Varför är det vanligt med skägg i UNIX-kretsar?

Permalänk
Medlem

Varför är det vanligt med skägg i UNIX-kretsar?

Som topic lyder, hur kommer det sig att det är populärt med ett stort skägg bland UNIX-folk. RMS, Maddog, Alan Cox osv har ju alla ett sådant. Och sen kanske det inte är ett sammanträffande att även Ilja här på Swec som kör Fbsd också han har ett relativt långt skägg.
Och av Dr Slizers avatar att döma(såvida det är han) har även han det.
Vilka förklaringar finns till fenomenet?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Avstängd

Re: Varför är det vanligt med skägg i UNIX-kretsar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberking
Som topic lyder, hur kommer det sig att det är populärt med ett stort skägg bland UNIX-folk. RMS, Maddog, Alan Cox osv har ju alla ett sådant. Och sen kanske det inte är ett sammanträffande att även Ilja här på Swec som kör Fbsd också han har ett relativt långt skägg.
Och av Dr Slizers avatar att döma(såvida det är han) har även han det.
Vilka förklaringar finns till fenomenet?

men de har skägg eftersom att de är "rebeller", inte lika fina och gör som alla andra dvs: kör windows och sover på nätter, rakar sig, gifter sig och skaffar barn vid 25. de är upprors makare och kastar sten på skyltfönster. det är vad jag tror iaf, jag skall ha skägg jag med när jag blir så gammal, jag skall kasta sten och följa lagen: uppe på natten och sova på dagen - det är fucking lagen.

förövrigt använder sig Dr Slizer sig utav lasse kongo. mannen som kör bussen i torks på tallin.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skägg har dom riktiga nördarna..
Allt annat är bara fjant.. hehe

Permalänk
Medlem

När de hackar dygnet runt så har de naturligtvis inte tid med personlig omvård.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

tiden lusten orken sviker dom vid hygienisk omsorg

Visa signatur

Jag har dyslexi.

Permalänk
Medlem

Som flera sagt. De har inte tid att raka sig

Permalänk
Medlem

Att raka sig är överskattat. Tvätta sig är däremot bra

Visa signatur

Heder och mord hör inte ihop

Permalänk
Medlem

Re: Re: Varför är det vanligt med skägg i UNIX-kretsar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av trickjump
men de har skägg eftersom att de är "rebeller", inte lika fina och gör som alla andra dvs: kör windows och sover på nätter, rakar sig, gifter sig och skaffar barn vid 25. de är upprors makare och kastar sten på skyltfönster. det är vad jag tror iaf, jag skall ha skägg jag med när jag blir så gammal, jag skall kasta sten och följa lagen: uppe på natten och sova på dagen - det är fucking lagen.

förövrigt använder sig Dr Slizer sig utav lasse kongo. mannen som kör bussen i torks på tallin.

antyder du till att bara för att man har skägg och kör unix så kastar man sten på skyltfönster?!
Och man därmed är rebell?

(jag antyder att ditt inlägg var helt seriöst menat, eftersom jag inte såg någon sorts överdriven ironi i det eller någon söt smiley)

Visa signatur

no signature.

Permalänk
Medlem

Kan oxå bero på att RMS, Maddog, Alan Cox mfl hade sin ungdom på 70-talet när det var populärt med långt hår och skägg och att de senare stannat kvar i det modet. Jämför med Linus som är ett decenium yngre.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av houze
Kan oxå bero på att RMS, Maddog, Alan Cox mfl hade sin ungdom på 70-talet när det var populärt med långt hår och skägg och att de senare stannat kvar i det modet. Jämför med Linus som är ett decenium yngre.

Ja, Linus är ju ful by default så han behöver inte odla skägg.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk

Bara för att man har skägg så behöver det inte betyda att skägget behöver vara så hiskeligt fult, man kan ju även ha fason på skägget och trimma det till olika frisyrer.

Jag började föresten med skägg långt innan jag ens kikade åt Linux/BSD etc, datanörd var jag iofs även innan jag skaffade skägg;-)

http://hemma.peppesbodega.nu/bilder/Peppe/snygg.jpg
Man är bra snygg när man verkligen vill;-)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum
Bara för att man har skägg så behöver det inte betyda att skägget behöver vara så hiskeligt fult, man kan ju även ha fason på skägget och trimma det till olika frisyrer.

Jag började föresten med skägg långt innan jag ens kikade åt Linux/BSD etc, datanörd var jag iofs även innan jag skaffade skägg;-)

http://hemma.peppesbodega.nu/bilder/Peppe/snygg.jpg
Man är bra snygg när man verkligen vill;-)

Argh! Vik hädan satan!

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av houze

Men Varför har då inte ESR helskägg ?
Han har väl bara en ful mustach ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Men Varför har då inte ESR helskägg ?
Han har väl bara en ful mustach ?

Han kanske anser att han kompenserar den med sitt fula hår...(?)

Permalänk
Medlem

Fast ESR med sitt vapenintresse är ju inte precis hippietypen.

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Varför är det vanligt med skägg i UNIX-kretsar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoterNet
antyder du till att bara för att man har skägg och kör unix så kastar man sten på skyltfönster?!

(jag antyder att ditt inlägg var helt seriöst menat, eftersom jag inte såg någon sorts överdriven ironi i det eller någon söt smiley)

jag är verkligen jätteseriös.

Visa signatur
Permalänk

Hmm, man kanske skulle börja odla lite skägg, men det kommer inte bli lika mycket som lasse kongo har på avataren

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Korsordsguru

Skägg är ballt helt enkelt. När jag blir stor ska jag också ha hippieskägg! Fast det verkar inte så fräscht med diverse grejor som fastnar i det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skägg hindrar att det rinner ner cola från munnen ner på tex datorn eller tangentbordet. Det sa en vis person till mig på ett lan. Han hade skägg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Skägg är ballt helt enkelt. När jag blir stor ska jag också ha hippieskägg! Fast det verkar inte så fräscht med diverse grejor som fastnar i det.

äh, det som möjligtvis är störigt när man snyter sig

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixas
äh, det som möjligtvis är störigt när man snyter sig

Nejdå, inga problem där. Kanske om man är nybörjare, men man lär sig fort (fort = 2-3 sekunder) hur man ska göra.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Varför är det vanligt med skägg i UNIX-kretsar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoterNet

Ja? Har du aldrig hört talas om att man inom Unix-världen gärna vill "krossa Windows"?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Alla vill väl likna Stallman ?

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Jag skall försöka spara på skägget nu. Jag har rakat mig klart för det närmaste året. Får se hur långt det blir.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Alla vill väl likna Stallman ?

Jupp :). Det var han som fick mig att spara håret.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

[ironi] För dom inte har tid att raka sig då alla former av *nix tar för lång att konfa. Undantag för Mac OS X då förståss. Vi har tid att raka oss och ha liv. [/ironi]

Permalänk
Medlem

Eftersom man jobbar så frenetiskt och får virus lite då och då... och
sen så sitter man med en strålande skärm som drar ut skägget på en så
kan man nog tillslut anordna en rodeltävling där skägget fungerar som
rodel.

Jag äger för övrigt www.skäggrodel.nu HAHAHAHAHAHAH

//DJ

Visa signatur

ASUS m2n68-AM Plus, AMD X6 1075T, 4GB RAM, XFX AMD radeon 5770
BOINC-maskin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberking
Jupp :). Det var han som fick mig att spara håret.

Han är väll halvskallig nuförtiden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
När de hackar dygnet runt så har de naturligtvis inte tid med personlig omvård.

Eller kvinnor...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Jag skall försöka spara på skägget nu. Jag har rakat mig klart för det närmaste året. Får se hur långt det blir.

Funderar på att göra det jag med, men eftersom jag flyttar härifrån så kommer inge se oss skägglurkar