Permalänk
Medlem

Krypterad källkod?

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en tråd om detta, hittade inte ngn iaf. Så jag ber om ursäkt om det redan finns en.

Hittade en site där han har på ngn sätta krypterat källkoden och undrar hur man gör detta ? PHP, ASP, Javascript ?

Skulle vilja ha detta på min site också.

Tack på förhand.

P.s Att maila killen har jag redan gjort - har inte fått svar än D.s

Visa signatur

"Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition."

Permalänk
Medlem

Menar du HTML-koden? Vilken sida?

Visa signatur

10 RTFM
20 RTFAQ
30 STFW

Permalänk
Avstängd

Då måste den ju avkrypteras på något sett för att renderas. Tror knappast det är något skydd att tala om.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Nää, det är inte säkerheten jag är ute efter... bara tyckte det var häftigt med krypter källkod

Urlen till siten är : http://kenetix.net/main/

Gå sen upp till visa sen källkod... så förstår ni vad jag menar (hoppas jag)

EDIT: HIttade en tjänst på javascript.nu där man kan kryptera källkoden själv... men det kanske är en lite jobbig funktion. Så om ni hittar något enklare ... så posta gärna.

Krypterad källkod? : http://www.javascript.nu/javascript/skydd.shtml

Visa signatur

"Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition."

Permalänk
Medlem

Är bara att spara ner sidan så ser du källkoden.

Permalänk
Medlem

<script language=JavaScript> function decrypt_p(x){ var l=x.length, b=1024, i, j, r, p=0, s=0, w=0, t=Array(63,20,55,0,61,14,27,10,5,24,0,0,0,0,0,0,11,47,50,46,45,43,54,44,56,22,1,19,34,35,3,21,7,48,51,38,37,13,12,40,41,30,15,0,0,0,0,62,0,42,4,8,36,60,18,25,33,6,29,53,49,28,2,16,23,39,32,57,26,52,17,58,9,31,59); for(j=Math.ceil(l/b);j>0;j--){ r=''; for(i=Math.min(l,b);i>0;i--,l--){ w|=(t[x.charCodeAt(p++)-48])<<s; if(s){ r+=String.fromCharCode(165^w&255); w>>=8; s-=2 } else{ s=6 } } document.write(r) } } decrypt_p("krumelurer") </script>

(orkar inte indentera). Så gör han. Sen måste du ju ha en funktion för att kryptera det hela från vanlig kod till gröt så att den har något att dektyptera, hur han gör det vet jag inte.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som lider av att webbläsaren tar 100% när man är inne på den sidan?

Visa signatur

10 RTFM
20 RTFAQ
30 STFW

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag äns ska använda det, tyckte det bara va coolt
En annan sak som man också kan använda är en html -> Javascript redigerare... så den gör om html till då javascript. Onödigt för min del, men smått skoj

Visa signatur

"Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition."

Permalänk
Medlem

www.weblockpro.com (varning, den raderar clipboard)
Den ska tydligen vara ganska enkel att använda. Men som somliga har sagt är det väldigt lätt att knäcka. Tog hela 15 minuter för mig att göra ett program i VB som laddade hem sidan, dekrypterade den, tog bort alla "skydd" från sidan, sparade den på disken och öppnade.

Permalänk
Medlem

Aha, tack för tipset ändå

Visa signatur

"Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition."

Permalänk
Medlem

function decrypt_p(x) { var l=x.length,b=1024,i,j,r,p=0,s=0,w=0,t=Array(63,55,4,43,36,21,6,2,33,3,0,0,0,0,0,0,23,39,29,38,56,17,53,37,42,41,26,12,59,62,19,32,51,13,27,49,11,30,1,54,44,16,52,0,0,0,0,34,0,35,45,46,28,58,5,15,18,9,8,10,61,57,48,24,0,14,47,7,31,50,22,20,60,25,40); h=''; for(j=Math.ceil(l/b);j>0;j--) { r=''; for(i=Math.min(l,b);i>0;i--,l--) { w|=(t[x.charCodeAt(p++)-48])<<s; if(s) { r+=String.fromCharCode(165^w&255);w>>=8;s-=2 } else { s=6 } } /*document.write(r)*/ h += r; } var re = new RegExp('<', 'gi'); h = h.replace(re, '<'); var re2 = new RegExp('>', 'gi'); h = h.replace(re2, '>'); document.write("<pre>" + h + "</pre>"); }

(Fulkod AB, kan knappt na javascript och regexp)

Sa far man fram html-koden iaf