Vilket spel har fångat dig mest?

Permalänk
Medlem

SimCity 2000, Dungeon Keeper 2, Doom/Doom 2, Warcraft 2 och The Sims (med alla expansioner) är nog de spel som haffat mig mest.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Avstängd

Total Annihilation, TA spelar det fortfarande.

Annars har jag lagt ner massa tid på Civ 1 på amiga...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

HL , Blitzkrieg , OFP . Doom3 är nog det minst fängslande spel jag spelat

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

Gothic 2. Sådan fantastiskt mysig stämning finns inte i något annat RPG.

Permalänk
Medlem

Morrowind

Visa signatur

Dagens ordspråk:
Den som väntar på något gått väntar alltid för länge.

Permalänk
Medlem

Max Payne 1 och 2. Little big adventure 2 (när man var liten spelades det mkt efter skolan )
Tyvärr måste jag vara ärligt med mig själv och säga det fruktansvärdt uttjatade spelet Counter strike, sorry, men det hade faktiskt sina stunder

just nu sitter man å knåpar å gnetar mde top spin hela dagarna.

// Yacob

Permalänk
Medlem

Blood 2, Max Payne 1 & 2, Gothic 2, Silent Hunter 2, American Army. . .

OBS ! + Dungeon Master till ATARI 520
E.L.I.T.E till Commodore 64

/scorp

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

GTA VICE CITY

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

Tibia ;D

Visa signatur

WMII

Permalänk
Hedersmedlem

Carmageddon
Grand Theft Auto serien
Gran Turismo serien
Resident Evil
Final Fantasy VII
Metal Gear Solid
Lemmings
Street Rod
Transformers
Kingdom Hearts
Deja Vu
Stunt Car Racer
Cannon Fodder
Cool Boarders 3
Tekken serien

nä nu får jag ge mig...

det är väldigt få spel jag fastnar för, och detta är en del av dem jag gillat under åren.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk

Savage!!! Testa det det tycker jag är bättre än cs och alla spel egentligen. Skulle det bli bara bättre grafik skulle det vara bättre

Permalänk
Medlem

Transport Tycoon Delux,counter strike,Simcity 2000,Warcraft-3

Permalänk

Global Operations . Ett ca två år gammalt litet spel som för avdankade cs spelare. Ett riktigt bra och underhållande lir. Ett spel där enligt mig ett riktigt bra teamplay är ett måste. Kostar väl runt 80kr nu tror jag så köp o testa

Permalänk
Medlem

D2 efter 1.10 patch blev det Ragnarök

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Shit, finns ju hur många som helst. Hehe, märks att man är lite äldre än en del här. Tja,
Turrican1..... Nemesis, Bubble Bobble, Another World, Pinbal Dreams, och SUPER CARS2, bättre spel finns knappt,

Och tja Descent1 var grymt bäst också
/Andreas

Permalänk
Medlem

Worms world party:D

Visa signatur

"Wow..Sweden must be tight how u end up in sweetroll lackluster Kansas"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prada
Worms world party:D

Haha, spelar du fortfarande det?

Magnus här, btw

Permalänk
Medlem

Final fantasy VII, Zelda ocarino of time och Kid icarus till 8 bit!

Visa signatur

Amd 3400+ (2.525 Ghz) 2 st 512Mb Corsair, 160 Gb samsung spinpoint, Msi geforce Fx 5900XT

Permalänk

The Elder Scrolls III: Morrowind
På den tiden när man inte hade fått bredband än (innan sommaren 2003)va detta det roligaste som fanns. Synd bara att det va så himla buggit

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3 | Intel E8400 3.0Ghz | 4x1GB Crucial BallistiX PC6400 | Leadtek 8800GT | WD 500GB | Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem

"Simon the Sorcerer" när jag var mindre. Så roligt. Kunde inte sluta spela det. Borde egentligen sparka igång min gamla dator så jag kan spela det på den.

Permalänk

The Longest Journey.
Grymt äventyrsspel.

-s-

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk
Medlem

Commander Keen 1-6
Lemmings
Super Mario Bros 1-3
Sam & Max: Hit the Road
GTA serien
C&C Red Alert
Blood 1-2
Doom 2
Max Payne 1-2
XIII

Visa signatur

Asrock939Dual, AMD64 X2 4400+, MSI 6800GT 256MB, 4x Corsair-VS 512MB 400MHZ, 1x 250GB SATA2, 1x 120GB IDE, 1x 200GB IDE, Hiper 580W

Permalänk

Tomb Raider 2 & 3
Primal
Grim Fandango

lätt de bästa spelen!

Permalänk
Medlem

Myst är nog det spel som har fångat mig mest. Jag vet inte hur länge jag höll på och trots det klarade jag det aldrig. Jag klarade lite mer än halva spelet sen var det i princip omöjligt kändes det som men det var riktigt kul när man hållt på med ett pussel i flera timmar och till sist klarade och man kände sig riktigt nöjd.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk

:: Riven
:: Quake (CTF)
:: Unreal Tournament
:: Grim Fandango
:: CounterStrike

Visa signatur

Att åse smärta är stort, att åsamka smärta är större

Permalänk
Medlem

diablo 2

Permalänk
Medlem

UT

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Eve...
det har jag spelat ohälsosamt mkt.

sedan dem jag lagt ned hundratals timmar på är väl
Final Fantsy 7
Zelda: Ocarina of time
Secret of Mana

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Medlem

Half Life, bästa singelspelet genom TIDERNA...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Ultima Online. Spelat i snart 4år, och fortsätter än

edit* Så klar ALLA Zelda spelen också !!