Permalänk
Medlem

Glocalnet 8Mbit bra eller anus?

Sitter här med telia 512kbit/s nu, det enda jag kan uppgradera till med dom är 2mbit till ett hutlöst pris.

Ringde precis till Glocalnet och jag kan få 8mbit hos dom för en relativt låg summa, även om jag måste dras med att betala för deras säkerhetsprogram.

Nu är frågan. Hur fungerar deras tjänst. Några problem med hög ping i spel? Är det ofta nere? Håller de något sånär 8mbit hela tiden?

Måste man logga in eller slipper man det. Använder Lf Connection keeper med telia, kan jag isåfall göra det med glocalnet också?

Är det inte konstigt att glocalnet kan erbjuda 8mbit, men inte telia? Det är väl Skanova som uppgraderar stationerna, och då kan väl alla operatörer ta del av den uppgraderingen och börja sälja 8mbit?

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk

undra om detta med? är det bra? har nu tiscali som funkar finfint, men bara 0.5!

Men skulle vilja veta hur bra som är!

EDIT: Testa med att söka! några svar

Permalänk
Medlem

Glocalnet är väldigt stabila, först skickade de mig ett USB-modem men det byttes efter ett tag
Kör nu en 624+ med auto-inloggning i routern(PPPOE?)..

Vad jag vet så använder glocalnet inte telias nät, därefter glocalnet kan erbjuda 8Mbit men inte telia. Det är väl telenors glocalnet kör med?

MVH peakk

(sitter med 0,5 glocalnet..blir en uppgradering snart . Hoppas 8mbitet blir bra)

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem

Har någon erfarenhet av att använda ett Nokia modem med glocalnet? Sitter med ett Nokia modem jag fått när jag beställde deras tjänst. Det finns inte med på glocalnets lista över testade modem, men vad innebär det egentligen?

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk

Re: Glocalnet 8Mbit bra eller anus?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pSyChO
Sitter här med telia 512kbit/s nu, det enda jag kan uppgradera till med dom är 2mbit till ett hutlöst pris.

Ringde precis till Glocalnet och jag kan få 8mbit hos dom för en relativt låg summa, även om jag måste dras med att betala för deras säkerhetsprogram.

Nu är frågan. Hur fungerar deras tjänst. Några problem med hög ping i spel? Är det ofta nere? Håller de något sånär 8mbit hela tiden?

Måste man logga in eller slipper man det. Använder Lf Connection keeper med telia, kan jag isåfall göra det med glocalnet också?

Är det inte konstigt att glocalnet kan erbjuda 8mbit, men inte telia? Det är väl Skanova som uppgraderar stationerna, och då kan väl alla operatörer ta del av den uppgraderingen och börja sälja 8mbit?

är du rent flängd??? telia har visst 8mbit! de försökte pracka på min flickvän det häromdagen när hon ville ha BBB 24mbit!

Visa signatur

AMD Sempron 3000+@2000Mhz (166x12.0)|Asus A7N8X-E Deluxe NForce2|DDR-RAM 1024 Mb PC3200 - 400Mhz |Radeon 9800 Pro 128MB 400Mhz Ramdac|Seagate Barracuda 460GB 7200rpm.8Mb Buffert|15" Daewoo|LG DVD-Rom|LG DVD-RW

Permalänk

Re: Re: Glocalnet 8Mbit bra eller anus?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElajtenWorld
är du rent flängd??? telia har visst 8mbit! de försökte pracka på min flickvän det häromdagen när hon ville ha BBB 24mbit!

Kanske inte där han bor?

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Re: Re: Glocalnet 8Mbit bra eller anus?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElajtenWorld
är du rent flängd??? telia har visst 8mbit! de försökte pracka på min flickvän det häromdagen när hon ville ha BBB 24mbit!

Är du rent flängd? De kanske inte kan erbjuda mig det, precis som jag skrev.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pSyChO
Har någon erfarenhet av att använda ett Nokia modem med glocalnet? Sitter med ett Nokia modem jag fått när jag beställde deras tjänst. Det finns inte med på glocalnets lista över testade modem, men vad innebär det egentligen?

De flesta Nokia modem fungerar ihop med GlocalNet.

Installerade själv ett nyss idag tillsammans med GlocalNet's bredbands-tjänst. Var dock en jävligt piller innan jag kom på att de kanske använde PPPoE. Kan inte förstå varför de använder PPPoE, men de har säkert någon anledning.

Dock så är supporten iaf mer kunnig än de jag pratat med på Telia (Vilket motsvarar min mormors kunskaper / 2:p)

GlocalNet är säkert helt okej men skulle själv välja Telia framför.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marwin
De flesta Nokia modem fungerar ihop med GlocalNet.

Installerade själv ett nyss idag tillsammans med GlocalNet's bredbands-tjänst. Var dock en jävligt piller innan jag kom på att de kanske använde PPPoE. Kan inte förstå varför de använder PPPoE, men de har säkert någon anledning.

Dock så är supporten iaf mer kunnig än de jag pratat med på Telia (Vilket motsvarar min mormors kunskaper / 2:p)

GlocalNet är säkert helt okej men skulle själv välja Telia framför.

Mm, Telia är stabilt som fan och fungerar alltid, problemet är dock att de inte erbjuder mig 8mibt, och även om de hade gjort det så är det knappt ekonomiskt försvarbart att välja dom framför glocalnet.

Angående supporten så har vi nog olika erfarenheter. Jag har dock inte haft några avancerade frågor till någon av dom, men att glocalnets skulle vara så mycket bättre tvivlar jag på. Möttes av en tjej som knappt kunde svenska när jag ringde glocalnet idag, man hörde hur hon fundera på varje ord. Något som jag tycker är irriterande.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

18 månaders bindningstid = Anus

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag hade Telia 0.5 Mbit som strulade som fan.. gick segt. Sedan bytte jag till Glocalnet 0.5 mbit. Kan ju säga att nu funkar det fint som fan.. Går mycket mycket snabbare än Telias 0.5. Hade Telia 0.5 i 3 år tidigare..

Visa signatur

Mjoioo

Permalänk
Medlem

Jag har idag Glocalnet 0.5 mbit och väntar på att de ska uppgradera tjänsten till 8 mbit, jag har aldrig haft problem och tycker tjänsten funkar fint!

Jag tycker du ska välja Glocalnet delvis för priset, jämför med andra ISP:er så ser du själv...

Pingen är precis som alla andra, har använt min lina till war server en gång i tiden och det funkade fin fint....

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Jo, men det som gör mig tveksam är att man vet alldrig vad som händer på de 1,5 åren man binder sig. Jag menar tekniken kan ju utvecklas och man kanske kan få det dubbla om ett halvår, och då är man fast med glocalnet. Men å andra sidan, om tekniken utvecklas lär glocalnet kanske också börja använda den och erbjuda tjänster med den. Och det är ju säert inga problem att byta till ett "bättre" abbonemang hos samma operatör.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk

Bra eller anus!

Permalänk
Medlem

Bra!

pSyChO ne det ska nog inte vara några problem... Eftersom man kan uppgradera sitt nuvarande abbonemang hos glocalnet till ett bättre...

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slap
Bra!

pSyChO ne det ska nog inte vara några problem... Eftersom man kan uppgradera sitt nuvarande abbonemang hos glocalnet till ett bättre...

Måste bara fråga, har du glocalnets 8 mbit tjänst?

Permalänk
Medlem

Har jag sagt det? ... Ingen har 8mbit idag men Glocalnet är billigt och bra!

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slap
Har jag sagt det? ... Ingen har 8mbit idag men Glocalnet är billigt och bra!

Du svarade ju Bra på frågan "Glocalnet 8Mbit bra eller anus?" bara, annars kan du ju inte veta att det fungerar bra visst?

Permalänk
Medlem

Re: Glocalnet 8Mbit bra eller anus?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pSyChO
Sitter här med telia 512kbit/s nu, det enda jag kan uppgradera till med dom är 2mbit till ett hutlöst pris.

Ringde precis till Glocalnet och jag kan få 8mbit hos dom för en relativt låg summa, även om jag måste dras med att betala för deras säkerhetsprogram.

Nu är frågan. Hur fungerar deras tjänst. Några problem med hög ping i spel? Är det ofta nere? Håller de något sånär 8mbit hela tiden?

Måste man logga in eller slipper man det. Använder Lf Connection keeper med telia, kan jag isåfall göra det med glocalnet också?

Är det inte konstigt att glocalnet kan erbjuda 8mbit, men inte telia? Det är väl Skanova som uppgraderar stationerna, och då kan väl alla operatörer ta del av den uppgraderingen och börja sälja 8mbit?

Totalt Off-topic!

Men kan ingen moderator ändra rubriken?

*trött på fjortismentalitet*

Visa signatur

[Esc]