behöver hjälp med Nätverksutdelning i XP Pro

Permalänk
Medlem

behöver hjälp med Nätverksutdelning i XP Pro

jag har sökt runt på forumet, men inte hittat något som hjälpt mig med mitt problem.

jag kör Windows XP Professional med SP1 och alla viktiga uppdateringar.

jag vill att andra datorer på nätverket ska komma åt mina nätverksutdelningar utan att behöva logga in med nåt giltligt användarnamn/lösenord. typ som det funkade i windows 98 då man körde det.
jag har pillat runt bland alla möjliga inställningar utan att det hjälpt. har provat med förenklad fildelning, aktiverat gästkontot, med mera...

vet att jag kunnat det här för ett par år sen, då jag fortfarande åkte runt på LAN. vill minnas det var väldigt enkelt... och det är det säkert oxå, när man vet hur man ska göra...

tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

högerlicka på din xp på vald mapp välj dela ut och fullständigt dvs du ger besökaren möjlighet att lägga till och radera filer i mappen

fungerar för mig...

inget gästkonto aktiverat, inget konto skapat för besökaren

kör fat32...på den burken iofs...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

du ska inte behöva ge andra möjlighet att ändra osv. det skall funka ändå. Har haft det där med men kommer inte ihåg vad jag gjorde, ska fundera lite

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem

För mig funkar det fint om jag bara har förenklad fildelning...

Kanhända att du inte bör ha gästkontot aktiverat, då det då försöker köra på det.. mitt är inaktiverat och fildelningen funkar

Visa signatur

.: Barton2500+@2200 Mhz [200x11] - Tt Silent Boost : 512 MB Twinmos : Gigabyte 7n400 Pro2 : 2x80 GB Raid / 1x120 GB SATA : Geforce4 Ti4400 : Antec Sonata 2x120mm [ Idle: 41c : Full: 51c ] :.

Permalänk
Medlem

stängt av brandväggen i XP ?

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

provade med förenklad fildelning nu, utan att pilla på massa annat.. så fungerade det
Windows är magiskt ibland