Man skjuter ju visst killen
Man skjuter ner två saker, men han får dom inte i huvet.. man dödar ju honom genom o skjuta ner honom när han springer runt uppe på kupolen

Permalänk

Re: hohoh

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xpodus
hohoho
kunde inte lata bli, men en roli anmarkning, spelet ahr la fan inte ens rellats i europa, och ni har varvat de, skulle inte va sa att ni wareza va?
jaja skamt asido, spelet var javligt kort, varvades pa typ 5 timmar.....
slutet var ju fan liknande ettan, typ, inte skjuta killen utan skjuta saker och ting runt om kring sa han far skiten i huvet...
annars valdigt bra spel.... hoppas 3an kommer oxa.....

Det roligaste i ditt inlägg är att du avslutar med att du också klarat spelet

Ni som spelat det, går det att släga sig som man kan göra i ettan, altså slänga sig så att det blir bullettime. Det var någon som berättade för mig att det inte gick länge utan man typ rullade när man landade istället. För slänga sig runt hörn och skjuta var det som gjorde spelet värt att spela tycker jag (i ettan altså).

Permalänk

Jo klart det går att slänga sig så det blir bullettime Det är ju halva grejen med Max Payne. Sen går det även att gå in i bullettime ståendes som i ettan. Båda finns kvar...

Permalänk

Bra då vet jag det
Tyckte det lät konstigt när jag fick höra någon säga att det var borta. Tur att det bara var bs.

Permalänk
Medlem

Ganska kul att springa fram i bullettime skjutandes, och se hur han snurrar runt när han laddar om nästan i vilda västern stil

Visa signatur

"And even tho the computer was off and unplugged, an image stayed on the screen! It was.. THE WINDOWS LOGO!"
- Bender

Permalänk
Medlem

Tycker inte man ska se spel som FastFood...alltså nåt man frossar i sig så fort det går. Varför inte se spel som fina middagar istället. Nåt man njuter av Oj, det blev lite väl bildligt men faktiskt. Det var nån kille på denna tråd som hade spelat det nån timme varje kväll. Det låter bättre tycker jag än att spela igenom det på en gång. Iof får man väl en bättre helhets syn på spelet om man spelar igenom allt...men, men

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gen
Tycker inte man ska se spel som FastFood...alltså nåt man frossar i sig så fort det går. Varför inte se spel som fina middagar istället. Nåt man njuter av Oj, det blev lite väl bildligt men faktiskt. Det var nån kille på denna tråd som hade spelat det nån timme varje kväll. Det låter bättre tycker jag än att spela igenom det på en gång. Iof får man väl en bättre helhets syn på spelet om man spelar igenom allt...men, men

Fina ord!

Permalänk
Medlem

Har lirat det lite nu och tycker det är heeelt underbart, musiken, stämningen allt är grymt bra! En grym grej är ju att han i oranga kläder som man får koden av i första episoden lyssnar på låten i eftertexterna. Inte för att jag klarat det än men har hört låten.

Permalänk
Medlem

Det här var absolut ett av de bästa spelen jag nånsin kört. Bättre än t.o.m ettan! Allt är underbart, musiken, intensiteten, citaten, bilderna, storyn! Mums!

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk
Medlem

Jodå det är ett fint spel. Rätt fint att det kommer en 3:a också.

Permalänk
Medlem

meeeeeh...
man kan ju inte spela lite då o då..

det var ju kul o man vill ju klara det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ranting
Ganska kul att springa fram i bullettime skjutandes, och se hur han snurrar runt när han laddar om nästan i vilda västern stil

Fast riktigt overkligt. Hylsorna som flyger i luften hinner inte ens komma ur bild innan Max har laddat om två ingrams.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Fast riktigt overkligt. Hylsorna som flyger i luften hinner inte ens komma ur bild innan Max har laddat om två ingrams.

Äh vafan, max e ju gud, han klarar sig ur varje eldstrid, varför skulle han inte kunna
stoppa kulor som neo?

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte hitta någon väg ut när jag jagar den där Vlad. Ni vet, efter att Max fightat med honom och tryckt av bomben. Hur kommer man förbi det?

edit: Glöm det, jag var bara seg i huvvet.