Tidslås på datorn?

Permalänk

Tidslås på datorn?

finns det nåt sätt att låsa datorn för all användning under vissa perioder på dygnet? jag vill alltså hindra andra, men även mig själv, från att surfa nattid. då funkar ju heller inte lösenord eftersom nån är tvungen att veta det.
fråga mig inte om anledningen till detta, tänker bara att nåt slags lås borde finnas?

tacksam för svar.

Visa signatur

en idiot söker alltid upp en större idiot som kan beundra honom.

Permalänk
Medlem

Vad är problemet? Att du surfar i sömnen?

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

Fylleoptimeringar av datorn på natten.

Permalänk
Medlem

ansluter du dej till en domän så väljer du vilka tidpunkter du får/kan logga in. Eller har brandväggen samma funktion fungerar även den

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Kör man active directory så kan man ange vilka tider olika användar får logga in... men det är vad Mr_Lazy menade han glömde bara säga att det heter Active Directory

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Outlaw84
Kör man active directory så kan man ange vilka tider olika användar får logga in... men det är vad Mr_Lazy menade han glömde bara säga att det heter Active Directory

och var har Active Directory hand om ??? jo en domän

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Och samma sak går även att göra med domän under NT 4, dvs innan AD fanns.

/Alex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
och var har Active Directory hand om ??? jo en domän

Jag pekade ju ut att du redan sagt det man missade att säga att det heter Active Directory

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Avstängd

Kom till saken!

-Personligen utgår jag i från att frågeställaren inte har maskinen på en domän.. (Då hade frågeställaren lätt hittat inställningarna för detta)

Frågan är (även om frågeställaren har tillgång till domän, så är det kul att veta) hur man konfigurerar tidsbegränsningar för ett användarkonto på en fristående Windows-burk????

Personligen har jag tidigare experimenterat med "Net User ***** /Times:*"

Men fick alltid meddelandet om felaktig datumangivelse trots att dautumet angivits enligt net helpmsg ****!

Har någon en annan lösning??