Permalänk
Testpilot

PHP: behålla $_get

Topicen kanske var lite otydlig men jag ska försöka förklara så bra som det går.
Jag har en sida där man går mellan dom olika sidorna med länkar så som index.php?page=links och includeras med hjälp av $_get['page'] nu är problemet att jag vill ha en länk som byter språk på sidan men ändå behåller det som står i adresfältet även om det står mycket, t.ex. index.php?page=links&sort=date&cat=computer finns det nått smidigt sätt att åstakomma detta? språket ska också ändras med hjälp av ?lang=se
Tack på förhand

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Testpilot

Tackar för ett supersnabbt svar även fast det är sent. Jag kollade på php-portalen först men det är svårt att lista ut vad man ska söka på.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Vad menar du? Det är ju bara o köra en if-sats. If lang balbla.. Öppna ur denna diren. Sen kan alla länkar vara samma.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Testpilot

Problemet är ju att man ska kunna byta språk på vilken sida man än är på som t.ex. på www.kylning.com om du klickar på flaggorna där så ser du att det som redan stod i adressfältet blev kvar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Något sånt här kanske? har inte testat koden, inte tid med det just nu.

$getString = "?"; foreach ($_GET as $key => $value) { if($key != "lang") { $getString .= $key . "=" . $value . "&"; } } $getString = substr($getString, 0, -1);

En annan metod är ju att inte spara $lang=se biten i $_GET utan att du använder dig av en session till det istället, och har bara lang i GET när du byter språk.