Ragnarok-spelare, se hit.

Permalänk

Ragnarok-spelare, se hit.

XaosRO öppnar sina portar nu inatt. Var med på en privat server UTAN donation items, utan lama gratis warps och job changer NPC:n.

Spela spelet så som det är meningen att det skall spelas.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk

Fint.

Synd bara att spelet suger.

Permalänk
Medlem

Privat server = skit

om man ska spela spelet så ska man väl endå lira på en riktig server
Iro , kro eller Euro

Tack för mig!

Visa signatur

cpu: 1-Intel Pentium 4, 2500MHz mem: 768MB twin mos pc3200 gfx: RADEON 9600XT

Permalänk

Död åt alla äckliga privat servrar!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Fan vad ni är negativa.

Skriv fanmail åt gravity istället för att spamma min tråd tack

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Härligt!
Jag är registrerad och kommer börja köra om bara ett litet tag.

Visa signatur

"I reject your reality and substitute my own." /Adam Savage

Permalänk
Avstängd

synd att det inte fungerar bakom FW.. jag vill spela från jobb

Permalänk
Medlem

Trevligt

Visa signatur

hädelse!

Permalänk
Medlem

Varför ska vi skicka fanmail till Gravity när det inte är dom ens som har skit servern det är ju något äckel som bara lagt upp en egen!

Visa signatur

cpu: 1-Intel Pentium 4, 2500MHz mem: 768MB twin mos pc3200 gfx: RADEON 9600XT

Permalänk
Medlem

Nån får gärna förklara vad RO går ut på. Kan man köpa det eller är det det gratis?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

RagnarÖk.

MED Ö.

fixa en klistrad tråd fan...
om ni stavar fel så ska jag allt stawa fehl me!1!1!!"22

uh...

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, men jag lirar på meukRO.

Tycker att det är roligare med extrema rates, gillar inte att sitta en hel dag med en lvl.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

Jag testade RO på den här XaosRO-servern idag och jag är verkligen inte imponerad. Map server går offline var 5:e minut vilket gör att man blir utslängd från servern. Det är antingen en massa buggar med server-mjukvaran ni kör eller så är uppkopplingen inte stabil nog.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk

Döm inte för fort Xtm. Skälet till att mapservern gick ner var en bugging NPC i novice training grounds (vilket du skulle ha vetat om du läst forumet / joinat IRC-kanalen)

Den är fixad nu.

Servern är en dual xeon 2.4 ghz med 4 GB ram och scsi-system, med en 100mbits uppkoppling så den klarar det mesta.

Xam0n: Sluta spamma min tråd med skitsnack. Vi är inga äckel, vi gillar bara inte att betala 10-15 dollar per månad för att spela på en laggig server med obefintlig service.

Mod: Sök på google, du lär hitta många träffar. Ragnarök är väldigt stort MMORPG. Kolla gärna in vår hemsida (www.xaosro.org) och vår IRC-kanal (länk finns på sidan)

EDIT: Btw, har ni några frågor så är det jag som är Nicke på forumet och på IRCen. PM:a där så svarar jag gärna.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Nej du,.. jag spelar nog vidare på ProjectRo... Den är helt wipad nu så alla har chansen igen. Nu ska warps, heal och job npc kosta zeny/bort och därför blir den lite svårare.. Många har nog försvunnit efter att de rensade men innan var det drygt 1000 personer online.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk

Skälet att vi skapade den här servern var att vi blev så innerligt trötta på pRO's admins. Att sätta ett pris på warps och heals är en idé som Project "råkade" få 2 dagar efter att vi gått public med så skulle det bli på vår server.

Beslutet om en wipe kom också efter vi att gått public med våra planer.

Förrän du bestämmer dig, PRÖVA xRO. För din egen skull.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Riktigt nice server Extra trevligt med alla events ^^

Visa signatur

hädelse!

Permalänk
Medlem

Hmm vadå betala pengar för att spela på en laggig server ?

Då har du tammefan inte lirat på Euro server + servicen är bra. bara noobs inte som vet hur man kontaktar dom..

Visa signatur

cpu: 1-Intel Pentium 4, 2500MHz mem: 768MB twin mos pc3200 gfx: RADEON 9600XT

Permalänk
Medlem

Var hittar jag "RAG_SETUP0615.exe" och "SAK_SETUP0621.exe" då? =/

Edit:

ftp://download.ragnarok.nefficient.co.kr/pub/ragnarok/RAG_SET...

ftp://download.ragnarok.nefficient.co.kr/pub/ragnarok/SAK_SET...

Edit: Funkar ju rätt bra! Riktigt kul är det iaf. ^^

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xam0n
Hmm vadå betala pengar för att spela på en laggig server ?

Då har du tammefan inte lirat på Euro server + servicen är bra. bara noobs inte som vet hur man kontaktar dom..

Den som sa det han var det....

Har nu faktiskt inte lirat på euRO men på iRO lirade jag en tid. Där sög supporten aptestiklar och det var grymt mycket lag. Kan bra hända att euRO är bättre, ANNAT HAR JAG INTE SAGT.

Det enda jag säger är pröva förrän ni dömer.

Elusive: Japp, Theory är grymt bra på events.

Ni kan kontakta mig i vår IRC-kanal (#xaosro på kechara.sorcery.net) om ni har några problem. Heter Nicke där och i Xaosro-forumet.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Ska bli trevligt o testa. Ska bara tanka Ro Först :). Men det blir väll inget långlivat lirande med tanke på at WoW inte ligger allt för långt bort

Edit: Snygg hemsida BTW

Permalänk
Medlem

MasterOfDisaster: Hur stabil är eran server egentligen? den har inte vart uppe på hela dagen.

Permalänk
Medlem

Är påväg mot level 20. Helt såld på spelet... Grym server också! Rekommenderar alla att testa. ^^

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

Servern i sig själv är väldigt stabil. Vi använder dock nyaste versionen av Athena som innehåller några buggar. Det verkar nu finnas en NPC som krashar map-servern varje gång någon talar till den. Vi hade ett liknande problem för en vecka sen, men det var enklare fixat än detta. Det finns 2 skäl till att servern inte kommer upp direkt igen:

1. Inte alla admins har root-access, så dom kan reboota.

2. Folk "hammrar" servern när den går ner, försöker logga in fastän vi har sagt att dom inte ska. Det här gör att servern går ner igen, eftersom vi inte hinner lokalisera buggen förrän en massa folk hammrar sig in och får den att krascha igen.

Vi närmar oss felet dock, och när vi fixat det blir servern sitt gamla stabila jag

Dejavo: Tack. Vi har en hel del i klanen som är bra på grafik.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Jag spelar också där.. tjena master of Disaster(detta är Hibus) ;D

Lite synd att servern är en aning ostabil just nu, men den har varit helgrym den senaste tiden, förutom de här små missödena.. uppe 24/7, med bara en rebbot lite då och då.. Theory är jävligt grym på att fixa events.. det senaste var rätt skönt ^^

Permalänk
Medlem

Vad är dessa events för nåt?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

Hittills har vi haft 2 stora engångs-events:

Orc invasion (orkerna invaderade alberta, alla kom dit för att försvara staden)

Pirate Raid (Piraterna försökte ta över geffen, spelarna fick igen försvara)

På kommande inom en snar framtid:

Legend of the midgard mummy (http://www.xaosro.org/images/mummy/)

Vi har också 2 st ongoing events, som utvecklas hela tiden:

The Wanderer

The great penguin quest

More to come, more to come

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Verkar som att varje gång man möter alice i clocktower så blir det disconnect o_O kanske bara är inbillning dock..

Visa signatur

hädelse!

Permalänk

Nope, alice funkar fint, kollade det redan. Men tack för tipset

Vi TROR att vi har hittat felet nu. Verkar finnas en exploit till RO som gör att kan tjäna pengar (tar inga detaljer här, vill inte locka er i fördärvet ) "olagligt".

Till det här används ett 3dje parts program som skickar packets till servern. Vi tror att det här orsakar krascherna. Vi har koll på 1-2 som har använt hacket och kommer att banna dom snart. Bara för att hålla er uppdaterade. Sprid inte ut det här på vårt forum än btw, vill helst inte varna killarna som använder exploiten.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Mycket trevlig server, mötte ett par spelare härifrån precis

Vem är GM nissen som springer om kring osynlig med en sån där dominatrix pet? Som heter feed me novices eller något liknande? Han var så snäll att han släppte en green herb till mig.

Ska bli kul att arbeta sig upp med en ny gubbe.