Permalänk
Medlem

Krydda sin X800..

kanske jag missat något men jag har iten hittat något om detta..
vill någon ge mig lite tipps på hur jag lätt kryddar till mitt sapphire X800 pro (ej vivo) utan att det utan att det blir så hett att det knasar ihop.. tycker att detta kortet är en smula segt..

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Byt kylflänsen kanske? Modda en billig kopparfläns till cpu:n, fäst den på grafikkortet och testa klocka mer.

Permalänk
Medlem

jo problemet är att jag itne vet hur jag clockar det.. fast tack för tippset med kylningen..

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yeah_Right
jo problemet är att jag itne vet hur jag clockar det.. fast tack för tippset med kylningen..

Program för överklockning av grafikkortet hittar du i filarkivet här på Swec.

Permalänk
Medlem

Folk med kunskap har oftast de sämsta komponenterna och tvärtom.

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk
Medlem

Du tycker alltså kortet är lite segt, hmm okej grabben. Tycker du inte om det så skänk det till bättre behövande/eller de som begriper sig på saker och ting. Lalala...

Permalänk

ladda ner ati tool här från SweClockers och installerar d. sen finns det 2 knappar som heter "find max core" och "find max mem" och så börjar du köra "find max core" tills datorn stänger av sig för gränsen går där. och sen går du in på (i windows) start>program>ati tool inte programmet alltså utan kolla bredvid där det står ati tool log file så kollar du där och så ser du att de kommer massa siffror o sånnt men leta efter där det står arctifacts:1 eller nått liknade d kommer stå 0 innan men nar de står 1 så vet du att du måste ha clocken under d för arnars så kan d hända nått me memory clocken. så gör du samma med memory sen kollar du på ati tools så står de "settings" sen trycker du på fliken "misc" å sen kryssar du i "show card temprature in systray" för å veta hur varm den blir.

Visa signatur

MsI K8T Neo-fsr-|-Amd64 3200 @ 2082-|-X800pro-|-Seagate Barracuda 200gb Sata-|-WaterChill CPU/VGA/Chipset cooling kit - KT12-L20-|-512 kingston 400mhz

Permalänk
Medlem

najbie det beror på att vi spenderar så mycket tid på att käna pengar att köpa de dyra komponenterna att vi inte hinner lära oss )

edit: tack för hjälpen boys.. ska jag se om jag kan få ut lite mer kräm

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nejvbie
Folk med kunskap har oftast de sämsta komponenterna och tvärtom.

Det värsta är att det stämmer alldeles för ofta...

skrattade lite när trådskaparen skrev, "det är en smula segt". Ladda ner ATI tool så kanske du kan lära dig lite mer, iaf, å ditt kort är inte segt...

Permalänk
Medlem

asså va inte meningen o låta spydig eller så jag hadde ett 9800 pro förut o tycker itne skillnaden är så enormt sjyst.. det va mer så jag menade..

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yeah_Right
asså va inte meningen o låta spydig eller så jag hadde ett 9800 pro förut o tycker itne skillnaden är så enormt sjyst.. det va mer så jag menade..

Testa spela med AA, AF på. Det är då du märker en stor skillnad mellan dessa kort.

Vet du inte vad AA och AF är såstår det i FAQ.

Permalänk

x800 pro segt?jag klarar mig på G2 mx 400 o clockat!

Visa signatur

Beelzebub|

Permalänk
Medlem

jag har en aprilia rs125 -02 och den är bara lite snabbare än mina nyinköpta ECCO skor..

Visa signatur

Propan är en flytande "gas" med en kokpunkt på -41c.

Permalänk
Medlem

hehe Nejvbie stämer nästan för mig

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

först skriver killen i spel forumet att han kör farcry på 1600*1460 highest på allt. farcry la iof av skrev han. men vad mer kan man begära av ett graffe?

Visa signatur

Propan är en flytande "gas" med en kokpunkt på -41c.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hypocenter
ladda ner ati tool här från SweClockers och installerar d. sen finns det 2 knappar som heter "find max core" och "find max mem" och så börjar du köra "find max core" tills datorn stänger av sig för gränsen går där. och sen går du in på (i windows) start>program>ati tool inte programmet alltså utan kolla bredvid där det står ati tool log file så kollar du där och så ser du att de kommer massa siffror o sånnt men leta efter där det står arctifacts:1 eller nått liknade d kommer stå 0 innan men nar de står 1 så vet du att du måste ha clocken under d för arnars så kan d hända nått me memory clocken. så gör du samma med memory sen kollar du på ati tools så står de "settings" sen trycker du på fliken "misc" å sen kryssar du i "show card temprature in systray" för å veta hur varm den blir.

min dator har iaf aldrig stängt av sig när jag har kört "find max xxxx"

+att du ska inte lite på tempen som atitool ger för att min visade en gång 23c och annan gång 90c samtidigt som asus smartdoctor visar ~40c...

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem

jag håller med Nejvbie
alla n00bs ska ha det bästa och dom med kunskaper har basic stuff typ

Visa signatur

MVH SkyNard

Permalänk
Medlem

Om kortet känns slött... Har du installerat om Windows vid grafikkortsbytet?

Visa signatur

Fedt

Permalänk
Medlem

f1o jo har jag gjort .. kanske bara jag som e kräsen.. men det där om farcry K E S det fungerar ju itne alls bra ståer det ju i spel forumet.. så fort något händer laggar datan ihop o lirar jag Joint Op utan att vara uppkopplad så stannar allt upp ibland o man vaknar 10 meter bort osv.. men visst till call of duty går det ju bra ..

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

trevligt att din skärm inte stängt av sig....men min gjorde d....men den "var" dålig... brändes sönder eller nått när jag körde me mitt x800 som råka få lite vatten på sig

Visa signatur

MsI K8T Neo-fsr-|-Amd64 3200 @ 2082-|-X800pro-|-Seagate Barracuda 200gb Sata-|-WaterChill CPU/VGA/Chipset cooling kit - KT12-L20-|-512 kingston 400mhz

Permalänk
Medlem

lol @ er

Permalänk
Medlem

HAHHAAHAH k e s!

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC