Installera spel över nätverket?

Permalänk
Medlem

Installera spel över nätverket?

Hej, jag har ett problem.

Jag har ingen CDROM i min dator pga bristen på IDE platser.
Så som ni säkert förstår så är det svårt att installera spel och annan programvara. Därför undrar jag nu om det går att använda min andra dator (som har har en cdrom) för att installera saker på min dator genom nätverket. Borde gå tycker jag.

Att bara kopiera över installationsfilerna från den andra datorn går inte, eftersom att man då måste skapa en bin/iso fil för att kunna installera spelet, och då måste man i sin tur använda en crack för att starta spelet, något som jag inte vill.

Jag har sökt runt på både forumet och google men hittade inget, visste inte riktigt vad jag skulle söka på heller.

Ska inom kort beställa ett kontrollerkort så att jag kan koppla in flera IDE enheter men först och främst så är det nytt grafikkort som gäller.

Är tacksam för all hjälp jag kan få.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Hedersmedlem

Öppna Den här datorn eller utforskaren, klicka på verktyg, anslut nätverksenhet, leta upp cd-rom spelaren från den andra datorn, klart.

Notera att cd-spelaren i den andra datorn måste vara utdelad som nätverksenhet.

*Tråd flyttad*

Gissar att det rör sig om ett MS operativsystem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Öppna Den här datorn eller utforskaren, klicka på verktyg, anslut nätverksenhet, leta upp cd-rom spelaren från den andra datorn, klart.

Notera att cd-spelaren i den andra datorn måste vara utdelad som nätverksenhet.

*Tråd flyttad*

Gissar att det rör sig om ett MS operativsystem.

Tack så mycket, det fungerade perfekt!

Och ursäkta för felplaceringen...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Om man ansluter en cd enhet via nätverket så fattar datorn/spelet att det inte sitter i daton och kommer inte kunna starta spel utan crack.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...