Permalänk
Medlem

bärbar med amd athlon64

tjollahopp tjollahej

jo jag hade en tråd här tidigare om att jag skulle köpa en bärbar/släppbar dator... men jag tyckte det var bättre att starta en ny en att dra upp den...

såg en banner på icq om Amitech FreeNote 4803 64.
Jag tryckte och där hitta man en bärbar nja släppbar dator med en Amd athlon 64 xp3000+, 512ddr och 60GB för 23k:- hdd nå vad tycks?

thorn var det som sålde den här hittar ni den

batteritiden och tyngden spelar ingen roll

ska jag slå till?

edit. glömde det viktigaste! ATi radeon 9600M är det i den!

Permalänk

men totalt onödigt ...ställ dig själv frågan eric .
behöver barnen i afrika denna ?
behöver du den ?
Nej just det !?

Nevars
verkar kanonfin köp ifall du behöver den.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Bärbar? 3.6Kg är mer släpbar som du säger.

Och Amitech? Tja, satsa på en dator med kvalité! Jag lovar, på en laptop är det otroligt viktigt!

Tycker du skall satsa på en Centrino, tillräckligt snabba och lätta med bra batteritid. Inte så kul att släpa runt på en jobbigt tung dator.. Nä satsa på en IBM/Dell så blir du nöjd, det är mitt råd. Och om du skall köpa en bärbar borde vikten/batteritiden spela roll, eller?

Förnekar dock inte att det är ett prestandamonster.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

jag ska inte springa runt med den så tyngden spelar ingen större roll....
sitter i el-rulle så jag slipper att bära i alla fall
den kommer även alltid att vara ipluggad... det jag vill ha är en dator som är lätt att ta med på lan och klarar alla de nya spelen

edit. varför är amitech så dåliga?

Permalänk
Medlem

hur e det med kylningen???

Visa signatur

|| Does anyone know where I can buy 100 m of wireless lan cable? ||
Jag är en smiley missbrukare, förlåt mig jag kan inte hjälpa det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaptoR
hur e det med kylningen???

vet ej? hur menar du? högljud? varm?

Permalänk
Medlem

Ähhh klart du ska ha värdens tyngsta laptop!!!!
Speciellt en med 64-bit som kritiker säger inte vara riktigt 64-bit..
Lusa den FULE Jan på hans sista ören nu... hehe!

Visa signatur

//B@gubben

Permalänk
Medlem

ok beställer den nog idag så ni får säga ifrån NU! om ni vet nått bättre...

Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem

och jag ska användan för lan och spel^^

applarna är jävligt fräscha... men nu var det prestanda och ren råkraft jag ville ha!

Permalänk
Medlem

Jag vet Folk har en tendens att slänga ibooks i nyllet på en när man speicifikt frågar efter en PC Så jag hängde på trenden

Kan du inte modda fast en stationärdator på din elektriska rullstol och införskaffa en platt skärm på något smidigt sätt? Det intrycket jag har fått är att det är en riktig best med v8 du sitter på, så den extra vikte borde nog göra så mycket. Iofs kan nog bli klurigt för dig att stoppa in skivior och sådant om burken sitter på baksidan av ryggstödet.

Annars verkar datorn du valt trevlig.

Men köp den för guds skull inte på Thorn! Jag köpte min dator från dem Det blev ett väldigt krigande med dem när hårdvara på min dator gick sönder. Iofs kan de ha att göra med att killen som ägde Thorn butiken som fanns i Umeå var mindre trevlig....

På ett år månader hade jag haft 8 hårdvarufel. Jag ville ha kompensation och började nämna allmänna reklamationsrätten. Då sa killen tillbaka skitsur........"Gör du det! Men vet du vad grabben. Jag slår vad om att du kommer lossa"

Permalänk
Medlem

Du säger att du ska använda den till spel... men den skärmen kan noig inte vara den bästa till det..? Eller?

Permalänk
Medlem

ne iofs... men vad ska man då ta? hur funkar det med hz på bärbara/tft? man har ju blivit van med ^100 hz...

cool idé du hade 2pac! kanske en liten shuttle limmad på ryggstödet!

Permalänk
Hedersmedlem

TFT är inte beroende av "Hz" alls eftersom de uppdaterar varje pixel endast när det behövs.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
TFT är inte beroende av "Hz" alls eftersom de uppdaterar varje pixel endast när det behövs.

samma för bärbara?
men varför skulle skärmen vara dålig?

Permalänk
Medlem

beställd

världsrekord i 3dmark för bärbara?

Permalänk
Medlem

Finns det nån dator som är släppbar från mer än en meter?

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Hedersmedlem

Blir nog bra det där

Mycket trevligt med laptop måste jag säga, satte min på skrivbordet idag ist för min vanliga gigant 17" CRT skärm + tillhörande schabrak.. oj vad trevligt det ser ut och oj vad mysigt det är med en tyst dator. Synd bara att min är så nedrigt kass :/

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

joo det ska bli gött )

nå finns det nått 3dmark rekord för bärbara? :p:D