Permalänk

Stänga av en ipod?

tjenixen

Jag har införskaffat mig en ipod på 10gb.

Men hur in i den tyska lederhosen katten stänger man av den?.,
Enligt handboken och vänner. Tryck in play,
och så jag gör. den slocknar efter x sekunder. Woho tänker man. Men problemet är att jag bara behöver nudda en av knapparna och den går igång igen och är där jag slutade. som att man bara typ skärmläckare... Sen så kan man ju alltid "stänga" av den och hålla in hold. då går den ju inte igång.... Men den är fortfarande igång eftersom trycker jag bara bort hold då eren igång direkt utan att jag rör någoting... Och stänger man av den som handboken säger och låter den stå över natten. så har jätte mycket batteri gått åt.

och det är likadant för min systers nya ipod 15gb?

hjälp tackas och bugas

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

Var det inte någon från iriver som (i någon av de 511 mp spelar trådarna) förklarade att dessa spelare, går i standy by istället för att stänga av sig.

Anledningen är var som jag förstod det att man ska kunna få en snabbare uppstart, om detta är för att få spelaren att se bättre ut för potentiella spelare går ju att diskutera!

Visa signatur

LePont SF-201B | A64 3700+ @ Stock | ASUS K8N-E-Deluxe | 2 x 1024MB Corsair CMX1024-3200C2PRO @ 3-3-3-8 | Gainward BLISS 7800GS+ 512MB @ Stock | 900W Tagan TurboJet | Plextor PX-760A | 74GB WD Raptor | +4TB HDD | NEC MULTISYNC FE2111SB 22" | Logitech Z-2300 | Sennheiser PC150 | Logitech Cordless Desktop Keyboard och en MX518

Permalänk
Medlem

tror att du ska hålla in stopp knappen samtidigt eller nåt sådant...

Permalänk
Medlem

Nej, det är så den fungerar. Stäng av och använd hold för att den inte ska gå igång.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60973

Patu: Det här med batteritid var förmodligen bara påhitt då batteritiden som är angiven gäller för hur länge den kan spela, inte hur länge den kan vara avstängd. Han hittade alltså bara på.

Visa signatur

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin
Länk.