Americas Army 2.1

Permalänk

Americas Army 2.1

Någon annan som lirar detta absolut fantastiska spel? Att det är ett rekryteringsverktyg för den amerikanska armén spelar ju inte direkt någon roll, det är likförbannat snyggt, realistiskt, intelligent gjort....och dessutom GRATIS!!!;o)

Lite sur är kag ändå över att dom snodde nästan alla granaterna i den sista patchen, nu kan jag inte köra mina patenterade tokrusher i Insurgent Camp, och blåsa halva motständarlaget till helvete innan dom ens fattat vad som hänt, hehe.. Olyckligtvis för min egen del så är mitt grafikkort alldeles för kasst för att klara av "closecombat" dom flesta gånger, mycket därför jag gillar granater och framförallt 203:orna mycket mer!

34 "kills" på 7 ronder, är väl ändå ganska okej va;o)

Om ni ser någon som heter C-J... och dessutom märker att han är i motståndarlaget, logga då ut illa kvickt, för då är döden nära*flin*

Nja kanske inte riktigt, men jäkligt bra spel är det iag.

Finns att ladda ner gratis på t.ex Fileshack, den senaste versionen kräver en del och jag har som sagt lite problem när det blir närstried med någon/några, men det handlar ju om lag där också. Har man bara ett hyffsat grafikkort (som inte jag har) så är det lugnt.

Visa signatur

Undrar när Elvis gamla slagdänga "In the ghetto" blir vår nationalsång..

Permalänk
Avstängd

ochhej !!!!!!!!! var får man tag på det då och hur mycket kraft kräver det ?

Visa signatur

FMBAÖÄ= föreningen mot bortagandet av Öä !
vilka idoter men men nu kommer man itne sittar 24/7 på swec längre !
Btw: sug mig jävla fittor !

Permalänk
Medlem

Körde någon tidigare version, training var snyggt gjord, multiplayerspelet är inte så nyskapande men bra .

Permalänk
Avstängd

Gratis? Vart kan man tanka det?

Eller kan jag få tanka det av dig?

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grappo
Gratis? Vart kan man tanka det?

Eller kan jag få tanka det av dig?

Fileshack.com

Tog precis bort filen från min egen dator, men det är lätt att hämta från DC++ också!

Visa signatur

Undrar när Elvis gamla slagdänga "In the ghetto" blir vår nationalsång..

Permalänk
Medlem

Re: Americas Army 2.1

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cracker-Jack...
Någon annan som lirar detta absolut fantastiska spel? Att det är ett rekryteringsverktyg för den amerikanska armén spelar ju inte direkt någon roll, det är likförbannat snyggt, realistiskt, intelligent gjort....och dessutom GRATIS!!!;o)

Lite sur är kag ändå över att dom snodde nästan alla granaterna i den sista patchen, nu kan jag inte köra mina patenterade tokrusher i Insurgent Camp, och blåsa halva motständarlaget till helvete innan dom ens fattat vad som hänt, hehe.. Olyckligtvis för min egen del så är mitt grafikkort alldeles för kasst för att klara av "closecombat" dom flesta gånger, mycket därför jag gillar granater och framförallt 203:orna mycket mer!

34 "kills" på 7 ronder, är väl ändå ganska okej va;o)

Om ni ser någon som heter C-J... och dessutom märker att han är i motståndarlaget, logga då ut illa kvickt, för då är döden nära*flin*

Nja kanske inte riktigt, men jäkligt bra spel är det iag.

Finns att ladda ner gratis på t.ex Fileshack, den senaste versionen kräver en del och jag har som sagt lite problem när det blir närstried med någon/några, men det handlar ju om lag där också. Har man bara ett hyffsat grafikkort (som inte jag har) så är det lugnt.

Ah, en m203 hora som är stolt över sina frags. Hur svårt är det med m203 på de flesta banor?

Permalänk

Re: Re: Americas Army 2.1

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Ah, en m203 hora som är stolt över sina frags. Hur svårt är det med m203 på de flesta banor?

Jag spelar i princip bara Insurgent Camp på defencesidan, så jag kan inte direkt kommentera hur svårt det är på dom andra banorna. Vad jag hört, så ska iaf den kartan vara den lurigaste med 203:or, och speciellt på defencesidan. Motståndarna kan ju bara lägga sig bakom sandsbergstopparna, då är det ganska liten chans att träffa dom varken direkt eller indirekt. Gäller att vänta tills dom förflyttar sig eller gör bort sig på ngt annat sätt. Dessutom är det livsfarligt att gå fram till ett fönster för att kolla efter fiender iomed att man då lätt kan bli sprängd i bitar av deras 203:or, granater, eller skjuten i planeten av deras "snipers". Så enkelt är det defenitivt inte, om du inte håller med mig, så kan du ju alltid komma in och se om du har ngn chans;o)

Visa signatur

Undrar när Elvis gamla slagdänga "In the ghetto" blir vår nationalsång..

Permalänk
Medlem

Håller på att ta hem det, det finns flera trådar om detta spel reda, SÖK!

Tanka här:
http://www.fz.se/filarkiv/?s=&p=spel/americas_army/

Permalänk
Medlem

Glöm inte bort länken till spelets hemsida: www.americasarmy.com
Spelet är gratis och är baserat på Unreal-motorn. Det är delvis sant att det är ett rekryteringsverktyg, men det handlar även om att visa upp den amerikanska armén och skapa PR.

Som sagt, Insugent Camp är en rolig bana, men det finns många olika typer av banor så alla kan nog hitta någon som de gillar oavsett om man gillar stora utomhusbanor eller täta närstridsbanor.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Ett tips är att tanka det från fragzone.com går riktigt snabbt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har genomlidit en bridge för mycket med m203 spammande så jag tröttnade helt. Får se om jag ids starta upp det ngn dag eller om jag håller mig till Alien swarm och Red orchestra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Jag har genomlidit en bridge för mycket med m203 spammande så jag tröttnade helt. Får se om jag ids starta upp det ngn dag eller om jag håller mig till Alien swarm och Red orchestra.

Kul, en i exakt samma situation som mig. Tråkiga är att man har börjat tröttna lite på RO, eftersom att det finns så extremt få vapen. Dock älskar jag infanteristriderna, finns inget bättre.
Alien swarm blir upprepande efter 3 timmar, så nu sitter jag och längtar till antingen en ny patch till RO eller något nytt kul spel.

Permalänk
Medlem

Operation Flashpoint heter spelet, än en gång.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halicon
Kul, en i exakt samma situation som mig. Tråkiga är att man har börjat tröttna lite på RO, eftersom att det finns så extremt få vapen. Dock älskar jag infanteristriderna, finns inget bättre.
Alien swarm blir upprepande efter 3 timmar, så nu sitter jag och längtar till antingen en ny patch till RO eller något nytt kul spel.

Bridge är en skitkarta om man inte lyckas få tag på ett snipergevär eller en 203:a, det är dessutom lögn i helvete att vinna som assault om defence är något sån där duktiga. Inte speciellt balanserat med andra ord.

IC är den klart bästa i mina ögon, lagom stor och med både inom & utomhusstrider.

Starta upp en klan här vettja, om nu tillräckligt många är sugna på att lira dvs.

Visa signatur

Undrar när Elvis gamla slagdänga "In the ghetto" blir vår nationalsång..

Permalänk
Medlem

Bridge... den banan har jag inte spelat sedan spelet kom ut! Den är ganska så tråkig i och med att fienden alltid kommer över bron... inga alternativ. Bridge SE däremot är kul och CSAR, Weapons Cache och... tja... många bra banor finns det allt!

Angående klaner -jag sitter just nu och skriver ihop en hjälpande guide för de som vill starta upp en klan (en av många hjälpmedel som det jobbas på för tillfället...). När den är klar lägger jag upp den på vår sida.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [SvK]Rogue
Bridge... den banan har jag inte spelat sedan spelet kom ut! Den är ganska så tråkig i och med att fienden alltid kommer över bron... inga alternativ. Bridge SE däremot är kul och CSAR, Weapons Cache och... tja... många bra banor finns det allt!

Angående klaner -jag sitter just nu och skriver ihop en hjälpande guide för de som vill starta upp en klan (en av många hjälpmedel som det jobbas på för tillfället...). När den är klar lägger jag upp den på vår sida.

Har blivit tillfrågad av de flesta av dom "bättre", men jag ser inte tjusningen i att gå med, ja menar....man känner ju dom inte ändå, så då kan man ju likaväl bara lira med vem som helst.

Visa signatur

Undrar när Elvis gamla slagdänga "In the ghetto" blir vår nationalsång..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cracker-Jack...
Bridge är en skitkarta om man inte lyckas få tag på ett snipergevär eller en 203:a, det är dessutom lögn i helvete att vinna som assault om defence är något sån där duktiga. Inte speciellt balanserat med andra ord.

Kan inte hålla med alls.... Är man ett bra Ass team/Clan kan man vinna många rundor på Bridge.
Att spela i clan och på en Ladder typ www.teamwarfare.com spelar man alla banor vilket kräver att man är en teamplayer och god kunskap på alla banor. kan även säga att det är inte så svårt att piska Def på IC heller...ända som krävs är att man är ett LAG som jobbar tillsammans. Allt i AA handlar om Taktik..svårt att få det alltid public men i clan är det helt annorlunda.

Som jag tidigare sagt är att en bra sida är www.clansvk.net där ni kan hitta en massa bra info om just AA + länkar till alla svenska claner.

Visa signatur

Asus A8N-SLI | Athlon64 3800+ | Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024Mb | Asus Extreme GeForce N7800GTX | 22" skärm CRT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mek(SWE)
Kan inte hålla med alls.... Är man ett bra Ass team/Clan kan man vinna många rundor på Bridge.
Att spela i clan och på en Ladder typ www.teamwarfare.com spelar man alla banor vilket kräver att man är en teamplayer och god kunskap på alla banor. kan även säga att det är inte så svårt att piska Def på IC heller...ända som krävs är att man är ett LAG som jobbar tillsammans. Allt i AA handlar om Taktik..svårt att få det alltid public men i clan är det helt annorlunda.

Som jag tidigare sagt är att en bra sida är www.clansvk.net där ni kan hitta en massa bra info om just AA + länkar till alla svenska claner.

Efter 2.1 är det ännu svårare för defence att vinna på IC, det kan jag hålla med om. MEN bästa försvaret mot ett tokrushande eller överlägset assault, är helt enkelt att rusha som defence. Okej man har numera bara en granat, men välriktad och välcookad så kan man få ut 4-5 motståndare och sedan kanske knipa en till med geväret innan man stendör.

Mitt rekord på kills med en nade är förresten fullkomligt fantastiska NIO!!, haha.. I princip hela deras lag var korkade nog att ge sig upp på midasshill direkt efter spawn, det fick dom ångra;o)

Visa signatur

Undrar när Elvis gamla slagdänga "In the ghetto" blir vår nationalsång..

Permalänk
Medlem

instalerade det för någon vecka sedan. Körde träningen. Sen så var det inte alls så kul att köra mp tycker jag.... Men, jag ska ge det några chanser till.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

aldrig sett/spelat det, 96% på det nu.. *spännande*

Visa signatur

*-'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
aldrig sett/spelat det, 96% på det nu.. *spännande*

Träningen i början innan man kan lira kan vara lite tidskrävande, men sedan börjar öset!

Visa signatur

Undrar när Elvis gamla slagdänga "In the ghetto" blir vår nationalsång..

Permalänk

Kanske ska ta och installera det igen. Var ett tag sen man körde det, typ nån av de första versionerna som var ganska buggiga

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Kanske ska ta och installera det igen. Var ett tag sen man körde det, typ nån av de första versionerna som var ganska buggiga

En sak som är lite sure, som dom flesta onlinespel, är ju att dom med bästa uppkopplingen och datorerna har en grymt stor fördel.

Visa signatur

Undrar när Elvis gamla slagdänga "In the ghetto" blir vår nationalsång..

Permalänk

Tycker det är svårt som fan att hitta bra nybörjarsevrar.
Testade lite innan men jag ser ju fan inte vilka som är med mig och vilka som är emot mig... efter att jag taggat en teammate och sen blivit skjuten av fi bredvid mig så stängde jag av... Då hade jag skämt bort mig tillräckligt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Tycker det är svårt som fan att hitta bra nybörjarsevrar.
Testade lite innan men jag ser ju fan inte vilka som är med mig och vilka som är emot mig... efter att jag taggat en teammate och sen blivit skjuten av fi bredvid mig så stängde jag av... Då hade jag skämt bort mig tillräckligt.

*skratt*

Jo det kan vara lurigt i början, kommer ihåg att man var ganska "triggerhappy" och sköt på allt som rörde sig, jag körde ner mitt först konto till honor ETT, hehe...

Visa signatur

Undrar när Elvis gamla slagdänga "In the ghetto" blir vår nationalsång..

Permalänk
Medlem

I början var det lite triggerhappy ja =P hehe jag kom ned till honour 6 eller nått men är uppe i 10 nu (har inte spelat på ett jävla tag nu) Fick en HDD krash så nu blir det till att ladda ned igen =P

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns det några önskemål om fler guider? Jag håller som sagt på med en klanguide och jag har börjat fila lite på en nybörjarguide och ni kanske har några synpunkter på vad jag bör ta upp i en sådan nybörjarguide eller har fin-fina förslag på andra guider?

Hör av er i så fall, antingen i forumet, PM eller till rogue@clansvk.net

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk

Finns det något sätt att optimera träffpunkten när man skjuter?
Träffar inte ett skit och de gånger jag lyckas träffa så verkar det vara ren tur. Anledningen på att jag gissar på ren tur är för att jag sköt rakt in i rök och lyckades träffa fi men när jag stod öga mot öga så tömde jag ett halv magasin rakt på honom på 5 meters håll utan att träffa, han sköt ett skott och jag var ute ur leken...

Får inte bättre än 33 på träningen. Även om man tar det lugnt och skjuter på utandningen och man har nålkorset rakt på tavlan så missar man iallafall.
Vad krävs för att kunna komma in på den andra skytteträningen? 35 träffar?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [SvK]Rogue
Finns det några önskemål om fler guider? Jag håller som sagt på med en klanguide och jag har börjat fila lite på en nybörjarguide och ni kanske har några synpunkter på vad jag bör ta upp i en sådan nybörjarguide eller har fin-fina förslag på andra guider?

Hör av er i så fall, antingen i forumet, PM eller till rogue@clansvk.net

Nybörjarguide vore fint!

Lite dumma frågor:
Kan man vara Terrorist?

Jag har tränat paratrooper, special-ops, och lite medic.
Kan jag bara ha M16 då, eller beror det på vad jag fått för resultat på te.x skjutbanan?

Sedan får jag inte mina "kit" med sikten och sådant att fungera, dvs jag får bara en "ren" M16 bössa.
Krångligt spel detta...

Permalänk
Medlem

Är det någon större skillnad från 2.0 till 2.1?