Permalänk
Medlem

Hur flashar man bios?

Ja, hur flashar man bios med en .bin fil?
Har en fil som heter "7NJL3916.BIN" på skrivbordet som jag inte har en susning om vad jag ska göra med...

Det finns en faq att hämta på chaintechs hemsida. Men den går inte att öppna ^^.. Någon som vet hur man flashar med en bin fil? :\

Det var alltså en .exe fil från början, när jag körde den fick jag extracta till valfri plats, då tog jag skrivbordet o vipps sa det så hade jag en .bin fil med samma namn som exe filen.

Permalänk
Medlem

Re: Hur flashar man bios?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av IsKall
Ja, hur flashar man bios med en .bin fil?
Har en fil som heter "7NJL3916.BIN" på skrivbordet som jag inte har en susning om vad jag ska göra med...

Det finns en faq att hämta på chaintechs hemsida. Men den går inte att öppna ^^.. Någon som vet hur man flashar med en bin fil? :\

Det var alltså en .exe fil från början, när jag körde den fick jag extracta till valfri plats, då tog jag skrivbordet o vipps sa det så hade jag en .bin fil med samma namn som exe filen.

Ja, nu vet jag att jag måste ha ett program som heter asdflash.exe enligt manualen, men jag misstänker att dom menar AWDflash.exe. Men inget av dom går att hitta!! :\ håller på att bli helt jävla tokig

[edit] Sry skulle inte bumpa, skulle bara edita[/edit]

Permalänk
Medlem

Under download / utility på deras hemsida.

(http://www.chaintech.com.tw/tw/download/tools/af824g.exe)

Packa upp, lägg på dos bootdiskett, boota på disketten, kör programmet, följ instruktionerna.
Känner på mig att bättre instruktioner finns om du söker på gamla trådar i forumet.

/ucamper

Visa signatur

Barton@2100MHz, GF4@320/735, 1024MB, Asus A7N8X, WD120GB, SB Live

Permalänk
Medlem

asus sida.

Visa signatur

2400+ @ 2,31 GHz -- 768 MB PC3200 -- 340 Gb -- 9600XT