Powecolors 9800pro fläktproblem

Permalänk
Medlem

Powecolors 9800pro fläktproblem

Funderar på att köpa ett Powercolor Radeon 9800pro eftersom jag har hört att det är bra, men nu är det så att jag hört att de har problem med fläkten. Är det någon som kan ge lite klarhet om detta.

Permalänk

Jag har ett PC 9800pro som jag har fått lämna in 2 gånger för att fläkten gått sönder, båda gångerna har jag fått ett nytt kort.

Tillslut blev det jobbigt att lämna in kortet hela tiden så jag skaffa en Arctic Cooling fläkt och satte på, sen dess har jag inte haft några problem.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett powercolor 9800 pro i sommras och efter någon månad så började då fläkten skägga ihop. Och när jag kom till butiken för att köpa bättre kylning sa killen i kassan att powecolor skickat ny kylning till dem och att dem skulle sätta på den ist så får jag ha kvar min garanti.
Förhoppningsvis har då de nytillverkade den nya kylningen. Den ser lika dan ut men är väl färbättrad på något sätt.
Annars är det ju bara att köpa bättre kylning direkt och bärja klocka direkt.

Permalänk
Medlem

Om man nu skulle köpa ett PC 9800pro och en Arctic Cooling, är det svårt att ta av den gamla fläkten för att kunna installera den nya?

Permalänk
Medlem

Nej det tror jag inte. Har för mig att PC inte har klister mellan kortet och flänsen. Men lite skills och försigtighet krävs säkert.

Permalänk
Medlem

Hmm.... om det nu skulle vara klister mellan hur gör man då?

Permalänk
Medlem

Det finns inget klister ! Utan den är fäst med splines. Det är bara att nypa ihop och trycka igenom med en radiotång. Det är ganska lätt att byta till Arctic Cooling . Följ bara beskrivningen du får till.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Låter bra, annars lär väl garantin rykt i och med att det nog skulle märkts att man varit där och skrapat och vad man nu gör.

Permalänk
Medlem

Det är jättelätt att byta till Artic Coolings kylare byte på min kompis Club3d 9800pro är betydligt svårare att montera min Zalman ZM80C.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB