Tom testar grafikkort

Permalänk
Avstängd

och fortfarande klagar ingen över att skitnvidias värsta kort tar 2 pciplatser??

jag tycker att det går till överdrift då,vad händer om några år tror ni??
ditt grafikkort tar upp hela 6 pciplatser men du sitter nöjd och glad ändå??
nix tror inte det är det bara billigt så är jag glad attiuden funkar inte riktigt då va?

Satan,ja jag är lite upprörd nu ja men gott nytt år på er:-))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

hmm ska jag köppa ett 9800 pro eller inte =S o testerna gör mig så sugen. när kommer nästa ati kort?

Visa signatur

XP-M 2400+@ 2.52GHz|Abit AN7|2X512 MB ddr400| Club3d Radeon 9600 pro| 1X80 GB hdd|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IG
Eller hur
Kolla bara på tex Call of Duty där man ska ha 256MB för att köra på högsta texturerna. Lär inte dröja länge förren vissa spel inte ens startar med mindre än 128MB...

Men kolla på testet med Unreal Tournament 2003 och jämför GF4 ti 64mb mot 128 då!
På det spelet borde man tjäna på och ha mer minne men det är ju tydligt att man inte gör det enligt testet..

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
och fortfarande klagar ingen över att skitnvidias värsta kort tar 2 pciplatser??

jag tycker att det går till överdrift då,vad händer om några år tror ni??
ditt grafikkort tar upp hela 6 pciplatser men du sitter nöjd och glad ändå??
nix tror inte det är det bara billigt så är jag glad attiuden funkar inte riktigt då va?

Satan,ja jag är lite upprörd nu ja men gott nytt år på er:-))

För mig gör det inte mycket att korten tar 2 platser. Mitt GF3 med kylning tar 2 platser nu.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Off topic/ Jag vill bara passa på att önska alla ett gått nytt år! /Off topic

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Mitt GF3 Ti 200 är klockat som ett Gf 4 4400,så jag sitter nöjd.
Men är sugen att köpa ett FX 5900 från Usa för 1300 kr alternativt ett 9700 pro för samma pengar...
Men det är skit svårt att hitta någon som sänder det till Europa.
Menar tills någon sänker priserna till Usa nivå är det svårt att betala 1000-1500 kr mer för ett grafikkort.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Kul att de börjat med Fbucks.
För er som inte vet så är det FPS / spenderad $

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
och fortfarande klagar ingen över att skitnvidias värsta kort tar 2 pciplatser??

jag tycker att det går till överdrift då,vad händer om några år tror ni??
ditt grafikkort tar upp hela 6 pciplatser men du sitter nöjd och glad ändå??
nix tror inte det är det bara billigt så är jag glad attiuden funkar inte riktigt då va?

Satan,ja jag är lite upprörd nu ja men gott nytt år på er:-))

Tar nVidias kort 2 PCI platser?
Trodde det bara var en...

Men en PCI plats är helt ok - och har alltid varigt det.

Har man ett grafikkort som inte kräver 1 PCI plats så kommer fläkten så nära PCI kortplatsen högst upp att om man har ett kort där så kommer grafikkortsfläkten låta mer och antagligen inte kyla tillräckligt och gå sönder betydligt fortare.

Inte konstigt att många moderkort bara kör med 5 PCI platser och skippar den under AGP porten.

Permalänk
Medlem

echo: Ja, precis vad jag tänkte skriva.

Visa signatur

A64 3400+ | Neo-FIS2R K8T800 | 2x 512mbmb DDR533 | Radeon X800 Pro |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Tar nVidias kort 2 PCI platser?

nej men du fattar,skrev en liten miss..
o du förstår hoppas jag alla har inte ett standardsystem med maxitower...

Trodde det bara var en...

Men en PCI plats är helt ok - och har alltid varigt det.

Har man ett grafikkort som inte kräver 1 PCI plats så kommer fläkten så nära PCI kortplatsen högst upp att om man har ett kort där så kommer grafikkortsfläkten låta mer och antagligen inte kyla tillräckligt och gå sönder betydligt fortare.

Inte konstigt att många moderkort bara kör med 5 PCI platser och skippar den under AGP porten.

sen trodde ju jag men antar att jag är en idiot att kortet som man köpte skulle använda (ENBART)platsen som man köpte det till men jag antar att jag har fel..................

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Jag säger bara ATI har allt som det behövs!

Visa signatur

| ASUS A7V333 | 1900+ | 512MB DDR PC2700 TwinMos | Maxtor DiamondMax Plus9 160GB 8Mb Cache - IBM Deskstar 60GB 60GXP 2Mb Cache | HIS Excalibur Radeon 9700 | Samsung 959NF 19"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
sen trodde ju jag men antar att jag är en idiot att kortet som man köpte skulle använda (ENBART)platsen som man köpte det till men jag antar att jag har fel..................

Njae, idiot är du inte. Men så enkelt är det inte. Och bara för att nVidia var först med att reservera PCI platsen under betyder det inte att problemet inte fanns där tidigare.

Finns inget modernt grafikkort med fläkt som jag skulle villja ha ett PCI kort precis under.

När samma sak gäller för ATi m.fl. så är det inte mycket till val man har....

Lite samma sak med hårddiskar...
Har du ett rack för 4 hårddiskar utan någon fläkt framför och stoppar in 4 moderna hårddiskar så kommer det inte vara många millimeter mellan hårddiskarna och de kommer antagligen inte att överleva särskilt länge pga. den värme som de kommer att utsättas för.

Visst - det går. Men det är inte att rekommendera - oavsett märke.

Permalänk
Medlem

Äh, GF3 hänger fortfarande med

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Känner att jag inte är riktigt nöjd lägre med mitt GF2Ti... men det fungerar och det går att köra softquatro för njutig OGL-prestanda...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turez
fasiken! 9800Pro hänger ju fortfarande i toppen. Trodde jag inte.. Vinner ju t.o.m. vissa tester. Totalt nöjd med mitt köp som jag gjorde ca ett halvår tillbaka

Amen, brother.

Visa signatur

War is about peace, and to get peace you have to kill a lot of people.
RoedeOrm: SAuna>>Du är en sån härligt speciell kille, vet lite mer än de flesta om det mesta. Toppklass!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memento mori
Håller med fredde... Varför händer det så lite i mellansegmentet? Visserligen är 5700 ultra och 9600xt rätt så imponerande kort, höga och jämna prestanda, men om man inte aktiverar AA eller AF så hänger ju det fossiliserade g4ti fortfarande med.

Nu är det dags att införa 256 bitars minnesbus även i mellanklassen, annars kommer marknaden att stagnera... Och förresten, fy för XGIs nya kort! Vilka stolpskott!

Kanske lite dum fråga, men vad är AA och AF?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w1per
Ingen idé att läsa THG's tester.

Och vad är fel på detta testet?

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.