Ragnarok-spelare, se hit.

Permalänk
Medlem

Jag har själv pillat med sådana servrar en del men gillar inte athena, körde själv med aegis som är gravitys egna server.
sen trivs jag bäst med 1/1/1 rates och att köra på officiella servrar
så jag kör på euRO
innan det har jag lirat på iRO och gamla gratisservern euro.

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk

är detta ett gratis spel fattar inte riktigt aja nån kan vell besvara mina frågor vilsen södermalms bajare

spelet verkar roligt förövrigt på dom screenshootsen ja sett aja

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem

grymt.. hörde om Ragnarök förut men när jag såg att det handlade om en MMORPG som kostade sket jag i det.

tankar ner den igen och ska ge spelet och servern en chans. ser jävligt coolt ut, små mangagubbar som springer runt med svärd. yeah baby.. chop chop..

Permalänk

Här finns mirrors till install.rar:

http://www.xaosro.org/forum/index.php?showtopic=2009

Kommer att va borta en vecka nu, så levla upp nu allihopa så invitar jag alla som är över lvl 40 när jag kommer tillbaks

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Bajenvraket
det är egentligen inte gratis men det finns en uppsjö av gratisservrar som oftas snackas om i stängda forum

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Medlem

nån jävel som kan lära mig lite? började lite igår men ingen jävel pratar med mig så lär mig inte så snabbt^^

Visa signatur

hej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Granbom
nån jävel som kan lära mig lite? började lite igår men ingen jävel pratar med mig så lär mig inte så snabbt^^

Det hela är väldigt simpelt. Slå på saker tills du levlar. Du har två levels, base och job. Base levlar du från 1-99, men job är lite speciellt. Du börjar som Novice med level 1/1. Base 1 och job 1 mao. När du har levlat upp job till level 10 så kan du byta klass till någon av grundklasserna (acolyte, mage, swordsman, thief, merchant, archer). Då kommer du få level 12/1 (Ungefär). Det vill säga att din baslevel är 12, och din klasslevel (t.ex swordsman) ligger på 1. Sen fortsätter du tills du har level 40 som Swordsman (50/40 kanske). Då kan du byta job igen till den avancerade formen av ditt yrke (knight eller crusader om du valde swordsman). Då kommer du få level 50/1 igen. Osv. Du fattar nog rätt snabbt hur det hänger ihop. Varje gång du levlar base får du sätta ut mera poäng på dina stats, och varje gång du levlar job så får du en ny skillpoint.

Permalänk

Börjar ha ganska bra med svenskar i guildet nu men vi behöver fler! Alla här utan guild, kontakta Kyoshiro eller Muramasa-sama ingame.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Har en swordman 54/40. Har varit riktigt kul hitills, börjar bli lite segt att levla nu dock.

Högsta jobb-lvl är 50 för en swordman, om man då byter till knight vid lvl 40, förlorar man något på det?

Det finns tydligen 3 questskills för swordie, kan man även få dom när man blivit knight?

Permalänk

du förlorar ju 9 st skill points, om du nu vill ha dem men du vinner ju en massa tid...

och ja, du kan göra questsen när du är knight

Permalänk
Medlem

Men är inte 9 skill points rätt mycket?

Istället för att slösa 5 points av sina knightpoints på t.ex. "bash" så kan man ju höja bash till 10 av dom där poängen.

Permalänk

Tja Ruarc, visste inte att du var swec-medlem också, välkommen i klanen btw

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ruarc
Men är inte 9 skill points rätt mycket?

Istället för att slösa 5 points av sina knightpoints på t.ex. "bash" så kan man ju höja bash till 10 av dom där poängen.

Spelar ingen större roll. Den enda klassen som det är värt att levla till 50 är acolyte eller mage kanske.

Permalänk

Tänkte ge lite mer info nu:

Vi har nu uppgraderat till Eathena 1.0. Med den har vi fått följande nya features:

- Advanced classes (~80% färdiga)
- En ordentligt stabil mapserver - inga mer krascher.
- Diverse nya features.

Season 2 av xRO kommer att inledas tidigt imorgon svensk tid.

Vi gjorde alltså en wipe nu med uppgradering, eftersom den gamla versionen av EA hade fuckat up vår SQL-databas. Så nu är det dags för er som inte reggat att göra det, när ni har en chans att börja jämnt med alla andra.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Håller på och tankar allt man behöver nu sen ska det liras Håll utkik efter zaphiren

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Servern är nere pga problem

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Nu får ni faktiskt ta å fixa servern, började ju spela idag vid 13.00 . lovade ju min polare att jag skulle vara lvl 50 tills imorgon....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Nu får ni faktiskt ta å fixa servern, började ju spela idag vid 13.00 . lovade ju min polare att jag skulle vara lvl 50 tills imorgon....

Tog mig två dar av ihärdigt spelande att bli Knight (runt level 52-53) efter wipen, så, lycka till!

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Jag är redan lvl 43, så jag är på väldigt god väg får man väl säga.

Permalänk
Medlem

something, lira sen? jag är thief lvl 45
min gubbe heter Akeboshi

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Nja, upp till runt 40 går det snabbt som fan att levela, sen blir det extremt mycket segare kan jag lova.

Det finns inga monster som ger bra exp precis innan man når 2nd job, därför får man slakta och slakta som fan, och det tar lite tid.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Thief går det asfort med!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jodå, Archer är nog ännu snabbare att levela. Men de sista levelarna innan job change tar ändå en jävla tid, så är det bara. ^^ Om man inte blir tankad dvs.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Blir bara till å slakta mobs om man ska ha exp nu, går en aning segt men tror nog jag hinner till lvl 50 ändå.

RedFlip: Nej tack, jag har redan en som jag lirar med, vill inte dela med mig av mer exp

Permalänk
Medlem

gah , är det bara jag som blir oerhört förbanad över att jag inte kan få tag på filerna man behöver ? försöker dra dom från eran sida men jag är inte särskils sugen att vänta cirkus 76 timmar ... någon som har en snabb ftp eller dylikt ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-tazy
gah , är det bara jag som blir oerhört förbanad över att jag inte kan få tag på filerna man behöver ? försöker dra dom från eran sida men jag är inte särskils sugen att vänta cirkus 76 timmar ... någon som har en snabb ftp eller dylikt ?

Read this ;):

http://www.xaosro.org/forum/index.php?showtopic=7431

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Read this ;):

http://www.xaosro.org/forum/index.php?showtopic=7431

tack , men jag ser inte hur det där ska hjälpa mig . kan redan tanka från http://iro.ragnarokonline.com/ ... men det går ju så förjordat sakta ! ...jag menar en sån där uppdelad fil på 74 mb på 2 timmar och 20 minuter känns inte så värst upphetsande ? hur fort tankar du ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-tazy
tack , men jag ser inte hur det där ska hjälpa mig . kan redan tanka från http://iro.ragnarokonline.com/ ... men det går ju så förjordat sakta ! ...jag menar en sån där uppdelad fil på 74 mb på 2 timmar och 20 minuter känns inte så värst upphetsande ? hur fort tankar du ?

Ajdå Jag tankar från en kompis

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Ajdå Jag tankar från en kompis

pm:ar dig

OnT : hur pass nybörjar vänligt är detta spel ? lätt att komma igång och förstå eller är det mer invecklat än hur en människas hjärna fungerar ?

Permalänk

Relativt nybörjarvänligt.

Hoppa in i vår IRC-kanal om ni behöver mera hjälp ^^ (länk finns på sidan)

När ni börjar komma upp i lvl 60+, kontakta mig (Muramasa-sama)eller någon av mina högrankade guldies (Lord Wurm, Fumo, Kabutis) ingame om ni vill gå med i ett guild.

Kraven är bara att ni gillar att spela med andra, är schyssta och att ni är med i guild wars (utspelar sig 23.00 svensk tid på lördagar för tillfället, vi håller på att fixa en eventuell ny tid.) Ni kan också skicka ett forum PM om ni har några frågor.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)