Ragnarök Online tråden (skryt, builds, osv)

Permalänk

1vit och 100hå ? Det är ett fabre card då... Inge vidare, men det kan vara bra att ha till din wizard på din första 20 levlar eller så. Släng in kortet i din wand bara.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkmoor
Du är lite avundsjuk för att du slösat massa pengar va?

Ne allvarligt, jag spelar inte på betal server eftersom att jag knappast tycker det är värt att betala för ett spel som jag inte kommer att lira seriöst. Sen så är det rätt löjligt att spela på servers med 200% mer xp och drop rates men så är det absolut inte på alla. Vet inte hur mycket extra exp man får på min men det tar en jävla tid att komma nån vart, min gube får ca 2 xp av Pheeroni eller vad den heter på Anthell lvl 1, tar tid att gå upp nu.

Nej, är inte avundsjuk på något sätt, vill bara att lite SweCare ska komma :P. Skulle alldrig kunna lira på en privat server med typ 200%-300% mer EXP och feta drop rates. Och ja, jag älskar detta spel av hela mitt hjärta. Då tvekar jag inte att betala 110:- i månaden för att få köra på en riktig server som inte laggar, vanlig drop rate/exp som på den koreanska servern iRO, plus att man får lira med 4000 andra.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Nej, är inte avundsjuk på något sätt, vill bara att lite SweCare ska komma :P. Skulle alldrig kunna lira på en privat server med typ 200%-300% mer EXP och feta drop rates. Och ja, jag älskar detta spel av hela mitt hjärta. Då tvekar jag inte att betala 110:- i månaden för att få köra på en riktig server som inte laggar, vanlig drop rate/exp som på den koreanska servern iRO, plus att man får lira med 4000 andra.

Självklart är det mycket roligare med 4000 spelare än ynka 40, men som sagt, jag har knappast tid att spela detta spel så seriöst att jag skulle tycka det är värt att betala för det. Iallfall inte så länge jag betalar mitt bredband med mina stackars student pengar.

Lagg fria servers finns det gott om, den jag lirar på kommer snart vara helt stabil då den ska byta till aegis server samt byta server dator. EXP rate är 14% och drop 20% kort är dock på 10% Så visst får man mer och snabbare, utan dessa lite högre rates så skulle jag nog inte lirat alls, man kommer ju ingen vart om man spelar 2 timmar om dagen isof.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkmoor
utan dessa lite högre rates så skulle jag nog inte lirat alls, man kommer ju ingen vart om man spelar 2 timmar om dagen isof.

Det är så folk säger i D2 också sedan så dupar de allt

Har man inte tid att spela så får man finna sig i att man har en sämre gubbe än andra helt klart.
De ska väl ha någon lön för sin möda att spela 6 timmar om dagen.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkmoor
Självklart är det mycket roligare med 4000 spelare än ynka 40, men som sagt, jag har knappast tid att spela detta spel så seriöst att jag skulle tycka det är värt att betala för det. Iallfall inte så länge jag betalar mitt bredband med mina stackars student pengar.

Lagg fria servers finns det gott om, den jag lirar på kommer snart vara helt stabil då den ska byta till aegis server samt byta server dator. EXP rate är 14% och drop 20% kort är dock på 10% Så visst får man mer och snabbare, utan dessa lite högre rates så skulle jag nog inte lirat alls, man kommer ju ingen vart om man spelar 2 timmar om dagen isof.

Drop rate på kort 20%? :D:D, ska du t ex ha ett Vitata card på euRO är det typ 0.01% dropchance.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Servern som min klan lägger upp kommer antagligen vara 2/2/2.

Dvs, dubbel base exp, dubbel job exp och dubbla drops. Tillräckligt för att nån ska vilja spela på servern, men så lågt att det kommer att ta en jävla tid att komma upp till level 99.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Va?, nämn några "features" som iRO har som inte euRO har.

Edit: Sen slipper man laggen som korea servern har.

Nu var det ju kRO och inte iRO som blev matade med features. Nu i dagsläget vet jag inte då jag inte spelar spelet, men kRO hade t.ex. pets flera månader före iRO.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk

kRO ligger lååångt före iRO och euRO.

kRO håller just nu på att testa advanced 2nd classes (Archer -> Hunter -> Sniper).

Det kommer att ta läääänge förrän euRO eller iRO ens ser röken av dessa klasser. Det är en fördel med privata servrar. Inte lika snabba som kRO givetvis, men snabbare med updates (oftast) än både iRO och euRO.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Har spelat RO ett bra tag på flera olika privata servrar. tack för tippset Masterofdisaster, ProjectRO verkar vara en trevlig server
Heter Norticus ingame också

Permalänk
Medlem

Började spela lite igår på den fina 15 dagars trialen man fick Jag kan än sålänge bara döda porings(stavning), några gröna maskar som kryper runt och kaniner eller vad det är ^^

Visa signatur

hädelse!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Drop rate på kort 20%? :D:D, ska du t ex ha ett Vitata card på euRO är det typ 0.01% dropchance.

Läs igen läs rätt, drop raten för kort är 10% högre än på vanliga servrar alltså 0.10%, exp är 14% mer än på vanliga servers osv osv.

Gick upp till lvl 91 idag, var och malde Lord of Death, tog ett jävla tag då det enda jag har som biter på han är storm gust, den tar ca 400 per smäll, är väl 10 smällar i en storm gust?. räkna på hur många jag kastade när han har 300000hp. Det tog en jävla tid men jag fick enormt mycket exp på alla hans skeleton general som han summonade.

Permalänk

Förhoppningsvis kommer vi att få upp vår server snart (Den kommer att ha en europa-vänlig GW tidtabell tack vare mej ^^)

Kommer då att antingen posta här eller göra en ny tråd, och bjuda in alla swecare att pröva Om ni känner för att hjälpa till med beta-testandet, skicka ett PM, så berättar jag när det är dags för servertest osv...

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

2/2/2 är alldeles för lite för att veteraner ska orka spela Såååååååååååååå segt och drygt. Dessutom förlorar spelet sitt mål efter 2nd job. Det blir liksom inte roligare efter det.

Permalänk
Medlem

Idag installerar server admin aegis istället för athena och kommer därför att ta bort alla chars, vilket suger stenhårt när jag äntligen kommit upp till en vettig lvl där mina spells inte tar ett halvår att kasta. Så jävla drygt.

Iofs blir det laggfritt (troligen) alla crusader skills kommer att fungera och en del annat kommer att funka med.

Det som suger mest är att dem i lvl runt 100 kommer att få behålla vissa items som dom kämpat för att få tag i. Känns jävligt tråkigt att inte få dem kort man samlat tillbaks, var i sphinxen en hel dag bara för att få tag i en Zerom kort, och nu ska det försvinna för det räknas inte som en speciell item.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkmoor
Idag installerar server admin aegis istället för athena och kommer därför att ta bort alla chars, vilket suger stenhårt när jag äntligen kommit upp till en vettig lvl där mina spells inte tar ett halvår att kasta. Så jävla drygt.

Iofs blir det laggfritt (troligen) alla crusader skills kommer att fungera och en del annat kommer att funka med.

Det som suger mest är att dem i lvl runt 100 kommer att få behålla vissa items som dom kämpat för att få tag i. Känns jävligt tråkigt att inte få dem kort man samlat tillbaks, var i sphinxen en hel dag bara för att få tag i en Zerom kort, och nu ska det försvinna för det räknas inte som en speciell item.

Dags att börja spela på EuRO så slipper du det problemet ?
Gnäll inte om pengar för du köper säkert öl\pizza\godis\chips\cd-r|dvd-r för mer än 100kr/månaden.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Dags att börja spela på EuRO så slipper du det problemet ?
Gnäll inte om pengar för du köper säkert öl\pizza\godis\chips\cd-r|dvd-r för mer än 100kr/månaden.

Nej jag spenderar knappast så mycket på något alls, har en riktigt snäv budget för tillfället, det enda jag har råd med är mitt bredband och det är knappt,

Och som sagt så behöver man spendera en hel del tid mer på euro för att komma nåt vart och det har jag inte heller.

Permalänk
Medlem

Hmmmmmmm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Vad heter du ingame?.
Jobbigt när folk sitter och skryter om sinna lvl 99 characters på privat servrarna. Man blir fan lvl 99 på dom där äckliga privat serverna på en dag.

Han har aldrig lirat på privata servrarna.......................................................

Tro mig inte då....Who knows who knows

Visa signatur

No1: ZapElton

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasterOfDisaster
Servern som min klan lägger upp kommer antagligen vara 2/2/2.

Dvs, dubbel base exp, dubbel job exp och dubbla drops. Tillräckligt för att nån ska vilja spela på servern, men så lågt att det kommer att ta en jävla tid att komma upp till level 99.

hmm asså varför kan ingen privat server ha normalt på allting, måste alltid ha dubbla på något e det för att loosers inte orkar sitta o spela o kämpa för att bli 99 istället för att bara sitta 5 timmar o sen va 99 o sitta och tro att man är kung.

Visa signatur

cpu: 1-Intel Pentium 4, 2500MHz mem: 768MB twin mos pc3200 gfx: RADEON 9600XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xam0n
hmm asså varför kan ingen privat server ha normalt på allting, måste alltid ha dubbla på något e det för att loosers inte orkar sitta o spela o kämpa för att bli 99 istället för att bara sitta 5 timmar o sen va 99 o sitta och tro att man är kung.

Om du har det kommande året ledigt och kan sitta och spela 20 timmar om dagen så kan du ju fortsätta att spela på de officiella servrarna, eller varför inte börja spela Everquest också, då har du ännu mer meningslöst tidsfördriv.

Anledningen till att privata servrar har högre är för att folk inte vill döda kaniner i en månad. Och om det ändå bara tar 10h att komma upp till lvl 99 på de officiella servrarna så ser jag inte vad du klagar för...

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xam0n
hmm asså varför kan ingen privat server ha normalt på allting, måste alltid ha dubbla på något e det för att loosers inte orkar sitta o spela o kämpa för att bli 99 istället för att bara sitta 5 timmar o sen va 99 o sitta och tro att man är kung.

Nej. Det är för vanliga spelare som inte orkar spela med 4000 andra rötägg, så att alla dungeons är smockfulla med KSande tyskar. De som inte orkar spela non stop i 5 år för att bli level 99.. Och varför ska man bli level 99? Jag menar, job 50 blir man mycket snabbare, och sen är spelet slut. Skitspel Fattar inte att jag spelade det i typ 3 år.

Permalänk
Medlem

Har hoppat över till ProjectRO nu istället. Fint med drygt 1000 online hela tiden och 5/5/2..
IGN: Romelus, för den som är intresserad.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Avstängd

Ska börja lira lite på ProjectRo tror jag bra stämning o så där?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

Tar det 4 år för er att bli 99 så e det jobbigt kan jag säga o döda kanniner hela dagarna, det kan jag förstå är jobbigt , själv har man bara på 3-4 dagar blivit 60 o då vet man så klart vart man ska lvla o inte som vissa andra "dödar små djur."

ni får väl göra som ni vill o sitta o tönta er på privat servers..

Visa signatur

cpu: 1-Intel Pentium 4, 2500MHz mem: 768MB twin mos pc3200 gfx: RADEON 9600XT

Permalänk

Grattis Xamon, du är så tuff som levlar fort

Som sagt, bli inte för fästa vid pRO. Mycket lagg och dålig support. Annars en helt bra server. Min guild tog ett slott idag btw ^^

Kommer inom de närmaste veckorna dock att öppna upp vår server för alla. Vi håller på att testa stabilitet och så vidare nu. Om någon swecare är intresserad av att hjälpa till, skicka ett PM.

Edit: Glömde säga att om ni behöver en klan kontakta mig via PM. För tillfället behöver vi bara Priests. (Du får joina redan som acolyte, och lär då bli tankad en bra bit på vägen.)

Kravet är att ni skall ha gått till job level 50 som aco (annars är priests ganska ineffektiva )

Edit2: Håll koll på vår servers hemsida.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xam0n
Tar det 4 år för er att bli 99 så e det jobbigt kan jag säga o döda kanniner hela dagarna, det kan jag förstå är jobbigt , själv har man bara på 3-4 dagar blivit 60 o då vet man så klart vart man ska lvla o inte som vissa andra "dödar små djur."

ni får väl göra som ni vill o sitta o tönta er på privat servers..

0-10 utanför prontera
Rocker Field
Culverts
Payon 1 eller 2
Geffen 1

Gäller för thief eller swordsman. Då blir man second class på en dag. Jag tror inte att du är den enda som kan 50 builds/levelställen utantill.

Permalänk

hmm, jag körde på:

0-10 utanför payon
Rockers får att få vultures eye lvl 10
Snipade elder willows
snipade argiopes

Blev Hunter ganska jäkla fort ^^

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekomendera en bra server för det verka ju inte gå att regga sig på Project RO eller Xeno3 :/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

www.xaosro.org

Kommer att öppnas ikväll - antagligen runt en 12-tiden inatt.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

nice då får man regga sig snabbt (:

MasterOfDisaster du råkar inte veta vilken version man ska ha om det är RAG_SETUP0615 eller RAG_SETUP0401 för jag hittar inte RAG_SETUP0401 någonstanns.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Har en lvl 80 knight på iRO Loki, inge fusk här inte