Permalänk
Medlem

Tracert-->Notepad

lite dum fråga kanske, men om jag kör en "tracert" i cmd hur kan jag få resultatet till tex notepad?

Lr gör man på något annat sätt då?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

tracert ftp.sunet.se > c:\apa.txt

Något sådant du tänkt dig?

Permalänk
Medlem

jepp tack så mkt! aldrig behövt göra det innan.

Ett anat problem, jag har blivit bedd att köra tracert med och utan en proxy server inställd. men räcker det att skriva in proxyn i "lan alternativ" för att göra detta?

mina resultat med/utan proxy blev exakt likadana så vitt jag kunde se...
Lr måste man göra på något annat sätt?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltiv bara högerklicka, välj 'Markera' & sedan markera allting, Högerklicka (med musen, och inget mer) sedan klistra in till ett tomt te x Notepad dokument. Ctrl + V, eller en högerklicka och klistra in. Då har du det

Permalänk
Medlem

aha...tur man e så smart o inte tänker på att använda musen... tackar

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
jepp tack så mkt! aldrig behövt göra det innan.

Ett anat problem, jag har blivit bedd att köra tracert med och utan en proxy server inställd. men räcker det att skriva in proxyn i "lan alternativ" för att göra detta?

mina resultat med/utan proxy blev exakt likadana så vitt jag kunde se...
Lr måste man göra på något annat sätt?

Proxyn används för HTTP-trafik vilket det här inte är...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

precis vad jag sa till supporten, Tele2s support, det var de som sade till mig att köra tracert både med och utan proxy.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Tele2s support, det var de som sade till mig att köra tracert både med och utan proxy.

Det låter helt fasansfullt. Att någon på en supportavdelning hos en stor ISP kan säga något sådant övergår mitt förstånd, och bör nästan vara tillräcklig grund för avsked.